کدخبر: 18636

بیمه موتور چند ماهه است؟

 

 

بیمه موتور سه ماهه یکی از انواع بیمه نامه‌های کوتاه مدت است که برای تمام موتورسیکلت‌ها قابل استفاده خواهد بود. بیمه موتور همان بیمه شخص ثالث است که تمام وسایل نقلیه زمینی باید آن را تهیه کنند و در صورت عدم تهیه آن با جریمه و توقیف وسیله نقلیه روبه رو خواهند شد. اگر پلیس راهنمایی و رانندگی، موتورسیکلتی را بدون داشتن بیمه نامه موتور روئیت کند، به طور حتم دستور توقیف خودرو را صادر کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند. از این رو برای آزاد سازی موتورسیکلت خود باید علاوه بر جریمه دیرکرد بیمه نامه، هزینه پارکینگ را هم پرداخت کنید. بنابراین مهم است که قبل از استفاده موتورسیکلت خود، بیمه نامه موتور را خریداری کنید تا در صورت بروز حوادث و تصادف‌ها نگران جبران هزینه‌ها نباشید. در ادامه به بررسی پوشش‌های بیمه نامه موتور و نحوه محاسبه نرخ بیمه می‌پردازیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه موتور چیست؟

موتور سیکلت یکی از وسایل نقیله پر خطر است که افراد برای سرعت بخشیدن به انجام کارها از آن استفاده می‌کنند. در حقیقت نمی‌توان نقش اساسی موتور سیکلت را نادیده گرفت از این رو بیمه موتور را در طرح‌ها و مدت زمان‌های مختلفی طراحی کرده‌اند تا تمام صاحبان موتور سیکلت بتوانند از این بیمه نامه بهره‌مند شوند. در حقیقت با توجه به آمارهایی که وجود دارد، حدود 90 درصد افراد برای موتورسیکلت خود بیمه نامه تهیه نکرده‌اند که این موضوع باعث شده بیمه موتور سه ماهه برای انواع موتور سیکلت طراحی شود. به طور حتم می‌دانید که با توجه به قانون مدنی اگر فردی به افراد یا فرد دیگری آسیب و زیان وارد کند، موظف به پرداخت خسارت خواهد بود. از این رو اگر شما به عنوان صاحب یا راکب موتور از بیمه نامه استفاده نکنید، در صورت بروز حادثه مجبور به پرداخت خسارت از جیب خود خواهید بود.

بنابراین با خرید بیمه موتور می‌توانید در برابر خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه برای افراد ثالث تحت پوشش بوده و جبران خسارت کنید. بیمه موتور سه ماهه یا بیمه موتور سالانه دارای پوشش‌های مالی و جانی است که به جبران خسارت می‌پردازند و عبارتند از:

  • پرداخت خسارت مالی به افراد ثالث آسیب دیده در حادثه
  • پرداخت خسارت‌ جانی به افراد ثالث آسیب دیده در حادثه
  • پرداخت خسارت جانی به راننده

بیمه موتورسیکلت سه ماهه

اگر تا سه ماه آینده، قصد فروش موتور خود را دارید یا فقط در همین حد می خواهید برای بیمه آن هزینه کنید، ما گزینه بیمه موتورسیکلت سه ماهه را پیشنهاد می‌کنیم؛ البته امکان خرید بیمه موتورسیکلت شش ماهه نیز وجود دارد که بعد از این مدت زمان ها، می توانید با تمدید بیمه‌نامه خود، از مزایای بیمه اجباری شخص ثالث موتورسیکلت بهره‌مند گردید.

2

همه راکبان باید بیمه موتور در کنار کلاه ایمنی داشته باشند

همچنین در صورتی که حادثه رانندگی ایجاد شده منجر به خسارت جانی و دیه شود، شرکت بیمه، دیه را پرداخت نمی‌کند. دلیل این عدم پرداخت با توجه به قانون و ماده 3 در بیمه موتور است که پرداخت دیه به راننده مقصر بدون داشتن گواهینامه را ممنوع می‌داند.

نحوه محاسبه قیمت بیمه موتور

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید بیمه نامه موتور را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت تهیه کنید، نیاز است که با شرایط و نحوه محاسبه بیمه نامه موتورسیکلت آشنا باشید. البته بیمه دات کم که یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه است، شرایط مقایسه، استعلام و خرید انواع بیمه موتورسیکلت را فراهم کرده تا تنها شما با وارد کردن مشخصات فردی و موتورسیکلت خود، از نتیجه قیمت‌ها مطلع شده و با مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.

اما باز هم بهتر است که بدانید تعداد سیلندرهای موتور سیکلت، ‌حق بیمه تصویب شده در هر سال، ‌تخفیف عدم خسارت،‌ کاربری موتور و میزان پوشش مالی مورد درخواست بیمه‌گزار، به طور مستقیم بر قیمت بیمه موتور سیکلت تاثیر خواهد گذاشت و در بیمه دات کم این شرایط به راحتی و به روش ساده بررسی خواهند شد.  

همچنین تعداد سیلندر‌ها با توجه به موارد زیر تقسیم بندی خواهند شد:

  • گازی
  • دنده‌ای تک سیلندر
  • دنده‌ای دو سیلندر
  • دنده‌ای بالاتر
  • سه‌ چرخ
  • سایدکار

نکته مهم این است که هرچه میزان تعداد سیلندرهای موتور سیکلت بیشتر شود، قیمت بیمه نامه هم افزایش پیدا می‌کند.

شرکت‌های بیمه با توجه به میزان دیه اعلام شده در ابتدای هر سال، هزینه‌های دیه فوت را در ماه‌های حرام و عادی سال مشخص می‌کنند. از این رو بهتر است که صاحب موتورسیکلت هنگام عقد قرارداد بیمه موتور، بالاترین سقف تعهدات را خریداری کند تا بالاترین سقف تعهدات برای جبران خسارت‌های مالی و جانی هنگام بروز حادثه از سوی بیمه‌گر پرداخت شود. نکته مهم هنگام تمدید بیمه نامه موتور سیکلت باید بدانید این است که در صورت عدم تمدید بیمه نامه با جریمه دیرکرد بیمه نامه مواجه خواهید شد که بعد از تمدید مجدد بیمه نامه به صورت روزشمار باید جریمه ایجاد شده را به حق بیمه خود اضافه کرده و پرداخت کنید. به طور حتم جریمه تمدید بیمه نامه باعث افزایش قیمت بیمه نامه خواهد شد.

3

بیمه موتور برای نوع سه چرخ هم ضروری است

اما از طرف دیگر تخفیفات بیمه در مقابل جریمه بیمه است و باعث کاهش قیمت بیمه موتور سیکلت خواهد شد. شرکت‌های بیمه برای اینکه بتوانند میزان استقبال از بیمه موتور سه ماهه یا بیمه موتور بلند مدت را بیشتر کنند، یکسری تخفیفات را در نظر می‌گیرند تا همه افراد بتواند از این بیمه نامه استفاده کنند و جبران خطرات ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رخ داده را به بیمه‌گر منتقل کنند. این تخفیف‌ها می‌تواند به صورت تخفیف گروهی، تخفیف خرید نقدی یا تخفیف روز‌های خاص سال باشد.

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت

قیمت بیمه موتور در سال 1401، حدود 21 درصد نسبت به سال قبل افزایش نرخ داشته است. اگر شما هم به دنبال ارزان‌ ترین بیمه موتور هستید، بنابراین نکات زیر را رعایت کنید:

1. تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث و کاهش مبلغ جریمه دیرکرد بیمه ثالث موتور

2. رعایت قوانین رانندگی و استفاده از تخفیف عدم خسارت تا سقف 70 درصد

بیمه موتورسیکلت اقساطی

قیمت بیمه ثالث موتورسیکلت چندان بالا نیست؛ لذا شرکت‌های بیمه محدودی تمایل به ارائه بیمه موتورسیکلت اقساطی دارند. بیمه موتورسیکلت اقساطی پاسارگاد یکی از آنها است.

مدت زمان بیمه‌نامه موتورسیکلت

برخی از شرکت‌ها، بیمه شخص ثالث موتور را به صورت بلندمدت با اعتبار یک ساله یا به‌صورت کوتاه مدت در بازه‌های زمانی مختلف یک ماهه، دو ماهه و... ارائه می‌دهند. در صورتی که بیمه گزار قصد فروش یا انتقال موتور خود را دارد، می‌تواند از این بیمه استفاده کند. قیمت این بیمه‌ کمتر از بیمه موتور بلند مدت (با اعتبار یک ساله) است. در حال حاضر امکان خرید بیمه موتورسیکلت از بیمه دات کام فراهم شده است.

به طور کلی بهتر است که برای جلوگیری از جریمه تمدید بیمه نامه و جبران خسارت‌های ناشی از حادثه رانندگی بیمه موتور سه ماهه یا بیمه موتور بلند مدت را خریداری کنید تا موتور سیکلت شما توقیف نشود.

چرا بیمه دات کام را برای خرید بیمه موتور سیکلت انتخاب کنیم؟

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ برای دریافت راهنمایی‌های رایگان، کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان بیمه دات کام(bimeh.com)  جهت انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید بیمه آنلاین در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

ارسال نظر: