کدخبر: 18457

ویژگی یک کارشناس تولید محتوا:

در این چند سال اخیر شاهد گسترش کسب‌وکارهای آنلاین در بستر وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم، یکی از اساسی‌ترین بخش‌های کسب‌وکار تولید محتوا می‌باشد که به یک شغل و تخصص تبدیل شده است، این شغل رونق بسیار خوبی دارد و کارشناسان تولید محتوا دارای ویژگی‌های هستند که باعث پیشرفت آن‌ها در تخصص و شغلشان می‌شود، یک نویسنده حرفه‌ای محتوا باید این ویژگی‌ها را داشته باشد تا بتواند محتوای باکیفیت و اصولی را تولید کند که باعث پیشرفت کسب‌وکارهای آنلاین شود؛ شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که ویژگی یک کارشناس محتوا چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید و دوست دارید بدانید یک نویسنده چه ویژگی‌های دارد با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید قصد داریم شما را با ویژگی‌های کارشناس تولید محتوا آشنا کنیم و هرآنچه نیاز است را توضیح دهیم.

کارشناس تولید محتوا

به چه کسی کارشناس تولید محتوا می‌گویند؟

قبل از اینکه به ویژگی یک کارشناس تولید محتوا بپردازیم اجازه دهید اول بدانیم کارشناس تولید محتوا چه کسی است! با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز به تولید محتوا در شرکت‌های اینترنتی بسیار زیاد شده است و افرادی که تخصص در این زمینه دارند در سازمان‌ها شروع به فعالیت می‌کنند تا محتوای کسب‌وکار آن شرکت را بر عهده بگیرند.

اگر بخواهیم یک توضیح خلاصه بگویم تا متوجه شوید کارشناس تولید محتوا چه کسی است باید بگویم، فردی که در یک شرکت مسئولیت نوشتن، ویرایش و ویراستاری مطالبی که قرار است در بستر اینترنت برای تبلیغات، معرفی یا جذب استفاده شود را دارد و هیچ تفاوتی ندارد که این کار برای چه پلتفرمی انجام می‌شود.

کارشناس تولید محتوا با نوشتن مطالبی برای وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و.. باعث می‌شود افراد را به مشتریان کسب‌وکار تبدیل کند و با انتشار محتوای که تولید شده است اطلاعات مفید را به مخاطبان ارائه می‌کند، متخصصین تولید محتوا در یک شرکت به همراه یک سئوکار شروع به فعالیت می‌کند و دلیل آن اهمیت محتوا در سئو و بهینه‌سازی کسب‌وکار می‌باشد.

شرکت‌های که جذب کارشناس تولید محتوا دارند به اولین چیزی که در آن‌ها دقت می‌کنند تخصص فرد در زمینه نوشتن محتوا می‌باشد، کارشناسان و نویسندگان محتوا باید بتوانند وب‌سایت رقبا را بررسی کنند تا بتوانند محتوای جامع و کاربردی تولید کنند و مسئولیت تمام محتواهای که قرار است در وب‌سایت کسب‌وکار منتشر شود را برعهده بگیرند و آن‌ها را بدون هیچ ایراد و مشکلی بارگذاری کنند و برخی از آن‌ها محتواهای ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ را نیز برعهده دارند.

ویژگی یک کارشناس تولید محتوا:

خب به بخش اصلی رسیدیم، تا به اینجا متوجه شدیم که یک کارشناس تولید محتوا چه کسی است و در شرکت‌های اینترنتی فعالیت او چیست، کارشناس تولید محتوا دارای ویژگی‌های می‌باشد که باعث پیشرفت او در زمینه شغلی می‌شود و هنگام استخدام به آن‌ها توجه بسیار زیادی خواهد شد، برخی از این ویژگی‌ها بسیار مهم هستند که به آن‌ها در این بخش خواهیم پرداخت و شما با داشتن این ویژگی‌ها و تخصص کافی می‌توانید به یک کارشناس محتوای حرفه‌ای تبدیل شوید.

توانایی نوشتن در زمینه‌های مختلف:

یک کارشناس حرفه‌ای تولید محتوا باید این ویژگی را داشته باشد که بتواند محتوا را در زمینه‌های مختلف بنویسد و تولید کند، برخی از نویسندگان توان نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف را ندارند و تنها در یک حوزه فعالیت می‌کنند؛ اما یکی از ویژگی‌های کارشناس تولید محتوا این می‌باشد که می‌تواند موضوعات مختلف را به‌خوبی بنویسد و آن را منتشر کند.

توانایی داستان‌نویسی:

یکی دیگر از ویژگی کارشناس تولید محتوا توان او در نوشتن داستان می‌باشد، در برخی از مقالات نیاز است نویسنده از داستان برای انتقال اطلاعات استفاده کند و به همین دلیل این یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی یک نویسنده محتوا می‌باشد.

یک تولید کنند حرفه‌ای محتوا باید در محتوای که قصد دارد جذاب باشد با استفاده از اصول محتوانویسی باید بتواند داستان‌های جذابی را در مطلب جای دهد که باعث شود مخاطب هنگام خواندن دچار خستگی نشود و البته این نکته را بدانید باید داستانی که در محتوا نوشته می‌شود با برند شرکت و موضوع مطابقت داشته باشد. 

تعرفه تولید محتوا

آشنا با علائم نگارشی:

یک محتوای خوب باید تمام علائم نگارشی را به طور دقیق و اصولی رعایت کرده باشد، کارشناس تولید محتوا هنگام نوشتن باید به این موضوع اهمیت دهد که تمام علائم را به‌درستی قرار دهد تا محتوا باکیفیت و خوانا باشد.

کارشناس تولید محتوا باید بداند که محتوای را که تولید کرده است برای مخاطب قابل‌فهم و درک است و خواننده می‌تواند بدون هیچ مشکلی آن را بخواند، علائم نگارشی اگر به‌خوبی جای‌گذاری نشود باعث می‌شود مخاطب نتواند مطلب را به‌خوبی بخواند و آن را ادامه نمی‌دهد و به همین دلیل کارشناس نمی‌تواند از طریق تولید محتوا مخاطب جذب کند و شرکت را رشد دهد.

آشنایی با پلتفرم‌ها:

یک کارشناس تولید محتوا باید با پلتفرم‌های مختلف آشنا باشد، متخصصین تولید محتوا باید بتوانند با پلتفرم‌ها کار کنند و به مشکلی برنخورند، نویسنده باید محتوایی را که تولید می‌کند در برخی زمان‌ها در پلتفرم بارگذاری کند و نحوه انجام این کار را باید بداند، برای مثال در بیشتر مواقع باید محتوا را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها آپلود کنند که باید به‌خوبی آن را انجام دهند.

آشنایی با اصول سئو:

یکی دیگر از برجسته‌ترین ویژگی یک کارشناس تولید محتوا آشنایی با اصول سئو می‌باشد، همان‌طور که اشاره کرده بودیم محتوا یک بخش اصلی در سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت می‌باشد و یک کارشناس تولید محتوا باید بتواند محتوای را تولید کند که بر اساس اصول سئو تولید شده است.

کارشناس تولید محتوا در برخی از مواقع باید با تحقیق کلمات کلیدی که یک بخش مهم تولید محتوا سئو است موضوعات جذاب و پر سرچ را بیابد و آن‌ها را تولید کند تا از این طریق مخاطبان بسیاری را جذب کند.

کارشناس تولید محتوا باید بداند که رعایت‌نکردن چه چیز‌های در محتوا باعث می‌شود سایت رتبه نگیرد برای مثال تعداد تکرار کلمات کلیدی را باید در یک محتوای 1000 کلمه‌ای بداند تا بتواند رتبه سایت را بهبود دهد و محتوای که تولید می‌کند در نتایج نشان داده شود.

فرصت شغلی:

کارشناس تولید محتوا می‌تواند در شرکت‌های مختلفی که نیاز به نویسنده محتوا دارند شروع به فعالیت کند و می‌تواند با تیم‌های تخصصی که خدمات تولید محتوا ارائه می‌دهند شروع به همکاری کند، نگران نباشد امروزه با واردشدن بیشتر کسب‌وکارها به بستر اینترنت فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای کارشناسان به وجود آمده است.

در تیم تخصصی تولید محتوا مانند نیک محتوا که یکی از آژانس‌های ارائه خدمات محتوایی می‌باشد با داشتن ویژگی‌های یک کارشناس تولید محتوا حرفه‌ای می‌توانید به‌راحتی وارد بازار کار شوید و با تلاش و دیدن آموزش در شغلتان پیشرفت کنید.

خدمات تولید محتوا

جمع‌بندی:

کارشناس تولید محتوا باید ویژگی‌های داشته باشد تا بتواند در این زمینه پیشرفت کند و به موفقیت برسد، امروزه بازار کار نویسندگان محتوا بسیار گسترش پیدا کرده است و افرادی که در این زمینه تخصص دارند و از ویژگی‌های یک کارشناس تولید محتوا برخوردار هستند می‌توانند به‌راحتی شرکت‌های اینترنتی و تیم‌های که خدمات تولید محتوا ارائه می‌دهند فعالیت کنند؛ در کل در این مقاله سعی داشتیم شما را با ویژگی و خود کارشناس تولید محتوا آشنا کنیم امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر: