کدخبر: 17690

آیا ارزهای دیجیتال امن هستند؟

چندی پیش در سال 2022 بزرگترین هک تاریخ ارزهای دیجیتال در پل رونین انجام شد که در نتیجه آن حدود 625 میلیون دلار ارز دیجیتال به شکل اتریوم و استیبل کوین USDC به سرقت رفت. شبکه بایننس نیز در امان نبود و در سال 2022 حمله ای به ارزش 570 میلیون دلار در آن انجام شد. اما آیا این حملات برای سرمایه گذاران و تریدرهای ارز دیجیتال جای نگرانی دارد؟

 

 

یکی از موانع اصلی پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال را می توانیم برخی مشکلات امنیتی و هک ها بدانیم. تا به امروز حمله های مختلفی انجام شده است که در نتیجه آن میلیون ها دلار به سرقت رفته است و در نهایت اعتماد سرمایه گذاران را نسبت به این بازار کاهش داده است.

چندی پیش در سال 2022 بزرگترین هک تاریخ ارزهای دیجیتال در پل رونین انجام شد که در نتیجه آن حدود 625 میلیون دلار ارز دیجیتال به شکل اتریوم و استیبل کوین USDC به سرقت رفت. شبکه بایننس نیز در امان نبود و در سال 2022 حمله ای به ارزش 570 میلیون دلار در آن انجام شد.

اما آیا این حملات برای سرمایه گذاران و تریدرهای ارز دیجیتال جای نگرانی دارد؟

 

آیا ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین امن هستند؟

با بررسی سابقه هک و حملات انجام شده در بازار ارزهای دیجیتال، واضح است که خطری ماهیت ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را تهدید نمی کند. این فناوری برای سالیان سال است که به خوبی فعالیت خود را ادامه داده است و تا به امروز بلاک چین هک نشده است.

پس حملات چگونه انجام می شود؟ دو ضعف اصلی امنیتی در بازار ارزهای دیجیتال متوجه پلتفرم ها و خود کاربران است. ضعف های امنیتی در کدنویسی برخی پلتفرم های فعال ارز دیجیتال در نهایت منجر به هک و از دست رفتن دارایی های کاربران می شود، موضوعی که تنها متوجه ارزهای دیجیتال نیست و تقریبا در تمام بازارهای مالی جهانی وجود دارد.

هرجا که پول در جریان باشد، هکرها نیز فعالیت دارند و برخی از آنها موفق خواهند شد. در نهایت این مهم است که پلتفرم ها از مشکلات و هک های ایجاد شده درس بگیرند و مشکلات و نقص های خود را رفع کنند، موضوعی که به خوبی طی سالیان اخیر دیده شده است و شاهد افزایش سطح امنیتی برنامه ها و وبسایت های ارز دیجیتال معتبر بازار هستیم.

کاربران نیز نقش مهمی در حفظ امنیت ارزهای دیجیتال خود دارند، انتخاب کیف پول ها و پلتفرم های معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال، عدم اتصال کیف پول به پلتفرم های مشکوک و حفظ و نگهداری کلید خصوصی از جمله مواردی هستند که خطر هک و از دست رفتن دارایی های کاربر را به حداقل می رسانند.

امنیت در بازار ارزهای دیجیتال

 

چگونه از هک ارز دیجیتال در امان باشیم؟

اکثر هک ها و حملاتی که متوجه کیف پول های شخصی کاربران می شود، به دلیل عدم توجه به نکات امنیتی خود شخص انجام می شود. همانطور که اگر رمز کارت بانکی خود را در پشت آن بنویسید امنیت دارایی های شما در بانک به خطر می افتد، بسیاری از کاربران نیز اطلاعات مهم امنیتی خود را به خوبی نگهداری نمی کنند.

پس بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که حتی در صورت بروز هرگونه مشکل، امنیت دارایی های شما را تضمین کند. اگر در صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال خود را انجام می دهید، کیف پول سرمایکس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

کیف پول این صرافی امنیت دارایی های شما را تضمین می کند زیرا علاوه بر پسورد، ورود دو مرحله ای نیز فعال است که نیازمند کد ارسالی پیامکی و یا به ایمیل شماست. حتی در زمان برداشت دارایی از کیف پول نیز باری دیگر از کاربر کد درخواست می شود که منجر به افزایش امنیت حساب و دارایی های شما می شود. پس برای هک دارایی های شما در کیف پول سرمایکس، هکر باید علاوه بر پسورد، به ایمیل و موبایل شما نیز دسترسی داشته باشد.

همچنین حتی با از دست دادن موبایل و اطلاعات خود، این امکان را دارید تا با تماس با پشتیبانی سرمایکس احراز هویت خود را انجام دهید و کیف پول خود را قفل کنید. موضوعی که خیال شما را از بابت هر شرایط و مشکلات امنیتی راحت می کند.

از دیگر امکانات سرمایکس می توانیم به پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، بازار بزرگ ارز دیجیتال با پشتیبانی بیش از 600 ارز دیجیتال متنوع، اپلیکیشن موبایل و تبادل ارز به ارز اشاره کنیم.

 

ارسال نظر: