کدخبر: 12105

مهاجرت به ترکیه و بررسی ۵ روش زندگی ارزان در ترکیه

جمهوری ترکیه که معمولاً به اختصار ترکیه نامیده می‌شود، کشوری نیمه اروپایی و نیمه آسیایی است که امروزه از مقاصد مهاجرتی بسیاری از ایرانیان به شمار می‌رود.

مهاجرت به ترکیه  و زندگی در ترکیه در این روزها بسیار توسط ایرانیان مورد استقبال قرار گرفته است.

ترکیه به دلیل طبیعت بسیار جذاب و آب و هوای دلچسب آن، همواره نزد گردشگران خارجی بسیار محبوب است و برای مهاجرین نیز از گزینه‌های مناسب به شمار می‌آید. موقعیت جغرافیایی ترکیه و احاطه شدن با دریا‌های بزرگی از چهار طرف، باعث شده است که این کشور، یک کشور پر باران و البته زیبا به حساب بیاید.

علاوه‌بر دریا‌های دیدنی برای ایرانیان، به علت شباهت‌های مذهبی و فرهنگی، ترکیه از مواردی است که جهت سازگاری با محیط جدید راحتی بیشتری را مهاجرین دارد.

اکثر افراد مسافر یا مهاجر، ترکیه را کشوری فوق‌العاده دوست‌داشتنی توصیف می‌کنند که اوقات بسیار خوشی را در آن گذرانده‌اند. از طرفی دیگر، دلایل مختلفی که بی‌ثباتی اقتصادی و گرانی مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌آیند، باعث شده‌اند که تمایل مردم ایران به مهاجرت روز به روز بیشتر شود و ترکیه به عنوان یک کشوری مهاجر‌پذیر با شرایط مناسب، مقصد مهاجرتی درصد بالایی از افراد ایرانی علاقه‌مند به مهاجرت، به شمار بیاید.

مهاجرت به ترکیه همانند مهاجرت به هر کشوری خارجی، نیازمند آگاهی و مطالعه است. در ادامه شما با مزیت‌های زندگی در ترکیه و انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه آشنا خواهید شد.

مزیت‌های زندگی در ترکیه

همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، ترکیه دارای طبیعت بسیار بکر و زیبایی است. اگر از افراد علاقه‌مند به طبیعت و به خصوص دریا هستید، ترکیه بهشت شما خواهد بود.

از لحاظ فرهنگی نیز کشور ترکیه دارای فرهنگی غنی و تقریباً مشابه با ایران است.

اگر می‌خواهید که فرزندانتان در فضای فرهنگی مشابه با ایران رشد کنند، ترکیه برای شما مقصد خوبی خواهد بود‌. ترکیه دین رسمی ندارد و این به دلیل این است که جدایی دین از سیاست را در پیش گرفته است؛ اما طبق آمار بیش از ۹۸ درصد مردم ترکیه، مسلمان هستند و این موضوع، مهاجرت به ترکیه را برای افراد ایرانی یک گزینه مناسب کرده است.

از لحاظ هزینه مهاجرت به ترکیه و زندگی در آن نیز به دلیل تفاوت کم‌ ارزش واحد‌های پول ریال و لیره نسبت به دلار یا یورو، ترکیه انتخاب بسیار مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود.

مورد آخر زبان این کشور است؛ اگر تا به حال فیلم یا سریال ترکی دیده باشید، قطعاً می‌دانید که زبان‌های ترکی و فارسی، دارای واژه‌ها و اصطلاحات و حتی ضرب المثل‌های مشابه بسیاری هستند.

همچنین زبان ترکی به شدت زبان شیرینی است. همه این‌ها باعث می‌شوند که شما با مهاجرت به ترکیه، به زبان ترکی زودتر از آنچه تصور می‌کنید مسلط شوید و در این حین از یادگیری خسته نشوید.

2

درباره مزایای مهاجرت به ترکیه صحبت شد. خوب است بدانید که ترکیه از معدود کشور‌هایی است که شما می‌توانید با پاسپورت ایرانی، بدون ویزا تا ۹۰ روز در آن اقامت موقت داشته باشید؛ بنابراین برای اطمینان کافی از این‌ که ترکیه انتخاب مناسبی برای شماست، می‌توانید مدتی را در آن بگذرانید و سپس تصمیم خود را قطعی کنید. حال نوبت این رسیده تا با روش‌های مهاجرتی ممکن، برای پیدا کردن شانسی برای زندگی مادام‌العمر در این کشور آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

برای شما شاید تحصیل در ترکیه  بهترین روش مهاجرت باشد.

این یک واقعیت است که اکثر کشور‌های رو به رشد جهان، برای افراد نابغه و باهوش خارجی جایگاهی ویژه در سیستم آموزشی خود دارند.

ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید با دریافت پذیرش یکی از دانشگاه‌های آن، ویزای این کشور را دریافت کنید. شما می‌توانید در دانشگاه‌های غیردولتی و دولتی این کشور که در رنکینگ جهانی، دارای رتبه خوبی هستند مشغول به تحصیل شوید که البته نوع دولتی بیشتر توصیه می‌شود.

چرا که زندگی در یک کشور خارجی خود به تنهایی هزینه‌های خاص خود را دارد. با قبولی دانشگاه دولتی نسبت به غیر دولتی، هزینه شهریه دانشگاه از مخارج شما کم خواهد شد. برای قبولی دانشگاه دولتی در این کشور، باید در آزمونی تحت عنوان یوس شرکت کنید و در صورت قبولی، رویای مهاجرت به ترکیه به واقعیت بدل خواهد شد.

مهاجرت کاری به ترکیه

کشور‌های مختلف بنا به دلایلی، در دوره‌های زمانی مختلف به نیروی انسانی جهت کار نیاز پیدا می‌کنند. اگر آنقدری خوش شانس باشید که مهارت شما در میان نیاز‌های کشوری باشد، ممکن است بتوانید ویزا و اقامت موقت ترکیه را دریافت کنید و موفق به مهاجرت به ترکیه شوید. پس از ۵ سال کار کردن در ترکیه، شما می‌توانید شهروندی و پاسپورت ترکیه  را دریافت کنید.

یکی از بی‌دردسرترین راه‌های مهاجرت کاری به ترکیه، یافتن یک کارفرمای ترکی است تا از این طریق بتوانید اجازه کار این کشور را دریافت کرده و در آن مشغول به کار شوید. عناوین مشاغلی که این روز‌ها از نظر جذب مهاجرین مورد توجه این کشور است عبارت‌اند از: مهندس (عمران و معماری)، خیاط ساده و حرفه‌ای، پرستار، آرایشگر، کارگر ساده و گارسون.

اگر بتوانید در مشاغل گفته شده نظر کارفرمایی را کسب کنید، مهاجرت به ترکیه برای شما تضمین شده است. اما اگر موفق نشدید، باید بدانید که مهاجرت کاری به ترکیه از طریق ثبت شرکت یا شرکت در دوره‌های کاری نیز ممکن است.

3

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از تضمین‌شده‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های کسب ویزا، اقامت و حتی حق شهروندی ترکیه، خرید آپارتمان در ترکیه است. در این روش تنها چیزی که شما نیاز دارید، پول است. شما باید یک خانه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار در این کشور خریداری کنید و در نتیجه آن، دولت ترکیه به شما و خانواده‌تان تابعیت این کشور را اعطا خواهد کرد. جالب است بدانید که خرید تنها یک خانه، تنها راهکار شما نیست. خرید چندین خانه با مجموع ارزش ۲۵۰ هزار دلار نیز نتیجه‌ای مشابه را به همراه خواهد داشت؛ همچنین که شما قادر خواهید بود با اجاره دادن خانه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید، درآمد خوبی نیز داشته باشید.

با اخذ شهروندی ترکیه از روش‌های گفته شده برای خود و خانواده‌تان، شما از تمامی حقوق یک شهروند ترکیه برخوردار خواهید. این یعنی بازنشستگی، اقامت دائم ترکیه، تحصیل رایگان، برخورداری از بیمه‌های عمومی و پاسپورت ترکی نیز از مزایایی است که حق شهروندی برای شما به ارمغان خواهد آورد و این یعنی امکان سفر بدون ویزا به کشور‌های مختلف.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های کسب اقامت کشورهاست. در ترکیه نیز شما می‌توانید از طریق هزینه کردن و داشتن استطاعت مالی بالا از طریق مواردی نظیر خرید ملک و یا ثبت شرکت در ترکیه موفق به مهاجرت به آن شوید. علاوه بر موارد گفته شده، راه‌اندازی کسب و کار یا یک سپرده بانکی قابل توجه نیز می‌توانند سکوی پرتاب شما به ترکیه باشند. یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به این کشور که لازمه آن سرمایه‌گذاری است، برگزاری تور‌های تفریحی متنوع از طریق کرایه کشتی است که به آن توریست دریایی گفته می‌شود. شما می‌توانید از طریق موارد گفته شده، راه خود برای رسیدن و ماندن در ترکیه را هموار کنید.

4

مهاجرت آسان به ترکیه از طریق ترکیه هلپر

مهاجرت به ترکیه یک فرآیند پیچیده است و دانستن قوانین موجود در هر زمینه از آن، یک الزام است. برای همین است که شما جهت این امر، به مشاوره و کمک کارشناسانی نیاز دارید که تمامی جزئیات این راه را می‌شناسند و به شما در آگاهانه قدم گذاشتن در آن کمک می‌کنند. ترکیه هلپر شرکتی است که می‌تواند شما را در راه مهاجرت و در خصوص اموری نظیر قیمت و شرایط خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون نیاز به داشتن اقامت، کار در ترکیه (کاریابی و استخدام) راهنمایی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی اینترنتی https://turkeyhelper.com/ مراجعه نمایید‌.

 

ارسال نظر: