کدخبر: 11351

حمله راکتی به مواضع ترکیه| فیلم لحظه بمباران

رسانه‌های عراقی از شلیک ۶ راکت به پایگاه زلیکان در موصل و ۱۰ راکت گراد پایگاه شیخان در دهوک خبر دادند.

منابع خبری از شلیک ۱۶ راکت به پایگاه‌های ترکیه در موصل (زلیکان) و دهوک (شیخان) عراق و نیز حمله سایبری به شرکت پهپادسازی ترکیه خبر می‌دهند. این حمله شامگاه جمعه به پایگاه ترکیه در منطقه «شیخان» استان دهوک اقلیم کردستان عراق و نیز پایگاه «زلیکان» در نزدیکی «بعشیقه» موصل صورت گرفته است.

رسانه‌های عراقی از شلیک ۶ راکت به پایگاه زلیکان در موصل و ۱۰ راکت گراد پایگاه شیخان در دهوک خبر دادند.

منابع عراقی به نقل از رسانه‌های ترکیه از زخمی شدن چند سرباز ترک در این حملات گزارش کردند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است و از خسارات و تلفات این حملات اطلاع دقیقی در دست نیست.

همزمان با این حملات، شبکه‌های نزدیک به گروه‌های مقاومت عراقی از حمله سایبری به شرکت پهپادسازی «بیرقدار» ترکیه از خاک عراق خبر دادند.

این حمله سایبری به پایگاه داده‌ای و خدماتی شرکت پهپادسازی بیرقدار ترکیه انجام شده است. صابرین نیوز عراق در خبری نوشت که عملیات سایبری با حملات راکتی به پایگاه زلیکان ترکیه در موصل همزمان شده است.

به نظر می‌رسد این حملات در واکنش به عملیات‌های نظامی اخیر ترکیه در خاک عراق باشد. ترکیه در چند روز اخیر بارها به خاک عراق به ویژه ارتفاعات «شیلادزی» در استان دهوک حملات پهپادی و بالگردی انجام داده است.

آنکارا ادعا می‌کند که حملات ترکیه با هماهنگی دولت مرکزی عراق انجام شده است. این در حالی است که مسئولان عراقی بارها این حملات را نقض حاکمیت عراق و تجاوز آشکار به تمامیت ارضی خود دانسته‌اند. وزارت خارجه عراق نیز در چند نوبت ادعای ترکیه درباره هماهنگی عملیات در خاک عراق را تکذیب کرده است.

ارسال نظر: