کدخبر: 18826

سئو چیست؟ seo چیست؟ | به زبان ساده

تقریباً همه سازمان‌ها، در تمام صنایع، به اهمیت و پتانسیل بازاریابی دیجیتال (DM) پی می‌برند. در کل ما شاهد افزایش 13 درصدی در میانگین بودجه DM هستیم که نشان دهنده تغییر و سرمایه گذاری در ابتکارات بازاریابی آنلاین است. و احتمالاً مهمترین عنصر استراتژی بازاریابی دیجیتال می تواند SEO باشد. سئو سایت بعد از طراحی وب سایت جزو اصلی ترین کار هاست!

 

در واقع طراحی سایت سئو شده یکی از اصلی ترین و مطمئن ترین راهکار های دیجیتال مارکتینگ برای ارتقاء هر کسب وکاری هست. SEO و راه اندازی وب سایت یکی از اصلی ترین و مهم ترین اموری است که باعث افزایش شهرت، جذب مشتری، فروش بیشتر و دریافت سفارش برای انواع خدمات ها می باشد. اصلی ترین عنصر برندسازی می باشد.

سئو - بهینه سازی موتورهای جستجو - و افرادی که می دانند چگونه از آن به طور موثر استفاده کنند، در چشم انداز شلوغ بازاریابی امروزی بسیار ارزشمند هستند. می خواهید بیشتر بیاموزید؟ در اینجا راهنمای مقدماتی ما برای سئو و نحوه استفاده از آن در حرفه خود آورده شده است.

به زبان ساده SEO مخفف Search Engine Optimization می باشد یعنی بهینه سازی وب سایت برای متور های جستجو.

سئو چیست؟

شرکت و بهترین ابزار سئو و سایت مرجعی که در دنیای سئو شناخته شده است  MOZ است که سئو را اینگونه تعریف می کند: «مجموعه ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک. از آنجایی که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای افراد برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است، یک استراتژی SEO خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری است.

سئو چگونه کار می کند و چرا  SEO مهم است؟

کتاب‌های آموزشی کاملی (یا شاید کتاب‌های الکترونیکی در این مورد) وجود دارند که به جزئیات نحوه عملکرد سئو، نحوه پاسخگویی به اولویت‌های آن و چرایی اهمیت آن برای هر کسی که یک وب‌سایت دارد، می‌پردازد. می توانید مقاله "آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته" را برای کسب اطلاعات راجب  SEO مطالعه کنید. اما در سطح بالاتر، سئو را می توان به صورت زیر تقسیم کرد:

تقریباً تمام ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود (به گوگل، بینگ و غیره فکر کنید).

خود شما روزانه چقدر در جستجو در متور جستجوی گوگل می پردازید؟

موتورهای جستجو نتایج ارگانیک و پولی را بر اساس الگوریتم‌های پویا جمع‌آوری می‌کنند که در اینترنت به دنبال مرتبط‌ترین نتایج به جستجو می‌گردند.

سئو از مواردی مانند کلمات کلیدی، لینک های داخلی و خارجی و محتوای بهینه شده برای کمک به موتورهای جستجو برای یافتن محتوا و رتبه بالاتر وب سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می کند.

درک مفهوم سئو و تکنیک های اولیه برای بهبود سئو سایت

درک این نکته مهم است که نحوه خزیدن و رتبه بندی محتوا توسط موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین کارشناسان سئو باید به طور منظم تاکتیک های خود را به روز کرده و به روز کنند تا محتوا و وب سایت های خود را مرتبط نگه دارند. همچنین این همان چیزی است که سئو را بسیار مهم می کند - سازمانی که می خواهد رتبه های بالای SERP برای افزایش ترافیک خود داشته باشد، باید مؤثرترین استراتژی های SEO را اجرا کند، مانند:

روی تجربه کاربران و رضایت آن ها از وب سایت خود تمرکز کنید.

تاکتیک های رتبه بندی غیر دستکاری شده مانند چک لیست سئو را اجرا کنید.

هدف و رفتار جستجوگران و کاربران  را درک کنید.

آخرین الگوریتم ها و آپدیت های سئو موتورهای جستجو و گوگل را مطالعه کنید.

انواع روش های سئو (سئو داخلی و سئو خارجی)

یک استراتژی سئو SEO و یا انواع روش های سئو چگونه کار می کنند؟

با تقسیم آن به تاکتیک های سئو داخلی و سئو خارجی (OffPage SEO vs ONpage SEO) شروع کنید!اینها به وضوح با هم مرتبط هستند، اما هر کدام آن ها  تفاوت های ظریف منحصر به فرد خود را دارد که به شما در سئو کردن یک وب سایت کمک می کنند.

سئوی درون صفحه | سئو داخلی On Page

همانطور که از نام آن پیداست، سئوی داخلی صفحه (و وب سایت شما) را تجزیه و تحلیل می کند. استراتژی سئو داخلی بر روی بهینه سازی محتوای میزبانی شده در وب سایت شما تمرکز دارد، بنابراین مواردی مانند برچسب عنوان، محتوای صفحه، سرعت سایت و موارد دیگر. برای بهینه سازی این محتوا، باید کلمات کلیدی مرتبطی را که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، درک کنید و از آن به عنوان راهنمای ساخت محتوای سایت خود استفاده کنید.

سئوی خارجی یا OFF Page SEO

این شامل هر چیزی است که در وب سایت شما نیست. سئوی خارج از صفحه تعیین می کند که محتوای شما چقدر معتبر است، که معمولاً از طریق بک لینک از سایر وب سایت ها به دست می آید. بک لینک ها لینک هایی هستند که از یک وب سایت خارجی به سایت شما باز می گردند.

برای درک اینکه چگونه این دو نوع سئو بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد، به این روش فکر کنید: سئوی درون صفحه تعیین می کند که برای چه رتبه ای قرار می گیرید و سئوی خارج از صفحه تعیین می کند که چقدر رتبه شما خوب است.

مبانی استراتژی سئو | چگونه سئو کار شویم؟

هر متخصص سئو احتمالا توصیه های متفاوتی برای آنچه استراتژی سئو و اینکه شما چگونه سئو کار شوید شما باید داشته باشد دارد. نیل پاتل، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و کارشناس مشهور بازاریابی دیجیتال، توصیه می کند که همه عناصر زیر را در یک استراتژی موفق سئو بگنجانند :

درک هدف کاربر: محتوای خود را با درک هدف نهایی جستجوگر بسازید تا بتوانید به آنها در رسیدن به هدف خود کمک کنید.

یک آواتار مشتری ایجاد کنید: مخاطب، مخاطب، مخاطب. هر استراتژیست سئو با یادگیری بیشتر در مورد اینکه خواننده شما چه کسی است، چه چیزی را دوست دارد، چه چیزی را دوست ندارد و چرا در آنجا حضور دارد شروع می کند.

متن را تجزیه کنید: ساده نگه داشتن آن بسیار مهم است، زیرا بیشتر افراد زمان توجه کوتاه و زمان محدودی دارند. کپی را با گلوله ها، تصاویر، سرصفحه ها و جملات کوتاه جدا کنید.

آن را قابل اجرا کنید: محتوای شما هم باید به جستجوگر آنچه به دنبالش است بدهد و هم او را به مراحل بعدی راهنمایی کند. به این ترتیب آنها هم پاسخ و هم نتیجه عملی دارند.

آموزش نکات اولیه سئو برای مبتدیان

بررسی 9 عنصر اصلی سئو

با حرکت به دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو، مردم شروع به سر زدن اصطلاحات و عباراتی می کنند که شما متوجه آنها نمی شوید. با تمام آن اصطلاحات، به داشتن یک واژه نامه سریع از عناصر و اصطلاحات SEO کمک می کند. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

شماره 1) کاربر یا مخاطب:

مخاطب، که گاهی به عنوان مخاطب هدف شناخته می‌شود ، «گروهی از مصرف‌کنندگان است که با رفتار و ویژگی‌های جمعیتی خاص مشخص می‌شوند. مخاطبان هدف ستونی از اکثر مشاغل هستند که بر تصمیم‌گیری برای استراتژی بازاریابی تأثیر می‌گذارند، مانند اینکه کجا پول خرج کنیم برای تبلیغات، چگونه برای مشتریان جذاب باشیم و حتی محصول بعدی را بسازیم.» تعیین مخاطب هدف تقریباً بر هر جنبه دیگری از سئو تأثیر می گذارد.

شماره 2) هدف جستجوگر

این اصطلاح به جای قصد کاربر و هدف مخاطب استفاده می شود و به هدف جستجوی آنلاین اشاره دارد. چهار نوع هدف جستجوگر وجود دارد :

  • قصد اطلاعاتی و آموزش
  • هدف ناوبری و بررسی
  • قصد معامله یا خرید و دریافت خدمات
  • تحقیق تجاری و آنالیز

شماره 3) تحقیق کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی عبارتند از "هر عبارت جستجویی وارد شده در گوگل (یا موتور جستجوی دیگر) که دارای یک صفحه نتایج است که در آن وب سایت ها لیست شده اند." این اصطلاح کمی گمراه کننده است، زیرا یک کلمه کلیدی می تواند یک کلمه مفرد یا عبارتی باشد که چندین کلمه در آن وجود دارد. کلمات کلیدی توسط بازاریابان برای بهینه سازی محتوای وب سایت استفاده می شود تا به سایت ها و صفحات کمک کند رتبه بالاتری کسب کنند.

شماره 4) توضیحات متا و متا تگ های سئو

 توضیحات متا کمی بیشتر به جنبه فنی موتورهای جستجو وارد می شود، اما بر SERP تأثیر زیادی می گذارد. توضیحات متا «یک عنصر HTML است که خلاصه‌ای از یک صفحه وب را ارائه می‌کند. تگ توضیحات متا یک صفحه به عنوان بخشی از قطعه جستجو در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده می‌شود و به منظور ارائه ایده به کاربر از محتوای موجود در صفحه و نحوه ارتباط آن با جستجوی جستجویش است.

شماره 5) محتوا نویسی یا تولید محتوای سئو شده:

همانطور که به نظر می رسد، محتوا هر متنی، صوتی یا تصویری است که در وب سایت شما ظاهر می شود. باور کنید یا نه، همه این مؤلفه ها را می توان با تاکتیک های سئو بهبود بخشید. Content is king عبارتی است که در دنیای دیجیتال مارکتینگ بیش از حد استفاده شده است، اما در واقع درست است. محتوا عنصر اصلی هر وب سایت است و باید تمرکز اصلی استراتژی سئو و بهبود آن باشد.

شماره 6) بک لینک سازی و رپورتاژ

 بک لینک ها گاهی به عنوان لینک های ورودی و ورودی شناخته می شوند و بخشی از هر استراتژی سئوی خارج از صفحه هستند. بک لینک‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر پیوند می‌دهد – در صورت بهبود سئو، شما می‌خواهید تا آنجا که می‌توانید بک لینک داشته باشید. بک لینک ها به گوگل نشان می دهند که شما در یک موضوع خاص یک مرجع هستید و اساسا به عنوان یک "رای اعتماد" از یک وب سایت به وب سایت دیگر کار می کنید.

شماره 7) معماری و ساختار وب سایت:

معماری سایت «ساختار سلسله مراتبی صفحات وب سایت شما است. این ساختار از طریق پیوند داخلی منعکس می شود. ساختار وب سایت شما باید به کاربران کمک کند تا به راحتی اطلاعات را بیابند و به خزنده های موتورهای جستجو کمک کند تا رابطه بین صفحات مختلف را درک کنند. گوگل و سایر موتورهای جستجو میزان سازماندهی سایت شما را در نظر می گیرند. هرچه ناوبری برای کاربر آسان تر باشد، احتمالاً رتبه بالاتری خواهد داشت.

شماره 8) سرعت سایت:

همانطور که به نظر می رسد، سرعت سایت عبارت است از اینکه "کاربران چقدر سریع می توانند محتوا را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند." همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مسیر بین کاربر و محتوای شما باید تا حد امکان مستقیم باشد و سرعت نقش مهمی دارد. اگر سایت شما به کندی بارگذاری می شود، به صورت مرحله ای بارگیری می شود یا یک پیام 404 را برمی گرداند (این بدترین حالت است)، موتورهای جستجو شما را برای آن درخواست می کنند. بهینه سازی سرعت جستجو یک عنصر مهم سئوی خوب است و می تواند به معنای تفاوت بین رتبه بندی در صفحه یک و صفحه دو باشد.

شماره 9 طرحواره سئو:

یکی دیگر از جنبه های فنی سئو، طرحواره است. طرحواره یک واژگان داده ساختار یافته است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات موجود در وب سایت شما را بهتر درک کنند تا نتایج غنی ارائه دهند. این نشانه‌گذاری‌ها به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا معنی و روابط موجود در پس نهادهای ذکر شده در سایت شما را ببینند. به همین دلیل، نشانه گذاری طرحواره به موضوع داغ سئو تبدیل شده است.

آموزش نکات اولیه سئو برای مبتدیان

سئو یک تخصص پیچیده و دائماً در حال تکامل است که می تواند حتی حرفه ای ترین افراد را نیز تحت تأثیر قرار دهد. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک پایه محکم - به ویژه برای مبتدیان سئو - شروع با آموزش جامع سئو است. در اینجا چند منبع عالی وجود دارد:

  • مرکز آموزشی Moz SEO
  • آکادمی سئو  HubSpot
  • Google Webmaster Central
  • راهنمای شروع سئو گوگل
  • مقالات فارسی در سایت کنسئو canseo.ir
  • بررسی مقالات وب سایت SEMrush
  • نصب افزونه یواست برای سایت های وردپرس
  • همچنین افزونه رنک مث Rank Math

ارسال نظر: