کدخبر: 18506

زمستان فصل سفر به بوشهر

اگر شما هم جزو عاشقان سفر هستیدحتما برایتان بسیار سخت است  که  در فصل زمستان خانه نشین شوید و فقط رویای سفر را داشته باشید.

 البته شما می توانید با انتخاب مقاصد مناسب در فصل زمستان نیز سفر های هیجان انگیز ی را برای خود رقم بزنید. هتل متل در فصل زمستان هم در کنار شماست  تا با رزوهتل  و خرید بلیط هواپیما  حتی در ماه های سرد سال نیز به سفرهایتان ادامه دهید.

 

سفر به  بوشهر در زمستان

یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل زمستان شهرهای جنوبی کشور و خصوصا شهر زیبای  بوشهر است. بوشهر یکی از شهرهای بندری  ایران و دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری است. در این مقاله شما را با برخی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری این شهر ساحلی آشنا خواهیم کرد.

آب و هوای بوشهر در زمستان

آب و هوای بوشهر، جلگه‌ای، گرم و مرطوب است. میانگین دما در این شهر در فصل تابستان ۳۳ درجه و در زمستان ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. معمولا مسافران فصل تابستان را برای سفر به بوشهر انتخاب نمی کنند و برعکس در زمستان که آب و هوای  این شهر بسیار مطبوع و دلپذیر است ؛ راهی بوشهر می شوند.

 به کمک هتل متل می توانید سفر ارزانی  داشته باشید و مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید.

جاذبه های دیدنی  بوشهر

  بندر زیبای بوشهر؛ شهر تاریخی است که دیدنی های زیادی را در خود جای داده است. در ادامه با برخی از مهم ترین شگفتی های بوشهر آشنا می شویم.

2

 خانه ی ریئس علی دلواری

 هنگامی که نیروهای بریتانیا به سال 1915 میلادی ناگهان در بوشهر پیاده شدند، رئیسعلی دلواری برای هفت سال، در جایگاه فرماندهی نیروهای ایرانی با بیگانگان، به رویارویی با آن‎ها پرداخت. تنها در یکی از این نبردها؛ دلیران تنگستان توانستند سپاه 5 هزار نفری انگلیس را شکست دهند. فرمانده ی جوان نیروهای تنگستان در سال 1294 خورشیدی، هنگامی که تنها 33 سال داشت، در شبیخونی در «تنگه صفر» بوشهر گرفتار  و جان باخت.

قدمت خانه ی رئیسعلی دلواری به دوره قاجاریه می‌رسد. این خانه تاریخی از سوی فرزندان رئیسعلی به سازمان میراث فرهنگی بوشهر اهدا شد و در حال حاضر به‌عنوان موزه مردم‌شناسی از آن استفاده می‌شود. مساحت این خانه ۳,۷۵۰ متر مربع است. فضای داخلی موزه شامل برخی اشیا و تصاویر است که دوره تاریخی مبارزات ضد استعماری مردم جنوب علیه استعمار انگلستان در تاریخ معاصر ایران را به تصویر می‌کشد.

بندر سیراف

 

3

بندر تاریخی سیراف یا بندر طاهری؛ یکی از بنادر مهم تجاری و استراتژیک خلیج فارس به شمار می‌رود. این بندر بزرگ‌ترین و پر رونق‌ترین بندر تجاری ایران در دوره ساسانی و اسلامی به ‌ویژه قرون سوم و چهارم هجری بود و روابط تجاری زیادی با دیگر بنادر خلیج فارس و مراکز تجاری مانند عمان، هند، چین و آفریقای شرقی داشت.

معماری شهر باستانی بندر سیراف شبیه معماری روستای ماسوله در شمال کشور است. این بندر در زمان رونقش به آزادی شهره بوده و بیش از سیصدهزار نفر جمعیت آن از  زرتشتیان، مسیحیان، مانویان، یهودیان، بوداییان و اقوامی همچون رومیان، یونانیان و چینی‌ها به آزادی در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند.

قلعه ی نصوری

یکی دیگر از دیدنی های بوشهر ،قلعه ی نصوری است.  همانطور که از نامش پیداست این قلعه متعلق به خاندان نصوری است که به دستور شیخ جبار دوم (پدر بزرگ شیخ ناصر نصوری) که حاکم وقت بوشهر بود، در سال 1224 هجری قمری ساخته شده است. براساس تاریخ قلعه نصوری بیش از 216 سال قدمت دارد که به اوایل دوره قاجار برمی گردد. این عمارت که بر روی تپه‌ی‌ای بلند و مشرف به دریا ساخته شده، دو حیاط اندرونی و بیرونی و یک شاه‌نشین دارد.

قلعه شیخ جبار نصوری در بندر سیراف ، شهرستان کنگان و 250کیلومتری شرق شهر بوشهر قرار دارد. آنچه این بنا را از بناهای مشابه متمایز می‌کند، هجده تابلوی بسیار زیبا از مجالس شاهنامه‌ فردوسی است که در ایوان غربی آن نقاشی شده‌اند.

 

موزه ی دریانوردی

موزه‌ی دریانوردی بوشهر امروزه به‌عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری واقع در محله‌ی سبزآباد بندر بوشهر است. موزه شامل ساختمان کنسولگری و عمارت کلاه فرنگی است که درآن غرفه‌های مختلف ادوات و تجهیزت نظامی و نیروی دریایی به‌نمایش درآمده است. هسته‌ی اولیه‌ی بنا متعلق به‌دوران قاجار است. مصالح مورد استفاده در آن از قطعات سنگ مرجانی است.  عمارت کلاه‌فرنگی در سال 1237 خورشیدی به‌عنوان مقر تابستانی نمایندگی انگلیس در منطقه‌ی سبزآباد بوشهر تاسیس و بعدها به‌مقر دائمی سرکنسولگری انگلستان در این شهر تبدیل شد.

این موزه تا پایان جنگ جهانی دوم در اخیار دولت انگلیس بود. تا آنکه در سال  1325 خورشیدی بعد از انتقال نمایندگی انگلیس به بحرین، در اختیار نیروی دریایی ایران قرار گرفت. در بنای تاریخی عمارت کلاه‌ فرنگی در ویترین‌های مختلف ادوات و تجهیزات نظامی و نیروی دریای از قبیل ماکت‌های لنج، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، کشتی‌های نظامی، تابلو آموزش گروه‌های دریایی، نقشه‌های تاریخی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

در محوطه‌ی بیرونی عمارت کلاه فرنگی نیز انواع قایق‌های جنگی و نظامی، زیر دریایی‌ها، شناورهای مجهز به تجهیزات نظامی که در دوران دفاع مقدس به‌دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده همچنین کشتی پرسپولیس با قدمت 110 سال که هدیه‌ی آلمان‌ها به ناصرالدین شاه است در موزه به‌نمایش گذاشته شده است.

 مسجد بردستان

4

بنای مسجد جامع بردستان با توجه به کتیبه موجود در یکی از اتاق های آن به حدود ۱۰۰۰ سال پیش و قرون اولیه اسلامی برمی‌گردد. این مسجد ساختمان زیبای مستطیل شکلی دارد که با داخل شدن از ورودی کوچک آن می‌توانید به شبستان بزرگ مسجد وارد شوید. برای خنک نگه داشتن فضای داخلی شبستان این مسجد از بادگیری به سبک ساختمان های جنوب ایران استفاده کرده‌اند.

 برای اینکه قدمت تاریخی این مسجد را متوجه شوید، کافیست به محوطه مسجد بروید. در این بخش از مسجد قبرهایی قرار دارد که روی سنگ‌های آهکی آن‌ها با خط کوفی و عربی نوشته شده است که نشان دهنده ارزش تاریخی مسجد است. نمای داخلی و خارجی این مسجد با گچ بری های زیبایی تزئین شده است.

عمارت گلشن

عمارت گلشن حدود ۱۷۰ سال پیش در دوره قاجار به عنوان محلی برای سکونت و انجام امور تجاری آقای گلشن تاجر بنام بوشهر بنا شده است. این تاجر که در دوره قاجار فعالیت داشته، این عمارت را در فاصله ده متری از ساحل خلیج فارس و در محله بهبهانی بوشهر ساخته است. در اطراف این عمارت ساختمان‌های بافت قدیم بوشهر قرار گرفته‌اند.

در طبقه اول عمارت سه طبقه گلشن آب‌انبار، حمام، دستشویی، آشپزخانه و مکانی برای خدمه وجود دارد. از طبقه دوم و سوم این عمارت برای سکونت، پذیرایی از میهمانان و امور تجاری استفاده می‌کرده‌اند.

 حال که با زیبایی های شهر بوشهر بیشتر آشنا شدید می توانید همین حالا  برای این سفر هیجان انگیز برنامه ریزی کنید. یادتان نرود که هتل متل در تمام مراحل سفر کنار شماست . از خرید بلیط هواپیما تا رزو هتل را می توانید با خیال راحت  به هتل متل بسپارید.

ارسال نظر: