کدخبر: 18838

دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

 

 

کشور ترکیه در سال های اخیر پیشرفت اقتصادی چشم گیری داشته است که این پیشرفت در دانشگاه های این کشور نیز دیده می شود. پذیرش و تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه به مراتب آسان تر از دانشگاه های دولتی می باشد. خوب است بدانید که تحصیل در دانشگاه خصوصی آینده ی درخشانی نیز برای متقاضیان خود رقم می زند. مدرک دریافتی از دانشگاه های خصوصی ترکیه معتبر بوده و با دریافت آن، می توان در بسیاری از کشور ها مشغول به کار شد. در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا از میان دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه، به بررسی چهار دانشگاه پر متقاضی بپردازیم و هم چنین نکاتی را در این خصوص بررسی کنیم.

دانشگاه آجی بادم

این دانشگاه در سال 2007 میلادی دراستانبول ترکیه تاسیس شده است. تنوع رشته در دانشگاه آجی بادم ترکیه بسیار بالا بوده از این روی متقاضیان زیادی هر ساله برای دریافت پذیرش این دانشگاه داوطلب می شوند. یکی از راه های دریافت پذیرش دانشگاه آجی بادم شرکت در آزمون های سراسری ترکیه نظیر آزمون YOS، SAT می باشد. برای قبولی در دانشگاه آجی بادم در مقطع کارشناسی لازم است به ترتیب نمرات ذیل را کسب کنید.

آزمون SAT: کسب حداقل 1200 نمره

آزمون YOS: برای شاخه پزشکی کسب حداقل نمره ی 75 و دیگر رشته ها حداقل نمره ی 50

نکته: برای دریافت پذیرش در رشته ی پزشکی دانشگاه آجی بادم، لازم است معدل سه سال دبیرستان متقاضیان حداقل نمره 18 و سن آن ها زیر 25 سال باشد. هم چنین برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شرکت در آزمون های GRE و GMAT الزامی است.

نکته: دانشجویان به منظور دریافت پذیرش در مقطع دکتری، علاوه بر شرکت در آزمون های مذکور باید مدرک تافل انگلیسی را نیز دریافت کرده باشند. از جمله رشته های ارائه شده در این دانشگاه میتوان به پزشکی، دندان پزشکی، فیزیوتراپی، ژنتیک، اقتصاد،سینما، مهندسی پزشکی، روانشناسی، مهندسی برنامه نویسی و غیره اشاره کرد.

خوابگاه دانشگاه آجی بادم ترکیه: دانشگاه آجی بادم دارای یکی از بهترین خوابگاه ها می باشد. یکی از مشهور ترین خوابگاه های این دانشگاه (کرم آیدینلار) نام داشته که تنها سه دقیقه با دانشگاه فاصله دارد. وجود امکانات رفاهی و محیطی آرام از دیگر ویژگی های خوابگاه های دانشگاه آجی بادم می باشد.

امکانات موجود در این دانشگاه: دانشگاه آجی بادم دارای یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه ها و زیرساخت ها به منظور آموزش هر چه بهتر دانشجویان می باشد. کتاب خانه های بزرگ و جامع، سلف غذاخوری، کافه تریا و باشگاه های ورزشی از دیگر امکانات این دانشگاه محسوب می شود.

دانشگاه یدی تپه

این دانشگاه در سال 1996 میلادی در استانبول ترکیه تاسیس شده است. جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویان ایرانی هر ساله برای دریافت پذیرش از این دانشگاه اقدام می کنند.

شرایط پذیرش: به منظور دریافت پذیرش دانشگاه یدی تپه چندین راه وجود دارد.

پذیرش در دانشگاه بدون آزمون: به منظور پذیرش بدون آزمون لازم است مدارکی چون دیپلم، ریز نمرات و پاسپورت خود را به صورت ترجمه شده به دانشگاه ارائه دهید.

شرکت در آزمون های ورودی نظیرYOS، IB،SAT و غیره نیز یکی دیگر از روش های دریافت پذیرش این دانشگاه می باشد.

به منظور کسب قبولی در رشته های هنری، دانشجویان موظف بوده که در آزمون های عملی این دانشگاه نیز شرکت کنند.

زبان این دانشگاه آلمانی، فرانسه، انگلیسی و ترکی می باشد. یدی تپه یکی از جامع ترین دانشگاه ها محسوب شده زیرا رشته های بسیاری اعم از مهندسی، پزشکی، هنر و غیره را ارائه می دهد.

این دانشگاه خوابگاه های متعدد با ظرفیت های بالایی برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

دانشگاه فنرباغچه

این دانشگاه در ابتدا یک موسسه ی سلامت و فرهنگ بوده اما در سال 2016 میلادی مجوز رسمی دانشگاهی را دریافت کرده است. این دانشگاه واقع در استانبول ترکیه، بلوار آتاشهیر و محله ی آتاتورک می باشد.

مدارک مورد نیاز به جهت ثبت نام: اصل مدرک دیپلم و ترجمه به زبان انگلیسی یا ترکی، نمره ی قبولی در آزمون بین المللی، نتیجه ی آزمون تسلط به زبان ترکی، پاسپورت، رسید پرداخت شهریه و چند قطعه عکس

نکته: در دست داشتن معادل مدرک دیپلم نیز ضروری می باشد برای دریافت این مدرک می توانید به سفارت ترکیه در تهران مراجعه کنید.

دانشگاه فنرباغچه از طریق فول فاند نیز دانشجو می پذیرد از این روی می تواند فرصت مناسبی برای متقاضیان باشد.

این دانشگاه رشته های گوناگونی را برای دانشجویان خود ارائه می کند که از میان آن ها می توان به پزشکی، مهندسی، هنر و غیره اشاره کرد.

شهریه ی هر رشته در این دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و هر ساله تغییرات اندکی در آن ایجاد می شود.

از جمله امکانات موجود در این دانشگاه می توان به کافه تریا، مشاوره های روانشناسی، زمین های ورزشی و غیره اشاره کرد.

دانشگاه فنرباغچه خوابگاه اختصاصی نداشته اما دانشجویان می توانند در خوابگاه های دولتی و یا خصوصی نزدیک به این دانشگاه سکونت داشته باشند.

خوب است بدانید که این دانشگاه موقعیت های شغلی مناسبی برای دانشجویان فارغ التحصیل خود فراهم می کند از این روی آینده ی درخشانی در انتظار دانشجویان می باشد.

این دانشگاه شامل 5 دانشکده ی مهندسی، اقتصاد، پزشکی، ارتباطات و غیره می باشد.

دانشگاه فنرباهچه بدون نیاز به شرکت در هر آزمون و تنها با استفاده از سوابق تحصیلی نیز دانشجو می پذیرد.

هم چنین متقاضیان می توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل کنند.

نکته: از جمله شروط مورد نظر به منظور پذیرش دانشجو بدون آزمون، معدل و سن می باشد.

مسیر: دسترسی به این دانشگاه بسیار آسان بوده زیرا وسایل حمل و نقل عمومی بسیاری در اطراف دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه مدیپل

دانشگاه مدیپل واقع در شهر استانبول و آنکارا، جزو یکی از پیشرفته ترین دانشگاه های کشور ترکیه محسوب می شود. دانشگاه مدیپل، رشته های تحصیلی متنوعی به زبان انگلیسی و ترکی برای دانشجویان خود ارائه می دهد. بسیاری از دانشجویان خارجی برای دریافت پذیرش این دانشگاه اقدام می کنند از این روی رقابت در آن بالا می باشد. سطح دانشگاه مدیپل در استانبول و ترکیه یکسان بوده اما رشته های ارائه شده در دانشگاه مدیپل آنکارا به دلیل تازه تاسیس بودن، از دانشگاه مدیپل ترکیه کمتر می باشد.

پذیرش دانشگاه: به منظور دریافت پذیرش این دانشگاه می توانید از طریق آزمون هایی چون یوس اقدام کنید.

دانشجویان با سوابق تحصیلی بالا نیز می توانند بدون آزمون پذیرش این دانشگاه را دریافت کنند. خوب است بدانید که شهریه ی هر یک از رشته ها با یکدیگر متفاوت می باشد. 

 

ارسال نظر: