کدخبر: 15187

نکات مهم برای خرید خودرو دست دوم چیست؟

 

 

بدون‌ شک خرید خودروی دست ‌دوم یکی از اقدامات ریسک ‌پذیر است.  چرا که شما خبر ندارید که صاحب قبلی خودرو چگونه از آن استفاده کرده ‌است. از طرفی داشتن یک اتومبیل سالم و ایمنی یکی از نیازهای جدی هر خانواده‌ ای به حساب می آید. متأسفانه اوضاع اقتصادی نابسامان کشور و همچنین نوسان ارز باعث شده تا اکثر افراد توان خرید ماشین‌ های نو را نداشته باشند.

 به ‌همین خاطر ترجیح می ‌دهند تا با پرداخت مبلغ کمتر جهت خرید خودروی دست‌ دوم اقدام کنند. لازم است بدانید که برای چنین امری بایستی حتما یک سری از نکات توجه کنید، تا بتوانید خودروی مناسب خود را پیدا کرده و سالیان زیادی از آن استفاده کنید. طبق آمارهایی که وجود دارد،  حدود هشتاد درصد از خودروهای دست‌ دوم از سمت فروشنده کاملاً سالم خریدار معرفی می‌شوند. اما 60  درصد این خودروها یا دارای مشکلات فنی بوده و یا بدنه آن‌ها رنگ دارد.  یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص وضعیت خودرو مراجعه به بهترین مرکز بهترین مرکز کارشناسی خودرو می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص راهنمایی‌های کامل و جامعی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

نکات مهمی که باید برای خرید خودروی دست‌دوم از آن غافل نشوید چیست؟

 همان ‌طور که گفته شد، شما می‌توانید با توجه به یک سری از موارد در زمان خرید خودروی دست‌ دوم انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.  عدم آگاهی نسبت ‌به فاکتورهای مهم خرید اتومبیل‌های دست ‌دوم باعث شده تا شما پس‌ از خرید ماشین با دردسرهای متعددی روبرو شوید و هزینه بسیار زیادی را جهت تعمیر هر یک از بخش‌های آن پرداخت کنید.

 به‌همین خاطر توصیه می‌شود که عجولانه عمل نکنید و به تک ‌تک نکاتی که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم،  توجه داشه باشید. ازجمله نکاتی  که در زمان خرید خودرو به بسیار مهم است،  می‌توان به موارد مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حساسیت نسبت رنگ خودرو

بدون شک زمانی ‌که خودرو دارای رنگ اضافی باشد، بدین معناست که تصادف کرده و مشکل جدی در آن به ‌وجودآمده  است. برخی تصور می ‌کنند که نباید نسبت‌ به رنگ بدنه خودرو حساس بوده و وسواس به خرج دهند. اما بیش ‌از نیمی از خودروهای دست‌ دوم دارای رنگ هستند،  که این ‌مورد بیشتر در قسمت کاپوت سقف و گلگیرها مشاهده می‌شود. لازم است بدانید که میزان وجود رنگ در بدنه روی قیمت خودرو تاثیر مستقیمی دارد.

به ‌طور مثال اگر درب یک خودرو رنگ داشته باشد،  ممکن است که حدود 10 ‌درصد افت قیمت داشته باشد. البته که میزان کاهش قیمت هر یک از قدرت خودروها با دیگری متفاوت‌تر است. هر چه یک اتومبیل مدل بالاتر بوده و قیمت بیشتری داشته باشد،  با افت قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. از طرف دیگر نیز رنگ شدن هر یک از بخش‌ها می‌تواند به ‌صورت متفاوتی در فروش خودرو تاثیر بگذارد.

 توجه به بدنه و شاسی خودرو

 از دیگر موارد مهمی که حتما لازم است به آن توجه داشته باشید، شاسی و بدنه اتومبیل می‌ باشد. شما باید در ابتدا بدنه را مورد بررسی قرار دهید تا دارای فرورفتگی، پوسیدگی و یا آسیب‌های جدی نباشد.  همچنین شاسی اتومبیل نیز باید کاملاً سالم و پلمب باشد. در غیر این صورت نشان‌ دهنده این است که خودرو دچار یک تصادف بسیار جدی شده و متحمل و آسیب زیادی دیده‌است.  آسیب دیدن شاسی‌ها و بدنه خودرو نیز عامل مهمی است که در قیمت خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

درحقیقت اگر شاسی‌های اتومبیل پلمپ نباشه و آسیب‌دیده باشد و بدون‌شک نشان‌دهنده این است که اتومبیل یک‌بار تصادف کرده بنابراین اگر شما به این‌مورد توجه نکنید ممکن است مبلغ خرید یک خودروی دست‌دوم بی‌نقص را پرداخت کرده اما در آینده مجبور به پرداخت هزینه‌های متعددی جهت تعمیر آن شوید.

بررسی خودروهای دست‌دوم از نظر فنی

قطعاً مشکلات فنی در یک خودرو دست دوم  بسیار مهم است. بنابراین پس ‌از بررسی موارد قبلی لازم است تا با مراجعه به یک مرکز کارشناسی خودرو حتماً جهت بررسی موارد فنی اتومبیل نیز اقدام کنید. این مورد تاثیر مستقیمی روی ایمنی رانندگی شما خواهد داشت. به ‌بیان ‌دیگر اگر خودرو دچار نقص فنی باشد و شما از آن بی‌اطلاع باشید، ممکن است جان خود و سرنشینان را به خطر بیندازید. به ‌طور مثال اگر در سیستم ترمز مشکالی وجود داشته باشد،  قطعا احتمال تصادف تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می ‌کند.  

 

ارسال نظر: