کدخبر: 12519

قیمت جیوه قرمز در رادیو قدیمی

 

جیوه در آزمایشگاه ها کاربرد های فراوانی را خواهد داشت که در ادامه این مقاله کاربرد های این جیوه خدمت شما بیان خواهد شد. ضمن آگاهی از کاربرد فراوان آن و با توجه به کمیاب بودن می توان گفت که قیمت جیوه قرمز بسیار گران است و در بازار به راحتی خمعامله نمی گردد.

جیوه در صنعت کشاورزی: استفاده از جیوه و ترکیبات آن در صنعت کشاورزی برای رفع سموم و قارچ کش ها و رفع کپک مورد استفاده قرار می گیرد.

جیوه در فشارسنج: از آن جایی که جیوه تغییرات دمایی به خوبی نشان می دهد و در مانومتر فشارسنج نیز از این محصول استفاده می شود تا بتواند به خوبی دما را نشان دهد.

البته امروزه به دلیل سمی بودن این ماده دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و جای خود را به دیگر مواد مانند الکل یا دستگاه های فروسرخ داده است. جیوه برای سوئیچ ها: از جیوه در ساخت سوئیچ ها به عنوان ماده ای که موجب برقرای تماس می شود  استفاده می کنند.

جیوه در لامپ های بخار: استفاده از جیوه در لامپ باعث می شود نور بیشتری نسبت به لامپ های رشته ای داشته باشد و جیوه در لامپ های فلورسنت، کوارتز و لامپ های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت جیوه قرمز در دندان پزشکی ها: امالگام دندانی است که از آلیاژ پودری، فلزات و جیوه مایع تشکیل شده است و یک ترمیم کننده می باشد که در صنعت دندان پزشکی کاربرد بسیاری دارد و برای ترمیم و پر کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از جیوه در لوازم آرایشی: از آن جایی که جیوه به آسانی جذب پوست می شود، استفاده از آن را در لوازم آرایشی ممنوع و غیر قانونی اعلام کرده اند.

جیوه قرمز در رادیو قدیمی

در گذشته های دور جیوه ی قرمز در عین حالی که کمیاب بود مورد استفاده زیادی در صنعت الکتریسیته بوده و در رادیو های روسی از این ماده استفاده میشده است. منشا پیدایش این ماده باستان شناسانی بودند که یک ماده ی قرمز رنگ بود و آن را جیوه نامگذاری کردند. تا سال های زیادی تولید و عرضه ی این ماده در دست اتحاد جماهیر شوروی بوده و به کشور های دیگر به قیمت های میلیون دلاری به فروش می رسانده است.

10

در وسایل قدیمی این ماده به فراوانی مورد استفاده بوده ولی امروزه جایگزین هایی پیدا شده و دیگر این ماده در صنعت الکتریسیته منسوخ شده است و بسیاری افراد به دلیل قابل بازیافت بودن این ماده در پی استخراج آن در وسایل قدیمی هستند و به دنبال سود های کلان در این زمینه می باشند.

در زمینه ی جیوه قرمز رادیو کلاهبرداری های بسیاری صورت گرفته و دلالان آن را به قیمت های گزافی به فروش می رساندند و مدعی تولید بمب هسته ای از طریق جیوه قرمز بوده اند. در حال حاضر روسیه مدعی داشتن منابع فراوانی از این ماده است تا جایی که در دهه نود میلادی یک شرکت روسی با زدن نامه ای به رئیس جمهور آن دوره خواستار فروش مقداری از این ماده به جهت تامین کسری بودجه دولت شد و با تصویب دولت قرار شد 9 تن از آن طی سه سال به فروش برسد.

جیوه در ضبط قدیمی

این فلز قرمز که جیوه نام دارد به خاطر این که نسبت به بقیه فلزات خاصیت رسانایی گرمایی کمتری دارد در گذشته در ساخت وسایل الکترونیکی زیادی از جمله تلویزیون و تلفن و ضبط و غیره کاربرد داشته است اما بعد از اینکه دانشمندان به مضرات این فلز پی بردند استفاده از آن را به شدت کاهش داده و فلزات دیگری را جایگزین جیوه کردند.

11

جیوه قرمز از ترکیبی نا مشخص ساخته شده است که از خواص عجیب و غریبی بر خوردار است.

خودرو ها از اولین باری که ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفتند دارای سیستم پخش یا ضبط بوده اند که در ایام قدیم در ساخت این ضبط ها از مقدار خیلی کمی جیوه قرمز در ضبط قدیمی  استفاده می کردند. جیوه کاربرد های متفاوت زیادی در صنایع مختلف دارد که شاید برای شما جذاب باشد. به عنوان مثال برای کشاورزی، دماسنج، فشار سنج، سوئیچ ها، لامپ های بخار، تولید باتری، بهبود بخشیدن به دانه های زراعی، در نجوم برای ساخت تلسکوپ و غیره کاربرد داشته است.

و از جنبه درمانی: برای اختلالات پوستی، پیشگیری از بارداری(در گذشته زنان چینی برای جلوگیری از بارداری از جیوه قرمز استفاده می کردند) آرام بخش، آنتی بیوتیک، ضد عفونی کننده زخم ها و غیره مورد استفاده قرار می گرفته است. علاوه بر خواصی که ذکر شد استفاده از جیوه مضراتی مانند انسداد روده، آسیب به دستگاه گوارش، ایجاد خستگی، آسیب به اعصاب سردرد و غیره را هم به همراه دارد.

 

ارسال نظر: