کدخبر: 18482

دلایل استفاده از پنجره دوجداره

یکی از پر استفاده‌ترین انواع پنجره در آپارتمان‌های اداری و مسکونی، پنجره دوجداره است که با استفاده از پروفیل‌های UPVC و آلومینیومی ساخته می‌شوند. اما مسئله چالش برانگیز این است که کدام پروفیل برای کدام قسمت از آپارتمان بهتر است. بنابراین خرید پروفیل برای نصب پنجره دوجداره برای آشپزخانه، اتاق خواب و محیط‌های اداری کاملاً با هم متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم تا با نکات کلیدی در هنگام خرید انواع پنجره دوجداره آشنا شویم و بهترین انتخاب را برای آپارتمان‌های اداری و مسکونی انجام دهیم.

نکات مهم خرید پنجره دوجداره

پیش از خرید پنجره دوجداره باید توجه داشت که مهم‌ترین ویژگی این پنجره، عایق‌بندی ساختمان در برابر آلودگی و سروصدا است که اگر پیش از خرید به نکات کلیدی مربوط به کیفیت آن توجه کنید، هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. این موارد عبارتند از:

1- خرید پنجره دوجداره از شرکت‌های معتبر

2- با تجربه بودن تکنسین نصب

3- ضمانت و گارانتی پروفیل‌های در و پنجره

4- قیمت تمام‌شده درب و پنجره دوجداره

ویژگی‌های پنجره دوجداره

در صورتی که تصمیم دارید پنجره UPVC و آلومینیومی را دارید، می‌بایست در روند ساخت تولید آن به کیفیت موارد زیر توجه نمود.

  • نوار درزگیر پنجره
  • یراق آلات و اتصالات فلزی
  • کیفیت شیشه دوجداره
  • طراحی پنجره
  • گارانتی و ضمانت پروفیل و پنجره
  • جنس و ضخامت پروفیل
  • تقویت کننده گالوانیزه

فواید پنجره دوجداره چیست؟

به زبان ساده پنجره دوجداره قابی تشکیل شده از چند لایه شیشه موازی بوده که مابین آنها با هوای خشک یا گاز مخصوص پر می‌شود. همین فضای پر شده نیز مانند یک عایق عمل کرده و سبب جلوگیری از ورود گرما و سرما و اتلاف انرژی خواهد شد.

انواع پنجره دوجداره

به طور کلی پنجره‌های دوجداره دارای انواع مختلفی هستند که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پنجره دوجداره تک حالته و دو حالته
  • پنجره کشویی
  • پنجره روکش لمینت و رنگی
  • پنجره فولکس واگنی
  • پنجره دوجداره خم

همچنین پروفیل پنجره دوجداره توسط برندهای مختلفی همچون: هابرمن، دل وین، ویستا بست، وین تک و هافمن تولید می‌شود.

خصوصیات پنجره دوجداره

همانطوری که گفته‌شد پنجره‌های دوجداره استاندارد، دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را به یکی از ملزومات ساختمانی تبدیل کرده است.

ضد آب بودن

پنجره‌های دوجداره به این دلیل که از پروفیل‌های آلومینیومی و UPVC ساخته می‌شوند، به هیچ عنوان در محیط‌های مرطوب دچار پوسیدگی نخواهند شد. این دلیل باعث شده‌است که پروفیل‌های پنجره‌های دوجداره جای خود را به فریم‌های قدیمی چوبی و آهنی بدهد.

عایق حرارت و صدا

از دیگر ویژگی‌های پنجره‌های دوجداره عایق‌بندی صوتی و حرارتی خانه در برابر سروصدا، گرما و سرما است. اگر پنجره دو جداره به درستی رگلاژ شود دیگر لازم نیست برای گرم یا سرد کردن خانه هزینه زیادی را برای انرژی پرداخت کنید.

همچنین اگر در محیط‌های پر سروصدا زندگی می‌کنید، پنجره‌های دوجداره مناسب‌ترین گزینه برای جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به داخل خانه است.

سازگاری با محیط زیست

از دیگر مواردی که پنجره‌های دوجداره را مورد توجه قرار داده، سازگاری آن‌ها با محیط زیست و قابلیت بازیافت آن‌ها است. پروفیل‌های یو پی وی سی و آلومینیومی بعد از عمر مفید خود امکان بازگشت به چرخه استفاده مجدد را خواهند داشت.

مزایای استفاده از پنجره دوجداره

در این مقاله سعی داشتیم شما را با خصوصیات و نکات بسیار مهم در مورد پنجره دوجداره آشنا کنیم تا در هنگام خرید بتوانید مناسب‌ترین و بهترین پروفیل پنجره را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مزایای پنجره دوجداره خواهیم پرداخت.

کاهش میزان مصرف انرژی

به این دلیل که پنجره دوجداره دارای بالاترین میزان عایق‌بندی حرارتی است. بنابراین در فصل‌های زمستان و تابستان میزان انرژی کمتری برای گرم یا سرد نگه داشتن خانه مصرف خواهد شد. همچنین استفاده از نوار‌های درزگیر در پنجره دوجداره مانع از ورود هوای بیرون به داخل خانه خواهد شد.

کاهش آلودگی صوتی

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم پنجره‌های دوجداره و سه جداره بهترین گزینه برای محیط‌های پر رفت‌وآمد هستند. اگر پنجره دوجداره را جایگزین پنجره‌های قدیمی کنید، میزان سروصدای ورودی به خانه تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

مقاومت بسیار بالا در برابر تابش نور خورشید

شیشه‌های دوجداره امکان نصب بر روی انواع پروفیل چوبی، آلومینیومی، یو پی وی سی و… را دارند. این محصولات مانع ورود اشعه فرابنفش به فضای داخلی خانه شده و از خراب شدن محصولات بر اثر تابش نور خورشید جلوگیری خواهند کرد.

قیمت مقرون‌به‌صرفه

پنجره‌های دوجداره هر چقدر گران باشند، هزینه‌های مصرف انرژی را در طول زمان کاهش خواهند داد. همچنین اگر این پنجره‌های به درستی درزگیری و رگلاژ شوند، علاوه بر افزایش طول عمر آن‌ها،‌ هزینه‌های قبض آب، برق و گاز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

خرید پنجره دوجداره از هوم وین

2

هوم وین به عنوان یک مجموعه تخصصی در ساخت و مونتاژ انواع پنجره دوجداره UPVC دوجداره با کیفیت بالا در بازار فعالیت دارد. همچنین این مجموعه دارای سابقه طولانی مدت در زمینه تولید درب و پنجره در بازار است و بدون واسطه و به‌صورت مستقیم با تامین‌کننده در ارتباط است.

مجموعه هوم وین با شرکت‌های بزرگی چون هافمن، وین تک، هابرمن، دل وین، پروفیل آرارات و… همکاری می‌کند و با توجه به نیاز مشتریان خود باکیفیت‌ترین پنجره‌ها را مونتاژ و نصب می‌کند.

درباره هوم وین بیشتر بدانید!

شرکت هوم وین با هدف تولید پنجره های دوجداره عایق و استاندارد آلومینیوم، ترمال بریک و UPVC برندهای مختلف با بهره گیری از فناوری های روز جهان، تخصص و تجربه ۱۲ ساله کادر مدیریتی، در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در شهر شیراز شروع کرده است و در این مدت کوتاه توانسته است با در نظر گرفتن چشم اندازهای خود (تولید درب و پنجره باکیفیت) به اهداف خود در مسیر این چشم‌انداز دست یابد. شرکت هوم وین در سال ۱۴۰۰ برای توسعه استراتژی های خود به تهران منتقل شد تا خدمات بیشتری به سراسر نقاط ایران ارائه دهد. این مجموعه با هدف افزایش رضایت مشتریان بهترین خدمات را به سازندگان ارائه می‌دهد.

ارسال نظر: