کدخبر: 14629

آشنایی با نحوه واردات از چین

 

آیا با نحوه واردات از چین آشنایی دارید؟ می دانید برای واردات از چین چه نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرند؟ واردات یک فرایند طولانی و پیچیده ای است که تخصص و مهارت زیادی را می طلبد. برای موفقیت در تجارت بین المللی بایستی اطلاعات زیادی را کشت کسب کرد. برای کسب اطلاعات مفید در ادامه با شرکت علی والا همراه باشید.

واردات از چین

واردات یکی از اقدامات و یا حوزه های فعالیتی بسیار بزرگ و گسترده است که روز به روز با پیشرفت علم و روی کار آمدن محصولات جدید گسترش می یابد‌. واردات می تواند جهت تامین نیاز جوامع هر کشوری صورت بگیرد؛ اما انتخاب کشور حوزه فعالیتی اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که هر یک از کشورها جدا از قوانین بین المللی می توانند قوانین جداگانه ای برای تجارت داشته باشند‌. از طرفی برخی از محصولاتی که قرار است ما وارد کنیم دز بسیاری از کشورها با کیفیت فوق العاده عالی به تولید می ‌رسند‌‌. شما باید کشوری را انتخاب کنید که از لحاظ قوانین برای شما مشکلی ایجاد نکند و همچنین بهترین محصول را بتوانید با مناسب ترین هزینه خریداری نمایید. چین جزو کشورهای بزرگ و توسعه یافته و تجاری دنیا است که هم اکنون سهم عمده از واردات کشور از چین می باشد.

دلیل همکاری گسترده با کشور چین به سبب مزیت ‌های بسیار زیادی است که دارد و همچنین به نفع تجار و اقتصاد کشور خواهد بود. شما به عنوان یک شخص تازه کاری که قرار است در این حوزه فعالیت کنید، آیا با نحوه خرید از چین آشنایی دارید؟ خرید و واردات از کشور چین همانند واردات از دیگر کشورها است و طی یک پروسه خواص و طبق اصول و اخذ مجوزهای لازمه صورت می گیرد. اولین کار در حوزه تجارت بین المللی داشتن یک برنامه ریزی کلی و دقیق است که صفر تا صد واردات و صادرات در آن درج شود. همچنین  بتوانید تمامی پیش‌ بینی های لازم را از آنچه پیش رو دارید، انجام داده تا در مواقع حساس بتوانید عملکرد خوبی از خود نشان دهید. گام های تجارت بین المللی بسیارند که در هر مرحله شما موظف هستید با کسب اطلاعات دقیق و لازم اقدام به پشت سر گذاشتن گام مربوط کنید. برخی از این مراحل عبارتند از:

گام های مهم واردات از چین

• اولین و مهمترین گام اخذ کارت بازرگانی است. برای تجارت با چین و همچنین دیگر کشورها شما به عنوان شخص حقیقی و یا حقوقی موظف هستید در ابتدا کارت بازرگانی را دریافت کنید. برای اخذ کارت بازرگانی باید اسناد و مدارکی را نیز به سازمان ها و نهادهای زیربط ارائه دهید. توجه داشته باشید این کارت در گام های مهم و بعدی تجارت بین المللی جزو اسناد مهمی است که بایستی به نهادهای مربوطه ارائه گردد.

• اکنون نوبت به آن است تا حوزه فعالیتی خود را انتخاب کنید؛ در نتیجه انتخاب کشور مقصد محصول وارد کننده و انجام تحقیقات و بررسی های لازم در رابطه با کشور و همچنین شرکت مربوطه از دیگر اولویت های شما خواهد بود. شما باید بررسی های لازم را در رابطه با کشور مقصد انجام دهید که آیا واردات و همکاری با کشور چین به نفع شما خواهد بود؟ در نتیجه در رابطه با شرکت و یا شرکت های تولید کننده و یا صادرکننده تحقیقاتی را به عمل آورید. کدام یک از این شرکت ها سابقه خوبی دارند؟ محصول تولید شده کدام یک از این شرکت ها کیفیت بهتر و قیمت مناسبی خواهد داشت؟

• باید با تولید کننده و یا صادر کننده محصول مورد نظر جهت توافقات لازمه مذاکره داشته باشید. در این نشست شما باید در رابطه با تمامی گام ‌های بعدی که مربوط به دو طرفین معامله می ‌شود به توافق برسید. قبل از امضاء توافقنامه و پرداخت هیچ هزینه ای بهتر است، از طرف معامله درخواست نمونه کنید. این نمونه بایستی توسط بازرسین و متخصص به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. پس از تایید نمونه و انجام بررسی های لازم می توانید جهت توافق اقدامات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید، در نحوه واردات از چین این گام اهمیت بسیار زیادی دارد.

4

چند گام طلایی و مهم در تجارت بین المللی

• در مراحل نحوه واردات از چین یکی از گام هایی که جزو طلایی ترین مراحل تجارت بین المللی شناخته می ‌شود، بیمه محصول است. برای بسیاری از تجار بیمه کردن محصول اهمیت زیادی ندارد و بر این باورند بیمه محصول یک هزینه اضافی است. دقت کنید در صورت بیمه کردن محصول تمامی خسارت های به عمل آمده توسط سازمان بیمه کننده بایستی پرداخت شود.

• پرداخت هزینه در گام بعدی شما قرار می گیرد و برای واریز هزینه خرید شما باید اطلاعات زیادی در رابطه با چگونگی پرداخت ها و دیگر اقدامات لازم را داشته باشید. اگر جزو تاجران تازه کار هستید، باید حتماً در این مرحله با بهترین شرکت های وارد کننده همکاری کنید.

• در نحوه واردات از چین از نکات مهم دیگر انتخاب روش واردات و صادرات وجود دارد. شما موظف هستید از میان سه روش هوایی، زمینی و دریایی یکی از بهترین روش هایی که می ‌تواند به نفع شما باشد را انتخاب کنید.‌ در انتخاب روش واردات از چین نکات و پارامترهای بسیار زیادی مورد بررسی قرار می گیرد که در وهله اول شما بایستی به میزان بودجه خود توجه داشته باشید.

• قبل از ارسال محموله باید با شرکت مربوطه جهت بازرسی محصول اقدامات لازم را انجام داده باشید. محموله شما بایستی از لحاظ فنی و تمامی شرایط توسط بازرسی مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت وجود هرگونه مشکل ای محموله بازگردانده شود.

• پس از وارد شدن محصول شما باید تمامی اقدامات لازم جهت ترخیص محموله را انجام دهید. برای ترخیص محصول مورد نظر از گمرک باید توسط مامور گمرک بر اساس پروفرما محصول شما تطبیق داده ‌شود و با بررسی تمامی اسناد و مدارک ددر صورت عدم وجود هر گونه مشکلی شما می توانید اقدام به ترخیص محموله کنید. ترخیص مهمترین و جزو آخرین مراحل واردات از چین است که خود جزو مراحل بزرگ به شمار می رود.

نتیجه

آشنایی با نحوه واردات از چین به شما کمک می‌ کند تا به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی اقدام وارد کردن محصول مورد نظر نمایید. شما برای موفقیت در این زمینه ابتدا بایستی یک برنامه ریزی کلی داشته باشید و تمامی گام های پیش رو را مورد بررسی قرار دهید. برنامه ریزی کلی به شما کمک می ‌کند تا هدف خود را بشناسید و در نتیجه با شناخت هدف با تلاش هرچه بیشتر برای موفقیت خود گام بردارید. همکاری با شرکت های بزرگ تجاری نظیر شرکت علی والا یکی از مهمترین اقداماتی است که باعث پیشرفت و موفقیت شما خواهد شد. علی والا با کمترین هزینه تمامی گام های تجارت را برای شما با موفقیت پشت سر می گذراند.

 

ارسال نظر: