کدخبر: 18626

نقاط ضعف و قوت گوشی شیائومی پوکو X4 pro 5G

امروزه با توجه به قیمت گوشی، تمام خریداران همه تلاش خود را به کار می‌گیرند که یک محصول باکیفیت و مناسب در رنج قیمتی موردنظر خود خریداری کنند که بهترین امکانات را به آنها ارائه دهد. یکی از برندهای تولیدکننده گوشی که تنوع زیادی در محصولات داشته و در بازه‌های قیمتی مختلف محصولات جذابی را به بازار ارائه کرده، شیائومی است. به‌عنوان یکی از جدیدترین محصولات این برند، می‌توان به شیائومی پوکو x4 پرو 5G اشاره کنیم. در ادامه به‌صورت کامل به بررسی نقاط قوت و ضعف این محصول شیائومی می‌پردازیم.

 

معرفی گوشی شیائومی پوکو x4 پرو 5G

در ابتدا به معرفی ویژگی‌های اصلی این محصول می‌پردازیم تا سپس بتوانیم به‌صورت دقیق نقاط ضعف و قوت آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. شیائومی این محصول خود را در اواخر سال 1400 به بازار ارائه کرد که از همه نظر بسیار شبیه با ردمی نوت ۱۱ پرو 5G بود؛ اما با تفاوت‌هایی در ظاهر! این محصول در سه نسخه با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت و همچنین حافظه رم 6 و 8 گیگابایت طراحی و به بازار عرضه شده است. این گوشی با اندروید 11 با پوسته MIUI13 ارائه شد که در ماه‌های آتی، اندروید آن به 12 ارتقا پیدا کرد.

 

نقاط قوت POCO X4 Pro 5G

حال به‌صورت کلی با اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی جدید شیائومی آشنا شدیم، نوبت به معرفی نقاط قوت آن می‌رسد. به‌صورت کلی شیائومی امتحان خود را در تولید گوشی‌های میان‌رده پس داده و ثابت کرده که توانایی تولید محصولات باکیفیت را در این محدوده قیمتی دارد.

  • طراحی شیشه‌ای بدنه

در پنل پشتی گوشی شیائومی پوکو X4 پرو 5G از شیشه باکیفیت و مات استفاده شده است که باعث می‌شود تا جای اثر انگشت بر روی آن باقی نماند. بخش جلویی نیز با شیشه مجهز به گوریلا گلس 5 پوشانده شده که لبه‌های آن را قابی از پلاستیک فوق‌العاده مرغوب در برگرفته است. استفاده از رنگ‌های لیزری را نیز می‌توان به‌عنوان یکی از نقاط قوت این گوشی به شمار آورد که با تابش نور، می‌توانیم بازتاب پرتوها را در سرتاسر پنل پشتی مشاهده کنیم. این گوشی مجهز به گواهینامه IP53 است که نشان می‌دهد در برابر پاشش آب و همچنین گرد و غبار می‌تواند مقاومت نسبتا خوبی از خود نشان دهد. این ویژگی‌ها، در این محدوده قیمت گوشی شیائومی، فوق‌العاده کاربردی محسوب می‌شوند.

38

  • نمایشگر

از دیگر نقاط قوت شیائومی پوکو x4 پرو 5G، می‌توان به طراحی نمایشگر امولد آن اشاره کرد. صفحه‌نمایش 6.67 اینچی این محصول از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است که با این قیمت گوشی شیائومی، یک قابلیت فوق‌العاده محسوب می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده کیفیت رنگ، وضوح و همچنین شفافیت این صفحه‌نمایش نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. رزولوشن 1080 در 2400 نیز از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده این صفحه‌نمایش است. حداکثر میزان روشنایی صفحه‌نمایش نیز در حالت اتوماتیک به 747 نیت می‌رسد که شما می‌توانید در این حالت عمق سیاهی صفحه را به‌خوبی مشاهده کنید.

  • باتری و شارژ سریع

از دیگر نقاط قوت این گوشی که توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است، می‌توان به باتری و شارژ فوق‌العاده سریع آن اشاره کرد. عملکرد این گوشی در این زمینه، حتی از برخی از پرچمداران شیائومی نیز بهتر است. شیائومی پوکو x4 پرو 5G دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که توسط شارژ فست‌شارژ 67 واتی موجود در جعبه، با سرعت بسیار بالایی شارژ می‌شود. میزان شارژ این گوشی در نیم ساعت از صفر به 70 درصد می‌رسد و شما فقط 49 دقیقه نیاز دارید تا آن را فول‌شارژ کنید. طبق نتایج به‌دست‌آمده در زمان پخش فیلم، باتری این گوشی 16 ساعت 30 دقیقه کارایی دارد.

  • اسپیکر استریو باکیفیت

نقطه قوت دیگری که در این محصول می‌توانیم به آن اشاره کنیم، مربوط به اسپیکرهای آن است. کیفیت پخش صدای اسپیکرهای این محصول بسیار خوب بوده و می‌توان از آنها انتظار یک صدای بالانس و باکیفیت را داشت. با توجه به قابلیت دالبی اتموس موجود در این گوشی که در اپلیکیشنهای گالریف مای ویدئو و همچنین یوتیوب کارایی دارد، می‌توانیم صدای به مراتب بهتر و باکیفیتتری را بشنویم.

  • تناسب قیمتی

یکی از نکاتی که در زمان خرید انواع گوشی باید به آن توجه داشته باشید، تناسب قیمت و امکانات آن است. هر گوشی باید بتواند که امکانات کاربردی را متناسب با قیمتی که دارد به کاربر خود ارائه کند. شیائومی پوکو x4 پرو 5G در این زمینه کاملا موفق عمل کرده است. می‌توان ادعا کرد که بسته به امکانات کاربردی و همچنین ویژگی‌ها، این محصول در حال حاضر از قیمت منصفانه‌ای برخوردار است.

گوشی  شیائومی پوکو X4 Pro 5G در ظرفیت های 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی و رم 6 و 8  گیگابایت ارائه شده است.که این گوشی را میتوان  در ترکیب حافظه و رم زیر خریداری نمود:

گوشی شیائومی پوکو x4 پرو 5G  حافظه 256 رم 8

گوشی شیائومی پوکو x4 پرو 5G  حافظه 128 رم 6

نقاط ضعف شیائومی پوکو x4 پرو 5G

حال که به‌صورت کامل به بررسی مزایا و نقاط قوت این گوشی شیائومی پرداختیم، نوبت به بررسی معایب و نقاط ضعف آن می‌رسد. در این قسمت به چند نمونه از نقاط ضعف این محصول در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده می‌پردازیم.

  • پردازنده ضعیف

یکی از ضعف‌های بزرگ این محصول را می‌توان در پردازنده آن دانست. به‌صورت کلی پردازنده شیائومی پوکو x4 پرو 5G، یک عقب‌گرد بزرگ برای شیائومی محسوب می‌شود که قدرت کمتری نسبت به پوکو X3 دارد. اگر این پردازنده را با سایر رقبای موجود در بازار مقایسه کنید، متوجه ضعف بسیار زیاد آن می‌شوید که به هیچ عنوان برای بازی کردن مناسب نیست. در صورتی که شما گیمر نیستید و قصد اجرای برنامه‌های سنگین با گرافیک بالا را ندارید، این موضوع باعث آزارتان نخواهد شد و خللی در عملکرد گوشی برای شما به وجود نمی‌آورد. به‌صورت کلی طبق بررسی‌های انجام شده، پردازنده این گوشی حتی از مدل پوکو X3 NFC نیز ضعیف‌تر عمل می‌کند.

  • ضعف در فیلم‌برداری و عکاسی

با مشخصات پنل دوربین گوشی شیائومی پوکو x4 پرو 5G در قسمت‌های قبلی آشنا شدیم و می‌دانیم که از یک ماژول سه‌گانه برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌کند. درواقع شیائومی از همان لنزهایی که در ردمی نوت 11 پرو 5G استفاده کرده، برای این گوشی نیز به کار برده است که این موضوع می‌تواند به‌عنوان یکی از نقاط ضعف این محصول شمرده شود. کیفیت عکاسی این گوشی به‌صورت کلی قابل‌قبول بوده و می‌تواند نیاز شما را برآورده کند، اما وقتی آن را با سایر محصولات هم‌رده با این قیمت گوشی شیائومی مقایسه می‌کنیم، می‌توانیم متوجه عملکرد ضعیف آن شویم. از آنجایی که لنز تله مجزا در پنل دوربین وجود ندارد، نمی‌توان انتظار کیفیت بالای زوم از این گوشی داشته باشیم.

برای فیلم‌برداری با دوربین این گوشی، شما با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو هستید. امکان فیلم‌برداری تنها در حالت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد و هیچ‌گونه پشتیبانی از کیفیت 4K در آن نمی‌شود. این موضوع را نیز می‌توان به‌عنوان یک عقب‌گرد بزرگ نسبت به پوکو X3 به شمار آورد. همان‌طور که اشاره کردیم کیفیت تصاویر و فیلم‌های ثبت شده توسط دوربین این محصول، در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارند؛ اما زمانی که آنها را مقایسه کنیم، متوجه نقاط ضعفشان می‌شویم. پس چنانچه در خرید گوشی اولویت شما کیفیت دوربین است، می‌توانید به سراغ گزینه‌های بهتری در بازار بروید.

ارسال نظر: