کدخبر: 18686

امنیت در حوزه‌های مختلف در کشورهای دومینیکا، سنت لوسیا و مونته نگرو به شکل می‌باشد؟

 

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مهاجرت به هرکشوری، بررسی وضعیت امینی مقصد است. بسیاری از کشورهای نام آشنای جهان دیتای مشخصی از تمامی سیستم زندگی خود دارند. اما شاید فهمیدن وضعیت امینت در کشورهایی مانند دومینیکا، سنت لوسیا و مونته نگرو بسیار سخت‌تر باشد. زیرا این کشورها به نوعی ترند نیستند. ما در این مطلب قصد داریم تا فاکتور امنتی را در این سه کشور جذاب بررسی کنیم تا اگر شما قصد مهاجرت به آنها را دارید، اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید.

وضعیت امنیت در دومینیکا

دومینیکا برای ما یک کشور ناشناخته است. تصاویر آن شاید از دور جذاب باشد یا برای یک سفر کافی! اما ما اگر می‌خواهیم برای دریافت اقامت چنین کشوری اقدام کنیم، باید بدانیم که مثلاً وضعیت امنیت زندگی در دومینیکا چگونه است. جرایم غیر قانونی مانند جیب بری، کیف قاپی و سرقت از وسایل نقلیه اغلبا در دومینیکا رخ می‌دهند. در آمارها دیده شده که سرقت‌ها و حملات خشونت آمیز در نزدیکی تأسیسات توریستی رخ داده است اما آنچنان چشم گیر نیست. نا امنی‌ها معمولاً در طول جشن‌های سالانه مانند کارناوال در فوریه/مارس و جشنواره جهانی موسیقی کریول در اکتبر افزایش می‌یابد زیرا جمعیت توریست‌ها در این زمان بسیار بالا می‌رود. برای حفظ امنیت خود سعی کنید. از حمل مقادیر زیاد پول نقد خودداری کنید، از پوشیدن جواهرات خودداری کنید، از رفتن به سواحل بدون همراه و مناطق خالی از جمعیت، به ویژه پس از تاریکی هوا اجتناب کنید

اطمینان حاصل کنید که وسایل شما، از جمله پاسپورت و سایر اسناد مسافرتی، همیشه در مکانی امن هستند. فقط از تاکسی‌های دارای مجوز استفاده کنید و در مهمانی‌های خیابانی آخر شب، به ویژه در فصل جشنواره، به شدت با احتیاط عمل کنید. بسیاری از جاده‌ها در طول طوفان ماریا در سپتامبر 2017 آسیب دیدند. در حالی که بیشتر آنها بازگشایی شده‌اند، هنگام پیمایش در برخی مناطق به مراقبت شدید و شدید نیاز است.

زنانی که به تنهایی سفر می‌کنند ممکن است در معرض برخی از اشکال آزار و اذیت جسمی و آزار کلامی قرار گیرند. حوادث تجاوز جنسی رخ در دومینیکا رخ می‌دهد اما آمار آن انچنان چشم گیر نیست.
 
هنگام رانندگی در جاده‌ها مراقب باشید زیرا ممکن است چاله‌ها و سرعت گیرهای زیادی سر راه شما وجود داشته باشد. محدودیت سرعت را رعایت کنید. در جاده‌های کوچک و مناطق روستایی که جاده‌های باریک و گوشه‌های کور وجود دارد، باید مراقب باشید. عابران پیاده اغلب در جاده‌ها راه می‌روند و همیشه از نشانگرها استفاده نمی‌کنند.

هیچ گروه تروریستی داخلی شناخته شده ای وجود ندارد که قصد یا توانایی انجام حملات تروریستی به دلایل سیاسی، مذهبی یا ایدئولوژیک را داشته باشد. وجهه جهانی پایین این کشور آن را به یک هدف بعید برای تروریسم فراملی تبدیل می‌کند. خطرات خسارت اموال علیه دارایی‌های تجاری مرتبط با تروریسم همچنان کم است. با توجه به حضور گردشگران آمریکای شمالی و اروپایی، خطر این که گروه‌های تروریستی فراملی مناطق توریستی را هدف قرار دهند، کم است، و هیچ سابقه ای برای چنین حمله ای وجود ندارد.

وضعیت امنیت در سنت لوسیا

جرایم خرد مانند جیب بری و کیف قاپی با نزدیک شدن به جشن‌های سالانه رخ می‌دهد و افزایش می‌یابد، مهم‌ترین این جشنواره‌ها عبارتند از:

  • جشنواره جاز در ماه می
  • جشن‌های کارناوال در ماه جولای
  • فصل تعطیلات زمستانی

دزدی در مناطقی که گردشگران تردد می‌کنند کم و بیش رخ می‌دهد اما آنقدر فراگیر نیست. اطمینان حاصل کنید که وسایل شخصی شما، از جمله پاسپورت و سایر اسناد مسافرتی، همیشه امن هستند از نشان دادن جواهرات خود، خودداری کنید. حداقل مقدار پول نقد را همراه داشته باشید. از مناطق کم جمعیت و رفتن به ساحل در زمان نیمه شب خودداری کنید.

4

از اقامت در هتل‌ها یا ویلاهای مناطق دورافتاده که ممکن است امنیت ناکافی داشته باشند خودداری کنید برای تعیین اینکه کدام سواحل امن هستند، با مقامات محلی مشورت کنید. تظاهرات ممکن است رخ دهد. حتی تظاهرات مسالمت آمیز می‌تواند در هر زمانی به خشونت تبدیل شود. آنها همچنین می‌توانند منجر به اختلال در ترافیک و حمل و نقل عمومی شوند.

  • از مناطقی که تظاهرات و تجمعات بزرگ برگزار می‌شود خودداری کنید
  • دستورالعمل‌های مقامات محلی را دنبال کنید
  • رسانه‌های محلی را برای اطلاع از تظاهرات جاری زیر نظر بگیرید

جاده‌ها باریک و شیب دار هستند و نرده‌های محافظ کمی دارند. افراد ناشناس را که کنار جاده می‌ایستند سوار نکنید.

وضعیت امنیت در مونته نگرو

میزان جرم و جنایت در مونته نگرو بسیار پایین است. جرایم خرد، مانند جیب بری و کیف قاپی، به ویژه در فصل گردشگری از ماه می تا سپتامبر رخ می‌دهد اما میزانش انقدر نیست که شما نگران آن باشید. سارقان به صورت ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی و سایر مناطق عمومی شلوغ فعال هستند.
5
زمانی که در مونته نگرو هستید:

 
<>·<>·<>·<>·<>·<>·

 

در حالی که حوادث خشونت آمیز معمولا شامل خارجی ها یا گردشگران نمی شود، خطر قرار گرفتن در مکان نامناسب در زمان نامناسب وجود دارد. همیشه مراقب محیط اطراف خود بخصوص در مناطق مرزی باشید. 

 

نتیجه

همیشه فاکتور امنیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر فردی برای مهاجرت و زندگی در هر کشوری است. امنیت در چنین کشورهایی از رنک مناسبی درجهان برخوردار است. اما شما طبق معمول باید تمامی موارد مهمی که خطرات را از شما دور می‌کند را رعایت کنید. در جمع بندی نهایی می‌توان بگوییم که وضعیت امنیتی مونته نگرو، سنت لوسیا و دومینیکا قابل قبول است و می‌توان با خیال راحت خانواده خود را در این مناطق اسکان داد.

منبع: گروه حقوقی بیات

 

ارسال نظر: