کدخبر: 18755

3 مقصد شگفت انگیز برای سفر

در دنیا مقاصد شگفت انگیز بسیاری برای سفر وجود دارد. برخی از آنها تاریخ و پیشینه‌ای عجیب دارند، برخی با تفریحات شگفت انگیزی منتظرتان هستند و بعضی هم با مراسم خاص و متفاوت‌شان، خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهند زد. برای پیدا کردن مقاصد جذاب سفر، ما به سراغ آژانس گردشگری دالاهو رفته‌ایم. دالاهو از خوش‌نام‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های طبیعتگردی، ایرانگردی و جهانگردی است که تورهایی خاص ومتفاوت را در سرتاسر جهان، برگزار می‌کند. نقطه قوت دالاهو، پاسخگویی، پیگیری، راهنمایان مسلط، برنامه‌های سفر خاص و جذاب، تجربه و تبحر است. با این پیشینه، از دالاهو خواستیم سه مقصد سفر جدید و مناسب را برایمان معرفی کند.

 

 

کاپادوکیا، سرزمین بالن‌ها

اولین سفری که آژانس گردشگری دالاهو از آن برایمان گفت، تور کاپادوکیا در ترکیه است. درواقع کاپادوکیا نام منطقه‌ای است که چند جاذبه جذاب را در خود جای داده است. پیشینه کاپادوکیا به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد و بسیاری از آثاری که امروزه در آن می‌بینیم، مربوط به دورانی است که مسیحیان نوکیش، از ظلم امپراطوری روم، به اینجا پناه آورده‌اند.

ساکنان قدیمی کاپادوکیا در خانه‌هایی از جنس سنگ ساکن شده بودند. سنگ‌هایی که چون ستون‌های افراشته بودند و بافت آنها هنوز قابل شکل دهی بود. پس مردم، در دل کوه و سنگ، خانه‌هایشان را بنا کردند.

.

در تور کاپادوکیا می‌توانید کلیساهای بسیاری را هم ببینید. بیشتر این کلیساها در غارها ساخته شده بودند و عمدتا مخفی بودند. برخی از آنها نقاشی‌های شگفت انگیزی دارند و برخی هم با معماری عجیب‌شان، شگفت زده‌تان می‌کنند.

در کنار این‌ها، دره‌ها، تپه‌ها، گالری‌های فرش و دست‌بافقته‌های کاپادوکیا و البته غذاهای این منطقه هم، بسیار عالی هستند. مثلا یکی  از غذاهای خوشمزه کاپادوکیا، کوزه کباب است. این غذا در یک ظرف سفالی درست می‌شود و روش پخت و سرو آن هم جذاب و به یاد ماندنی است.

.

دالاهو برایمان توضیح داد که آب و هوای کاپادوکیا برای بالن سواری عالی است و معمولا در تمام سال، بالن‌ها می‌توانند بلند شوند. جالب است بدانید خلبانان بالن‌ها مثل خلبان هواپیما، دوره دیده‌اند و کلاس‌های آموزشی کافی را پشت سر گذاشته‌اند. در نتیجه می‌توانید با خیالی آسوده، سوار بالن‌ها شوید و لذت ببرید.

در تور کاپادوکیا دالاهو می‌توانید عکس‌های جذابی بگیرید، غذاها و شیرینی‌های عالی را امتحان کنید و با خاطراتی فراموش نشدنی به خانه بازگردید.

 

قونیه، خانه عشق و عرفان

آژانس گردشگری دالاهو تا به حال بیش از 11 بار تور قونیه را اجرا کرده است. «جشنواره بین المللی مولانا» و «رقص سماع (رقص صوفیان)»، مهمترین‌ رویداد فرهنگی قونیه است. این جشنواره در ماه دسامبر (آذر) برگزار می‌شود. در تور قونیه این مراسم دیدنی خواهد بود. جشنواره‌ای که برای نویسندگان در ماه جولای (تیر و مرداد) در قونیه برگزار می‌شود؛ «جشنواره ملانصرالدین» نام دارد. قونیه در زمان برگزاری جشنواره ملانصرالدین میزبان نویسنده‌های زیادی است. فستیوال بین‌المللی موسیقی رمزآلود قونیه نیز از مهم‌ترین رویدادهای این شهر است. این جشنواره در ماه سپتامبر(شهریور) در قونیه برگزار می‌شود.

12

اگر نتوانستید در هیچ کدام از این زمان‌ها به قونیه سفر کنید، نگران نباشید. قونیه هنوز هم دیدنی‌های بسیاری دارد و می‌تواند سفری شگفت انگیز را برایتان رقم بزند.

مزار مولانا در تمام سال باز است و می‌توانید از آن بازدید کنید. مراسم سماع نیز اگرچه به اندازه زمان فستیوال اصلی اجرا نمی‌شود، اما باز هم احتمال دارد بتوانید چند درویش چرخان را ببینید.

تپه علاالدین تپه‌ای مصنوعی در قونیه است. این تپه در مرکز شهر قرار دارد. سابقه تاریخی آن به دوره سلجوقی بر می‌گردد. مناظر زیبای سرسبز و پر گل و همچنین بازدید از کاخ و مسجد تاریخی علاالدین موجب شده تپه علاالدین مقصد مهمی برای گردشگران باشد.

لذت صرف چای و قهوه همراه با شیرینی‌های خوشمزه محلی قونیه در کافه و چایخانه‌های تپه علاالدین جذابیت سفر شما به قونیه را بیشتر خواهد کرد. در بخشی از این تپه کاخی قرار دارد که متعلق به شاهان سلجوقی بوده است. مسجد علاالدین با سبک معماری اسلامی خاص سلجوقی بنا شده است. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مسجد دوران سلجوقی مسجد علاالدین است.

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم گردشگری در قونیه موزه باستان شناسی این شهر است. در این موزه اشیا به جا مانده از دوره‌های مختلف تاریخی قابل بازدید هستند. موزه مردم نگاری در قونیه به نام موزه آنتوگرافی شناخته می‌شود. با بازدید از این موزه می‌توانید از لباس‌های اقوام ترکیه و همچنین سکه‌ها و سلاح‌های قدیمی ترکیه دیدن کنید. موزه آتاترک در محل خانه آتاترک بنیانگذار کشور ترکیه قرار دارد، این موزه از جاذبه‌های گردشگری قونیه است.

در تور قونیه دالاهو فرصت خرید سوغاتی و امتحان کردن غذاهای خوشمزه قونیه را هم دارید. بیشتر غذاهای قونیه با گوشت حلال درست شده‌اند و سبزیجات متنوعی هم در پخت‌شان به کار می‌رود.

اگر به دنبال مقصدی شگفت انگیز و خاص هستید، تور قونیه برایتان عالی و متفاوت خواهد بود.

 

کوبا، رد پای چه گوارا

دالاهو یک پیشنهاد جذاب دیگر هم برایمان دارد و آن تور کوبا است. سفر به سرزمینی ناشناخته که مردم بسیاری دوست دارند اسرار آن‌را کشف کنند. کوبا در کنار دریای کارائیب قرار دارد و در نتیجه پر از شگفتی، دیدنی و مقاصد ناشناخته است. از تصاویر چه گوارا و فیدل گرفته تا نشانه‌هایی که 400 سال استعمار و پس از آن، استقلال این کشور را نشان می‌دهد.

هاوانا، یکی از جاذبه‌های تور کوبا است که می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید. هاوانای قدیم و کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. گشت ماشین‌های کلاسیک دهه 50 و 60 یکی از بهترین خاطرات‌تان را خواهد ساخت. اگر اهل طبیعت گردی هستید در مزارع نیشکر روستای استرالیا، گشت بزنید یا در سواحل دریای کارائیب قدم بزنید و غرق آرامش شوید. سواحل دریای کارائیب با ماسه‌های پودری و سپیدرنگ منظره فوق‌العاده‌ای دارند. گشت شهر سیینفوئگوس، شهری با معماری متجانس و همگون نیز جاذبه دیگری از کوبا است.

13

تور کوبا پر از اتفاقات خوشمزه نیز هست. با این که امروزه کم‌کم سبک آشپزی نوین به آشپزخانه‌های کوبا راه پیدا کرده اما هنوز غذاهای سنتی کوبایی جای خود را دارند. غذاهای کوبایی تنوع زیادی دارند و با توجه به این که کوبا یکی از مستعمرات اسپانیا بوده، آشپزی این کشور را بیشتر می‌توان تحت تاثیر آشپزی اسپانیایی دانست. از غذاهای گوشتی گرفته تا دریایی و انواع سبزیجات در کوبا طبخ می‌شوند. نوشیدنی‌های خاص کوبا واقعا مشهورند و طعم غذاهای کوبایی تجربه‌ای خاص برای‌تان خواهد بود.

فرقی نمی‌کند فستیوال‌ها‌ی فرهنگی را بیشتر بپسندید یا اهل جشن‌ها‌ی خیابانی باشید، در بزرگ‌ترین جزیره کارائیب جشن‌ها‌ و فستیوال‌ها‌ی مختلفی برگزار می‌شود. از فستیوال‌های مهم کوبا می‌توان فستیوال بین‌المللی فیلم سین پُبره، جشن خیابانی، فستیوال بین‌المللی موسیقی جَز، فستیوال بین‌المللی باله هاوانا و کارناوال سانتیاگوی کوبا را نام برد. کارناوال سانتیاگوی کوبا  مطمئنا بزرگ‌ترین و رنگارنگ‌‌ترین کارناوال در نواحی کارائیب است. جشن کارناوال سانتیاگو اواخر ماه جولای آغاز ‌می‌شود. این جشن ترکیبی است از مجسمه‌های بزرگ در حال حرکت، رقص‌ها، غذاها و دیدنی‌ها که مانندش را هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

اگر دوست دارید در تور کوبا شرکت کنید، دالاهو برای 1 فروردین 1402، عازم کوباست. شما می‌توانید هم اکنون در این تور ثبت نام کنید و تعطیلات نوروز را در این کشور شگفت انگیز بگذرانید.

 

در این مطلب با کمک آژانس گردشگری دالاهو از سه مقصد جذاب برای سفر گفتیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این تورها بدانید و یا در آنها شرکت کنید، هم اکنون وارد سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com شوید و تمام اطلاعات این سفرها و تورهای بیشتر را مشاهده کنید.

ارسال نظر: