کدخبر: 18507

چرا اسباب بازی به تربیت بهتر کودک کمک می‌کند؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا اسباب بازی به تربیت بهتر کودک کمک می‌کند؟ بچه‌ها عاشق اسباب بازی هستند. اگر در این مورد شک دارید، فقط یک کودک را به یک فروشگاه اسباب بازی ببرید؛ او احتمالاً چیزهایی را پیدا خواهدکرد که احساس می‌کند نمی تواند بدون آنها زندگی کند!

اسباب بازی‌ها چیزی بیش از سرگرمی و بازی برای بچه‌ها هستند. اکثر اسباب بازی‌ها حداقل فرصتی برای یادگیری کودکان فراهم می‌کنند و بهترین اسباب بازی‌ها حواس کودک را درگیر خواهندکرد، همچنین تخیل او را فعال کرده و او را تشویق به تعامل با دیگران می‌نمایند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا اسباب بازی به تربیت بهتر کودک کمک می‌کند؟

نقش اسباب بازی در تربیت کودکان

نوزادان مشتاق یادگیری دنیای اطراف خود هستند و چیزهای زیادی برای آموختن دارند. بنابراین، خرید اسباب ‌بازی برای کمک به رشد فکری آنها بسیار کمک کننده خواهدبود. هر شکل، رنگ، بافت، طعم و صدای جدیدی برای آنها یک تجربه یادگیری است و در اختیار قرار دادن اسباب بازی‌های ایمن و محرک به کودک کمک خواهدکرد تا حواس خود را کشف کند. جغجغه‌ها و اسباب بازی‌هایی که موسیقی می‌سازند مورد علاقه نوزادان هستند و اسباب بازی‌هایی با رنگ‌های متضاد برای نوزادان جذاب خواهندبود و بینایی در حال رشد آنها را تحریک می‌کنند.

 همانطور که نوزادان رشد می‌کنند، می‌توانند از اسباب بازی‌ها برای کشف ماندگاری اشیا و روابط علت و معلولی استفاده نمایند. آنها همچنین به اشیایی مانند بلوک نیاز دارند تا به آنها در ایجاد مهارت‌های حرکتی و هماهنگی چشم و دست کمک کند.

نقش اسباب بازی در تربیت کودکان

پیدا کردن یک فروشگاه اسباب بازی خوب

قطعا می‌دانید که پیدا کردن یک فروشگاه اسباب بازی خوب چقدر در رشد خلاقیت کودک شما مفید خواهد بود. در همین راستا، شما باید به دنبال جایی باشید که بهترین برندها را عرضه کند. البته این مسئله به دلیل خریدن اساب بازی لوکس و لاکچری نیست! زیرا بهترین برندها معمولا محبوبیت زیادی دارند ودلیل اصلی محبوبیت را می‌توان در کیفیت محصولات پیدا کرد. برندهای محبوب معمولا اسباب بازی‌هایی را ارائه خواهند داد که علاوه بر جذابیت، باعث آموزش نکات مفیدی  به کودک خواهند شد و همچنین از مواد اولیه مرغوب ساخته شده‌اند.

خلاقیت کودک را شکوفا کنید

در پاسخ به این سوال که چرا اسباب بازی به تربیت بهتر کودک کمک می‌کند، می‌توان گفت: وقتی کودکان به سن پیش دبستانی می‌رسند، زمان آن فرا رسیده که حروف، اعداد و مهارت‌های زبانی را یاد بگیرند. اسباب بازی‌های زیادی وجود دارند که این نوع یادگیری را تشویق می‌کنند، از پازل‌های الفبای ساده گرفته تا ابزارهای الکترونیکی پیشرفته. اینها می‌توانند با آشنا کردن او با چیزهایی که در مدرسه یاد می‌گیرد، به کودک شما یک شروع عالی بدهد. کودکانی که در مدرسه هستند می‌توانند یادگیری خود را با اسباب بازی‌های سرگرم کننده و آموزشی تکمیل کنند. دادن فرصت تفریح ​​به آنها در حین تمرین چیزهایی که در مدرسه یاد می‌گیرند، قدرت حفظ آنها را افزایش می‌دهد و وقتی کودک شما یک اسباب بازی آموزشی را پیدا می‌کند که واقعاً دوست دارد، احتمال بیشتری خواهدداشت که چیزهایی را که یاد گرفته تقویت کند.

پیدا کردن یک فروشگاه اسباب بازی خوب

بچه‌ها به سمت اسباب بازی‌ها جذب می‌شوند، مانند عروسک دخترانه. یک عروسک دخترانه احساسات فرزند دختر شما را بیشتر نمایان می‌کند و در حین بازی کودک با عروسک، شما می‌توانید ابعادی از روحیات کودک خود کشف کنید که تا به حال نمی دانستید! این موضوع ما را به سمت این سوال سوق می‌دهد که " چرا اسباب بازی به تربیت بهتر کودک کمک می کند؟" به نظر می‌رسد که بچه‌ها ذاتاً می‌دانند به چه چیزی نیاز داشته و تمایل دارند به آن سمت جذب شوند.

تحقیق چه می‌گوید؟

خلاصه تحقیقاتی درباره بازی و یادگیری توسط دکتر راشل ای وایت از طریق موزه کودکان مینه‌سوتا می‌گوید؛ «کودکان از طریق آموزش بازی‌ها، یاد می‌گیرند که از اسباب بازی‌ها و وسایل به صورت نمادین استفاده کنند، همچنین روایت‌های منسجم و گسترده ایجاد خواهندکرد». اسباب بازی‌ها صرفاً اشیایی هستند که کودکان از آنها برای سرگرمی خود استفاده می‌کنند و همزمان به کاوش در دنیای اطراف خود، آموزش، ایفای نقش و یادگیری بیان احساسات خود می‌پردازند. علاوه بر این، اسباب بازی‌ها اغلب به‌عنوان نمادی برای چیزهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و پتانسیل بزرگ آن‌ها برای کمک به کودکان در درک مفاهیم بزرگ‌تر وجود دارد.

اسباب بازی‌های فضای باز می‌توانند خلاقیت و تخیل را برانگیزند

اسباب بازی‌هایی که می‌توان با آن‌ها به روش‌های مختلف بازی کرد، به رشد مغز کودک شما کمک می‌کند و او را وادار به تفکر در روایت‌ها خواهندکرد. این امر به نوبه خود به آنها کمک می‌کند تا جهان را گسترده تر ببینند و خلاقیت برای پرورش بسیار مهم است؛ زیرا به بچه‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که خارج از چارچوب نیز فکر کنند.

خلاقیت کودک را شکوفا کنید

وقتی وسایل ساده‌ای مانند بلوک‌ها، عروسک‌ها، اسباب بازی‌های حیوانات، عروسک دخترانه، توپ‌ها یا ماشین‌های کوچک به کودک داده می‌شود، آنها این موارد را به عنوان دعوت‌نامه‌ای برای شروع داستان سازی و سناریوها در ذهن خود می‌گیرند. بازی کودکان واقعاً اولین کلاس درس در زندگی آنهاست؛ یک چوب، سنگ، ظرف، جعبه... همه اینها کاندیدای عالی برای کمک به کودک شما برای تقویت تخیل هستند.

بچه‌ها مغزهایی مثل اسفنج دارند. آنها همیشه اطلاعاتی را از محیط اطراف خود وارد آن می‌کنند و اسباب بازی‌ها به بچه‌ها راه دیگری برای کشف علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات می‌دهند. چه یک اسباب بازی ساده یا پیچیده باشد، درسی برای آموزش به کودک شما دارد و بر اهمیت اسباب بازی در رشد کودک تأکید می‌کند.

اسباب بازی‌ها رشد حرکتی کودک را بهبود می‌بخشد.

وقتی کودک یک اسباب بازی را گرفته و یاد می‌گیرد که آن را دستکاری کند، مهارت‌های حرکتی خود را تمرین می‌کند و در هماهنگی دست و چشم ماهرتر می‌شود. این امر به کودک شما کمک می‌کند تا مراحل رشد فیزیکی را طی نماید. اسباب بازی‌هایی که از کودک می‌خواهند فشار دهند، بکشند، چنگ بزنند، نیشگون بگیرند، بچرخانند، یا از دست‌ها و بدن خود برای انجام کاری استفاده کنند، در رشد او مؤثر هستند.

اسباب بازی‌های کوچک مانند عروسک‌ها، ماشین‌ها و بلوک‌هایی که در دستان کودک شما قرار می‌گیرند، معمولاً مورد علاقه‌شان خواهندبود، زیرا در دست گرفتن و حمل آنها آسان است. جزئیات کوچک‌تری که روی اسباب بازی‌ها یافت می‌شود، مانند دکمه‌ها یا زیپ‌ها یا مهره‌ها، به کودکان امکان تمرین با جزئیات حرکتی ظریف را می‌دهد.

کلام آخر

امروز درباره اینکه چرا اسباب بازی به تربیت بهتر کودک کمک می‌کند، سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. وقتی فرزند شما برجی را با بلوک می‌سازد و در نهایت سقوط آن را به زمین می‌بیند، این یک درس فیزیک است. تماشای یک ماشین کنترل از راه دور که فقط از امواج رادیویی کنترلر می‌پرد بچه‌ها را نسبت به نحوه کارکرد آن کنجکاو می‌کند. یک پازل مغز کودک شما را تحریک کرده و به او کمک خواهدکرد تا الگوها را کشف نماید.

 در مورد اسباب بازی‌ها هرگز قدرت آموزش را دست کم نگیرید. بچه‌ها از طریق بازی خلاقانه بیشتر یاد می‌گیرند زیرا برای حواس آنها جذاب است. این موضوع به آنها یک مزیت شناختی می‌دهد و آنها را برای ادامه کاوش بیشتر در مورد دنیای اطراف هیجان زده می‌کند.

ارسال نظر: