کدخبر: 13994

قوانین مسافرت با حیوانات خانگی به دبی

 

 

امروزه با توجه به وابستگی علاقه‌مندان به حیوانات خانگیشان، بسیار پیش می‌آید که فردی بخواهد حیوان خانگی خود را همراه خویش به سفر ببرد. یا حتی کسانی که قصد مهاجرت با سگ یا گربه خانگی خود را همراه خود ببرند. در این موارد سوال هایی برای افراد چالش برانگیز خواهد بود.

اگر شما فردی هستید که قصد سفر با حیوان خانگی خود به کشور امارات و شهر دبی را دارید. این مطلب می‌تواند به اکثر سوالات شما پاسخ مناسبی ارائه دهد.

با توجه به قوانین هر کشور برای ورود و خروج حیوانات خانگی باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. زیرا عدم اطلاع شما از شرایط، ضوابط و قوانین کشورها می‌تواند منجر به مشکلات حتی بزرگی برای شما چه از نظر هزینه و چه از نظر سلامت حیوان خانگیتان شود.

کشور امارات امروزه با توجه به نزدیکی مرزی و هزینه سفر مورد توجه بسیاری از توریست‌ها و سرمایه گذاران داخلی قرار گرفته است. در این مطلب می‌خواهیم به شرایط، قوانین و مدارک مهمی که باید به همراه داشته باشید تا بتوانید سگ یا گربه خانگیتان را همراه خود ببرید اشاره کنیم.

 

چگونه حیوان خانگی خود را به دبی ببریم؟!

همانطور که اشاره کردیم حجم سفرها به کشور امارات و معمولاً شهر دبی بیشتر از سایر کشورهاست. و کسانی که قصد سفر با حیوان خانگی خود را دارند همیشه با مشکلات بزرگی مواجه می‌شوند.

این در حالیست که امروزه با توجه به این موارد شرکت‌هایی هستند که بتوانند تمامی این موارد چالش برانگیز را برای شما به حداقل رسانده و شما را در این مسیر همراهی کنند.

قوانین حمل سگ یا گربه به امارات

این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که طبق قوانین این کشور شما نخواهید توانست، حیوان خانگی خود را مانند کشورهای دیگر به داخل کابین یا قسمت بار ببرید. تنها کاری که می‌توانید برای حمل سگ یا گربه خود به امارات انجام دهید، استفاده از کارگو حیوانات خانگی است. برای استفاده از این امکان باید بدانید چه زمانی رزرو پرواز را انجام دهید و زمان ترخیص حیوان خانگیتان چه زمانیست.

بنابراین انجام تمامی این مراحل توسط شما بسیار سخت و چالش برانگیز خواهد بود. می‌توانید به راحتی با کمی هزینه بیشتر کار بردن حیوانات خانگی به دبی را به شرکت‌هایی که برای این منظور تاسیس شده اند بسپارید.

آزمایشات و مدارک

از جمله موارد پر اهمیت دیگری که باید با آن آشنایی داشته باشید مدارک، واکسنها و آزمایشات مرتبط با سگ یا گربه شماست. این را همینجا بگوییم که طبق قوانین کشور امارات برای ورود حیوان خانگی به این کشور باید واکسن حیوان کامل و نباید بیش از یک زمان مشخصی از آن گذشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد، داشتن میکروچیپ است. سگ یا گربه شما باید دارای میکروچیپ باشد. بدون داشتن این مورد هیچکدام از مدارک شما تائید نخواهد شد. گذاشتن میکروچیپ توسط دامپزشکی معتبر در این موارد به شما توصیه می‌شود. البته اگر از طریق شرکت حمل سگ و گربه این کار را انجام می‌دهید، آنها راهنمایی لازم را به شما خواهند داشت.

برای ورود حیوانات به دبی یک سری مدارک و مجوزها لازم است. اخذ مجوز ورود حیوان خانگی به امارات باید با تکمیل فرمهای خاص و طبق استاندارد این کشور انجام شود. اهمیت این موضوع وقتی مشخص خواهد شد که ممکن است با نقص یکی از این مدارک جان حیوان شما توسط کشور مقصد گرفته شود. و اصطلاحاً عمل یوتانایز انجام گیرد.

قبل از ورود حیوان به کشور امارات باید در سامانه مخصوص اطلاعات مربوطه و مدارک آن بارگزاری شود. این مهم است که این کار چه زمانی و به چه صورتی انجام شود. در غیراینصورت از ورود حیوان شما به کشور امارات جلوگیری خواهد شد.

این را نیز به خاطر داشته باشید که هر فرد می‌توان دو حیوان خانگی با خود به این کشور ببرد. یعنی هر پاسپورت دو حیوان خانگی. اگر با فردی مثل همسر یا فرزند خود به سفر می‌روید می‌توانید برای هر پاسپورت دو حیوان را حمل نمایید. که هر یک از این سگ یا گربه‌ها باید مدارک لازم را داشته باشند.

14

یکی دیگر از آزمایشات بسیار مهمی که باید قبل از سفر و به فاصله مناسب با ورود حیوان به کشور امارات انجام دهید، آزمایش تیتر هاری است. هاری یکی از بیماری‌های مشترک بین انشان و حیوان است که بسیاری از کشورها در مورد آن سختگیری های زیادی انجام می‌دهند.

این آزمایش باید در آزمایشگاه های معتبر و مورد تائید آن کشور انجام شده و نتیجه آن برای کشور مقصد بسیار مهم است. در سالهای اخیر حیواناتی به کشوری مانند کانادا از ایران برده شده که دارای بیماری هاری بوده‌اند. همین موضوع باعث سختگیری و تغییر قوانین در بسیاری از کشورها در مورد ورود پت از ایران شده است.

تکنیک انجام این آزمایش و مراحل آن و استفاده از واکسنهای مورد تائید و استاندارد بسیار مهم هستند. برخی از دامپزشکیها اقدام به فروش جوابیه تقلبی این آزمایش می‌کنند که تهیه آن بسیار کار اشتباهی است. و ممکن است مشکلات بسیار حادی را در کشور مقصد برای شما به همراه داشته باشد.

با انجام این آزمایش طبق قوانین کشور امارات امکان ورود حیوان تا یکسال به دبی و سایر شهرها امکانپذیر خواهد بود. و این خود خبر خوبیست. زیرا در برخی کشورهای دیگر این آزمایش مدت کمی اعتبار خواهد داشت. و باید در زمان و موقعیت خاصی انجام شود.

نژادهای ممنوعه برای ورود به دبی

حالا که با مدارک مورد نیاز و قوانین کشور امارات برای ورود حیوان خانگی خود آشنا شدید، بد نیست این را نیز بدانید، ورود برخی از نژادهای حیوانات خانگی به این کشور کاملاً ممنوع است. یعنی اگر سگ شما دارای یکی از نژادهای ممنوعه باشد، متاسفانه نمی‌توانید آن را همراه خود به دبی ببرید.

Staffordshire Bull Terrier, American Pit Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, American Bully, Brazilian Mastiff (Fila Brasiliero), Argentinian Mastiff (Dogo Argentino), Tibetan Mastiff, Neapolitan Mastiff, French Mastiff (Dogue de Bordeaux), Boerboel, Bullmastiff, Cane Corso (Italian Mastiff), Bully Kutta (Alangu Mastiff, Indian Mastiff), Perro De Presa Canario (Canary Mastiff), Japaneese tosa, Presa Canario

هزینه بردن حیوان خانگی به دبی

اگر قصد بردن حیوان خانگی خود را به کشور امارات دارید، به نظر من باید از طریق یکی از شرکتهای معتبر این کار را انجام دهید. تجربه نشان داده است، که پروسه سفر با حیوان پیچیده و در برخی از موارد مشکل آفرین است. بنابراین حتماً در طول این پروسه از مشورت با این شرکتها دریغ نکنید.

هزینه سفر با حیوانات خانگی معمولاً هزینه بلیط پرواز، آزمایشات لازم و هزینه مشاوره و کاری است که این شرکتها انجام می‌دهند. که هزینه این شرکتها هزینه سنگینی برای شما نخواهد بود. و به درگیری و سردرد آن نمی‌ارزد.

 

ارسال نظر: