کدخبر: 16289

لوازم ضروری سفر به مشهد

 

برای سفر به شهر های زیارتی، برخی از نکات بسیار مهم هستند که باید به آنها توجه داشته باشید تا به با خاطره ای خوش و حال خوب سفر زیارتی خود را به پایان برسانید. مشهد از گذشته های بسیار دور مهم ترین مکان زیارتی برای ایرانیان بوده است. از مهم ترین دغدغه های زائران فراهم کردن لوازم ضروری سفر به مشهد است که آنها را در طول سفر از خرید های گاه و بی گاه و غیر ضروری بی نیاز می کند.

ممکن است در نگاه اول لوازم ضروری سفر به مشهد چندان تفاوتی با لوازم ضروری سایر سفر ها نداشته باشد، اما کاملا هم اینطور نیست. از آنجایی که مشهد مقدس یک شهر زیارتی و معنوی است و سفر به مشهد قطعا نیازمند ملزوماتی است که بتواند پاسخگوی نیاز های مادی و معنوی شما در طول سفر باشد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به ارائه ی لیستی از لوازم ضروری سفر به مشهد، بپردازیم. اگر شما عزیزان نیز عازم سفر به مشهد مقدس هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

در اولین قدم چمدون مورد نظر خود را انتخاب کنید

در زمان سفر به مشهد شما باید پیش از هر چیز لوازم ضروری سفر به مشهد را جمع آوری کنید که این وسایل عبارتند از :

۱.وسایل مربوطه در طول سفر

۲. وسایل مربوطه در زمان اقامت

۳. وسایل مربوطه راه برگشت

پس از دسته بندی وسایل مورد نیاز لازم است که پیش از جمع آوری یک چمدان مناسب با طول سفر و حجم وسایل مورد نیاز خود انتخاب کنید. برای انتخاب چمدان لازم است که توجه داشته باشید که سفر شما به چه شکل است، هواپیما، قطار، اتوبوس، اتومبیل شخصی و...

تجهیزات ضروری سفر به مشهد

راحتی در طول سفر خصوصا سفر های زیارتی می تواند، خاطره ی بسیار خوبی را برای شما به جا بگذارد. بنابراین از همراه بردن برای از وسایل مهم که می تواند راحتی شما را در طول سفر تامین کند، به هیچ وجه غافل نشوید. برای از لوازم ضروری سفر به مشهد که می تواند راحتی شما را در طول سفر تامین کند عبارتند از:

زیرانداز مسافرتی: همراه داشتن یک زیرانداز مسافرتی برای نشستن در صحن ها و عبادت کردن بسیار ضروری است. توجه داشته باشید که یک زیرانداز با کیفیت را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان زیرانداز جاجیمی ویرا آراد گروپ سفر است که علاوه بر نرمی و راحتی از کیفیت بسیار خوبی برخودار است.

میز و صندلی مسافرتی: نشستن طولانی مدت بر روی زمین می تواند موجب ایجاد عوارضی همچون پادرد و کمر درد برای شما عزیزان شود. بنابراین برای آنکه بتوانید به راحتی در هر مکانی بنشینید و به عبادت بپردازید بهتر است یک میز مسافرتی و صندلی تاشو به همراه خود داشته باشید. میز و صندلی های مسافرتی ویرا که علاوه بر کیفیت عالی از وزن کمی برخودار هستند، بهترین گزینه برای شما عزیزان خواهند بود.

حال چه وسایلی برای درون چمدان لازم است

مدارک و اسناد

آن هایی که بسیار ضروری هستند.

شناسنامه، گواهینامه، کارت اعتباری، دفترچه بیمه، کارت واکسن و... که با توجه به ضرورت آن ها را اولویت بندی کرده و در یک کیف مدارک کوچک بگذارید.

کیف مناسب

برای گذراندن در سفر نیاز به یک سری از کیف ها دارید که کاربرد هر کدام از آنها متفاوت است: برر

برای خرید، زیارت، مکان های گردشگری و... متناسب با هر مکانی که مد نظر دارید برای رفتن لازم است یک کیف مناسب انتخاب کنید. کوله پشتی ها بهترین گزینه برای این امر هستند چون تقریبا برای هر مکانی مناسب خواهند بود.

وسایل الکترونیکی

وسایل الکترونیکی از جمله مهم ترین لوازم ضروری سفر به مشهد هستند که شامل: هر گونه وسایل الکترونیکی که در طول سفر به آنها احتیاج دارید مانند:

هدفون، لپ تاپ، موبایل و ...است که برای هر کدام از موارد شارژر مربوط به آن  را به همراه داشته باشید که در طول سفر دچار مشکل نشوید.

2

لباس مناسب

لباس های مربوط به هر فصل متفاوت است.

که اگر در فصل بهار قصد سفر دارید باید لباس های تابستانه و خنک ، مانتو، شلوار، کلاه افتابی، تیشرت و... به همراه داشته باشید.

اگر در فصل زمستان  قصد سفر دارید:

لباس های گرم و بافتنی، کلاه، ژاکت، شلوار گرم و ...و همچنین برای زیارت به همراه داشتن چادر و سجاده بسیار واجب و ضروری است.

 در سفر به مشهد لوازم بسیار مختلفی برای شما ضروری است اما به همراه داشتن چادر و سجاده تمیز یکی از مهم ترین لوازم ضروری سفر به مشهد به حساب می آید. زیرا شما برای زیارت به حرم مطهر رضوی نیازمند چادر هستید. در بسیاری از مواقع ممکن است که چادر برای دریافت در  درب ورودی حرم وجود نداشته باشد که در این صورت شما دوستان عزیز می بایست چادر تمیز به همراه داشته باشید و همچنین وجود سجاده برای خواندن نماز در مکان های مختلف الزامی است که شما می توانید از منزل سجاده تمیز به همراه خود داشته باشید.

لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم بهداشتی نیز از مهم ترین لوازم ضروری سفر به مشهد به شمار می روند. برخی از ضروری ترین لوازم آرایشی بهداشتی برای شما عزیزان در طول سفر عبارتند از:

 مرطوب کننده، ضد آفتاب، لوسیون های مخصوص، حوله شخصی، مسواک، خمیر داندن، نخ دندان و هر وسیله ی دیگری که روزانه از آن استفاده می کنید را با خود به همراه داشته باشید.

جعبه کمک های اولیه

از مهم ترین گزینه ها و لوازم ضروری  سفر مشهد می توان به جعبه کمک های اولیه اشاره نمود. اگر شما قصد سفر به شهر مشهد را دارید در زمانی که دچار مریضی و یا بیماری های مختلف شوید می توانید از جعبه کمک های اولیه استفاده بنمایید، وجود وسایل مختلفی مثل:

چسب زخم، ضد تهوع، باند، بتادین، چسب بخیه و ... بسیار در جعبه های کمک های اولیه مهم می باشد.

3

چه وسایلی را نباید به شهرمشهد برد

در کنار بسیاری از لوازم ضروری سفر به مشهد شما بهتر است که تعدادی از آنها را با خود نبردید. وسایلی مثل سشوار، اتوی مو که بیشتر در محل اقامتگاه شما مثل هتل وجود دارند ودر صورت لزوم می توانید از این محصولات استفاده کنید و یا می توانید به راحتی از خدمات هتل برای کارهای بهداشتی خود استفاده نمایید.

در بسیاری از موارد ممکن است که افراد با دریافت اتاق های خود پک بهداشتی همچون لیف، صابون، شامپو و دیگر موارد را به آنها تحویل دهند که افراد می ‌توانند از این پک های بهداشتی یکبار مصرف نیز استفاده کنند. در برخی از این موارد شما می توانید به جای بردن انواع اسباب بازی ها برای کودکان از اتاق های بازی که در هتل و مراکز تفریحی استان مشهد وجود دارد، به صورت رایگان استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که شما در این مقاله مشاهده نمودید ما در مورد لوازم ضروری سفر به مشهد اطلاعات مهمی را به شما دوستان عزیز ارائه دادیم. برای تهیه ی لوازم ضروری سفر خود اگر جای مطمئنی را نمی شناسید، پیشنهاد می کنیم به سایت ویرا آراد گروپ سفر مراجعه کنید و لوازم مورد نیاز خود را از جمله صندلی مسافرتی، میز مسافرتی، زیرانداز جاجیمی و ... را به راحتی از سایت ویرا خریداری کنید.

 

ارسال نظر: