کدخبر: 18697

چگونه از پکیج و رادیاتورهای خود مراقبت ونگهداری کنیم؟

قبل از شروع هر گونه تعمیر و نگهداری یا تعمیر رادیاتورهای قدیمی وپکیج، مهم است که بدانید رادیاتور بخار دارید یا آب گرم. ساده ترین راه برای تشخیص این است که به تعداد لوله هایی که از رادیاتور شما می آیند نگاه کنید: اگر فقط یک لوله وجود داشته باشد، پس سیستم بخار است. دو لوله می تواند بخار یا آب گرم را نشان دهد و آب تغلیظ شده یا خنک شده از لوله دوم به دیگ باز می گردد.

رادیاتورهای آب گرم

در رادیاتورهای آب گرم، یک شیر کاهش فشار بین آب شهر و سیستم گرمایش آب گرم شما، آن را همیشه پر نگه می دارد. اکثر خانه های دو طبقه به فشار 12 psi نیاز دارند و این تنظیمات کارخانه ای شیر است. اگر خانه قدیمی شما سه طبقه است و در طبقه بالا رادیاتور وجود دارد، ممکن است لازم باشد شیر را برای تغذیه آب با فشار 18 psi تنظیم کنید تا مطمئن شوید رادیاتورهای بالا پر هستند.

پس از پر شدن، یک پمپ گردشی آب گرم شده را از دیگ شما به رادیاتورها و عقب می برد. در قدیم، بسیاری از سیستم‌های گرمایش آب گرم پمپ گردشی نداشتند. آب با نیروی گرانش جریان داشت، آب گرم بالا می آمد و آب سرد پایین می آمد. به همین دلیل، بسیاری از رادیاتورهای چدنی مستقل، اتصالات لوله خود را در پایین رادیاتور دارند. آب گرم شده وارد رادیاتور می شود و با همرفت بالا می رود، در حالی که آب خنک کننده داخل رادیاتور به دیگ برمی گردد.

قبل از ورود پمپ های گردشی، مسیر کمترین مقاومت برای آب همیشه رادیاتورهای طبقه بالا بود. قدیمی‌ها با قرار دادن یک سوراخ فلزی (یک قطعه فلزی به اندازه نیکل با سوراخ کوچک) در داخل شیر تغذیه رادیاتور، جریان را به بالاترین رادیاتورها کاهش دادند.

با این حال، چالش این است که وقتی پمپی را به سیستم اضافه می‌کنید، مسیر کمترین مقاومت به رادیاتورهای طبقه اول تغییر می‌کند و این اغلب باعث سرد شدن رادیاتورهای طبقه بالا می‌شود. جایی که جریان آب گرم وجود ندارد، گرما وجود ندارد. اگر هوا را بیرون می دهید و هوا نمی گیرد و رادیاتور هنوز گرم نمی شود، به احتمال زیاد مشکل همین است. حرفه ای ها این را می دانند و در یک تماس عیب یابی، بیشتر منافذ رادیاتورهای طبقه بالا را برمی دارند و روی رادیاتورهای طبقه پایین نصب می کنند تا به تعادل سیستم کمک کنند.

اگر گرمای بخار دارید، هر یک از رادیاتورهای شما یک یا دو لوله خواهد داشت. همه رادیاتورهای بخار از نیروی جاذبه بهره می برند تا بخار تغلیظ شده (به نام "معمولا") به پکیج برگردد. نکته کلیدی برای اینکه همه کار کنند پایین نگه داشتن فشار سیستم است. اگر نمی توانید خانه قدیمی خود را با فشار 2 psi یا کمتر گرم مشکلی وجود دارد.

بخار پرفشار می تواند دریچه های هوا را در سیستم بخار یک لوله ای بسته نگه دارد و با بسته بودن دریچه ها، هوا نمی تواند از سیستم خارج شود. اگر هوا نتواند خارج شود، بخار نمی‌تواند وارد شود. فشار بالا همچنین می‌تواند باعث شود که میعانات در سیستم باقی بماند و این می‌تواند منجر به صدای چکش و هزینه بالای سوخت شود.

دستگاهی که فشار را کنترل می کند "پرسورترول" است و روی پکیج قرار دارد. برای گرمایش خانه، همیشه باید در پایین ترین حالت ممکن باشد.

2

رادیاتورهای بخار یک لوله

بخش‌های رادیاتور بخار یک‌لوله‌ای اغلب فقط در قسمت پایینی خود متصل می‌شوند. یک بخش مانند یک تکه تکه در یک قرص نان است. بخار سبکتر از هوا است، بنابراین هنگامی که از طریق دریچه تغذیه در پایین رادیاتور وارد رادیاتور بخار یک لوله می شود، بالا آمده و هوا را به جلو می برد. هوا از طریق دریچه هوا که در قسمت آخر قرار دارد و حدود یک سوم مسیر از بالا به پایین از رادیاتور خارج می شود. چرا؟ اگر دریچه در بالای آخرین بخش بود، بخار سبک تر از هوا آن را قبل از داغ شدن بیشتر رادیاتور می بست. به یاد داشته باشید، اگر هوا نتواند خارج شود، بخار نمی تواند وارد شود.

اگربه دنبال تعمیرکار متخصص و منصف برای تعمیر پکیج در تهران هستید، می‌خواهید هرچه سریعتر متخصصی را بیابید که شما را از مشکل پکیج خود نجات دهد، اما نمی‌دانید به چه تعمیرکاری اعتماد کنید که تعمیر پکیج شما با کیفیت عالی انجام دهد و در  نهایت به فکر بودجه شما نیز باشد.می توانید به روشن تهویه اطمینان نمایید.

رادیاتور بخار دو لوله

رادیاتورهای بخار دو لوله ای دارای شیر تامین بخار در بالای رادیاتور یا (به ندرت) در پایین هستند. برگشت - لوله ای که میعانات از آن استفاده می کند تا توسط گرانش به دیگ شما برگردد - همیشه در پایین رادیاتور قرار دارد. این ممکن است به شکل یک تله بخار باشد، یا ممکن است چیزی باشد که ما آن را دستگاه "بخار" می نامیم که در ده ها شکل و اندازه یافت می شود.

3

برخلاف رادیاتورهای یک لوله، می توانید شیر تغذیه را روی رادیاتور دو لوله ای تنظیم کنید تا بخار کم و بیش وارد شود که مزیت اصلی این سیستم است. در یک رادیاتور تک لوله ای، بخار و میعانات آن فضای محدود را در شیر تامین یک لوله به اشتراک می گذارند، و اگر آن شیر را دریچه گاز فشار دهید، yرادیاتورهای بخار قدیمی معمولاً نسبت به همتایان آب گرم خود به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند (از جمله شستشوی قطع آب کم دیگ یک بار در هفته تا دیگ مسدود نشود و نسوزد)، به همین دلیل است که بسیاری از پیمانکاران تبدیل را توصیه می کنند.

با این حال، قبل از انجام این کار چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید. از آنجایی که رادیاتورهای آب گرم باید در دمای پایین تری کار کنند، رادیاتور شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا در سردترین روزها گرمای کافی را ارائه دهد. از آنجایی که اکثر رادیاتورهای بخار برای شروع بسیار بزرگ هستند این معمولاً مشکلی نیست.

روکش های چوبی، مانند این که از شرکت کابینت رادیاتور چوبی ساخته شده است، راه جذابی برای پنهان کردن رادیاتورها ارائه می دهد، اما همچنین خروجی را تا 30 درصد کاهش می دهد.

شرکت روشن تهویه با تاسیس شعبه‌هایی در مناطق تهران توانسته است خدمات خود همراه با تضمین کیفیت، هزینه‌های مقرون به صرفه و دیگر مزایا به تمام ساکنین تهران ارائه کند. مناطق تعمیر پکیج  تهران با وجود ماهرترین و با تجربه‌ترین نیروهای متخصص خدمات ارائه می‌کنند عبارتند از:

تعمیر پکیج در غرب تهران

تعمیر پکیج در شرق تهران

تعمیر پکیج در شمال تهران

تعمیر پکیج در جنوب تهران

تمامی محله‌های مناطق ذکر شده می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از ما بخواهند.

4

اگر به دنبال مرکزی هستید که خرید وفروش انواع کولرگازی در سطح کشورایران را انجام می دهد ما سایت روشن تهویه با15سال سابقه وتجربه در زمینه خرید وفروش کولر گازی را به شما پیشنهاد می دهیم.خرید وفروش انواع کولرگازی نو,کارکرده و دست دوم در این مرکز انجام می گردد.کافیست با شمارهای ثبت شده درسایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان با کارشناسان ما برخوردارشوید.

منبع: سایت روشن تهویه

https://www.roshantamir.ir

ارسال نظر: