کدخبر: 17851

9 نکته بعد از لیفت با نخ برای بهترین نتیجه

 

 

آیا تا به حال در مورد لیفت با نخ بدون جراحی شنیده اید؟ ایجاد چهره ای درخشان تر و جوان تر برای مدت طولانی توسط عمل های لیفت صورت با نخ انجام می شود که در دوره اخیر گسترش زیادی یافته است. بسیاری به عنوان بهترین و ایمن ترین جایگزین برای عمل جراحی لیفت به سراغ این روش رفته اند.

اگر می خواهید نتایج این روش را برای مدت طولانی تری حفظ کنید باید نکاتی را بعد از لیفت رعایت کنید. در این مقاله در مورد نکات پس از لیفت صورت با نخ بیاموزید.

 

لیفت با نخ

لیفت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ یا  فیس لیفت با نخ PDO یک عمل زیبایی ضد پیری غیر تهاجمی است. این روش برای سفت کردن فوری پوست بدون استفاده از هیچ ابزار جراحی استفاده می شود.

این روش بازسازی سلول های پوست را تحریک می کند و تولید کلاژن را در نواحی جدیدی که نخ ها در آن قرار می گیرند افزایش می دهد.

نکات بعد از لیفت با نخ

برای حفظ نتیجه لیفت با نخ برای مدت طولانی تری، چند نکته وجود دارد که بعد از آن باید رعایت شود. مهم ترین آنها عبارتند از:

1- محافظت از پوست در برابر آفتاب:

پوست در این زمان حساس تر است. بنابراین پس از انجام عمل لیفت صورت با نخ باید از یک لایه کرم ضد آفتاب با SPF30+ استفاده کنید. مراقب باشید که از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید. فقط کرم ضد آفتاب را به آرامی روی پوست خود بمالید و حداقل تا دو هفته از مالیدن و ماساژ صورت خودداری کنید.

2- سایر درمان های پوستی را برنامه ریزی کنید:

اگر قرار ملاقات های برای سایر درمان های پوستی روی پوست دارید، در این صورت باید آن را به تعویق بیندازید. همچنین باید از تمام درمان های پوستی که متکی به گرما هستند، مانند لیزر موهای زائد صورت، حداقل به مدت 10 هفته اجتناب کنید.

3- بعد از لیفت صورت از ماساژ صورت خودداری کنید:

پس از لیفت با نخ ، باید در ده روز اول پس از عمل از ماساژ شدید صورت یا فشار دادن روی پوست خودداری کنید. زیرا ماساژ صورت باعث فشار بیشتر روی پوست می شود که می تواند منجر به کبودی یا تورم در ناحیه تحت درمان شود. همچنین باعث می شود نخ ها پس از نصب از جای خود حرکت کنند.

همچنین باید از اقدامات درمانی که نیاز به سفت کردن شدید پوست دارند، خودداری کنید. مانند درمان های دندانپزشکی که باید دهان خود را برای مدت طولانی باز کنید. زیرا پوست در این ناحیه به شدت منبسط می شود.

22

لیفت صورت با نخ

4- پس از لیفت صورت از دماهای شدید اجتناب کنید:

بهترین زمان برای لیفت صورت با نخ زمانی است که آب و هوا معتدل است. بنابراین انجام این روش در روزهایی که دما بسیار پایین یا خیلی زیاد است ترجیح داده نمی شود. هیپوترمی شدید یا افزایش قابل توجه دما می تواند باعث ایجاد استرس در پوست شود و به شما توصیه می کنیم از رفتن به ساحل یا سونا یا سفر به مناطق بسیار سرد خودداری کنید.

5- از استفاده از لوازم آرایشی بعد از لیفت صورت با نخ خودداری کنید:

دلایل مختلفی برای اجتناب از آرایش در 12 ساعت اول پس از لیفت با نخ وجود دارد. از جمله اینکه پوست در اولین ساعات پس از عمل حساس است و برخی از لوازم آرایشی معمولا باعث تحریک پوست می شوند.

ثانیا، مهم است که پوست در اولین ساعات پس از درمان بتواند نفس بکشد. استفاده از لوازم آرایش کاملا از این امر جلوگیری می کند. همچنین برخی از خانم ها هنگام پاک کردن آرایش از روی صورت فشار زیادی به پوست وارد می کنند و این اصلا مطلوب نیست.

۶- ورزش شدید را متوقف کنید:

اگر یک فعالیت ورزشی روزانه را برای سوزاندن کالری انجام می دهید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که حداقل یک هفته بعد از لیفت صورت با نخ، این تمرینات را متوقف کنید. برخی از ورزش های ساده مانند پیاده روی یا دویدن خوب هستند.

7- پس از لیفت از خوابیدن روی صورت خودداری کنید:

خوابیدن روی یکی از نواحی تحت درمان صورت باعث فشار بیش از حد بر روی پوست می شود. این ممکن است باعث ایجاد مقداری تورم، ناراحتی یا کبودی در صورت و کاهش اثربخشی نتایج لیفت با نخ شود.

8- پرهیز از سیگار:

صرف نظر از مضرات سیگار کشیدن پس از لیفت صورت با نخ، سیگار کشیدن یکی از عادات بدی است که فشار خون را بالا می برد. نیکوتین رگ های خونی را باریک می کند و جریان مواد مغذی و خون را به میزان کافی به پوست کاهش می دهد.

23

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

9- ادامه پیگیری بعد از لیفت

شما باید 7 روز پس از انجام عمل لیفت صورت برای بررسی پیشرفت نتایج و کارآیی آن ها به پزشک مراجعه کنید. برای ثبت این روش از خود عکس بگیرید و تغییراتی را که در طول یک ماه آینده برای شما ایجاد می شود دنبال کنید.

 

ارسال نظر: