کدخبر: 19048

فرصت های شغلی در کانادا و آمریکا برای مهاجران

فرصت های شغلی در کانادا و آمریکا برای مهاجران به چه صورت است؟

 

در صورت تمایل به مهاجرت به آمریکا یا اگر در حال تحصیل به عنوان دانشجو در این کشور هستید، بهتر است ابتدا با شغل‌هایی که در حال حاضر درخواست بالایی دارند آشنا شوید تا بتوانید برنامه‌ریزی لازم برای آینده شغلی خود را انجام دهید.

با آشنایی با ترندهای بازار کار در هر کشور، می‌توانید چشم‌انداز کلی این بازار را به دست آورده و مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان را در آن کشور تقویت کنید.

طبق گزارش وبسایت  Indeed، در طی پنج سال آینده تقاضا برای برخی از شغل‌های بسیار بالا خواهد بود و افراد متخصص در این حوزه‌ها با بازار کار خوبی برای استخدام روبرو خواهند شد.

این شغل‌های مورد تقاضا دارای موقعیت‌های خالی زیادی هستند و کارفرمایان، آن‌ها را از میان متقاضیان ماهر انتخاب خواهند کرد.

 

 

کانادا نیز کشوری پهناور با آب و هوای سرد و فرهنگی متنوع است که جزء مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود. سه اقیانوس اطلس، منجمد شمالی و آرام این کشور را در بر گرفته و کشور آمریکا در جنوب آن واقع شده است.

نود درصد جمعیت این کشور در بخش جنوبی و جنوب غربی آن زندگی می‌کنند و آب و هوای بخش جنوبی آن معتدل است.

خدمات سطح بالای اجتماعی و آموزشی، چند ملیتی بودن این کشور، دو زبانه بودن، نرخ بیکاری پایین و محیط کسب و کار مستعد، موجب جذب مهاجران بسیاری به ویژه ایرانیان شده است.

سیاست های دولت فدرال و ایالت های مختلف کانادا در سال‌های اخیر برای جذب نیروی متخصص و ماهر تدابیری اندیشیده و لیست مشاغل مورد نیاز این کشور نیز منتشر می‌شود.

روش کاری که کم‌هزینه‌ترین روش برای به دست آوردن اقامت و تابعیت در این کشور است، در قالب برنامه‌های اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری تعریف شده است.

کمبود نیروی کار در کانادا باعث شده است که این کشور به دنبال جذب نیروی کار متخصص و ماهر باشد.

 

فرصت‌ های شغلی در کانادا و آمریکا برای مهاجران زیاد هستند.

این دو کشور از نظر اقتصادی، بازار کار بسیار بزرگ و گسترده‌ای دارند و برای تأمین نیروی کار خود نیاز به مهاجران دارند.

 

فرصت‌ های شغلی در کانادا برای مهاجران

 

در کانادا بسیاری از مشاغل و فرصت‌های شغلی برای مهاجران در دسترس است. در زیر نمونه‌هایی از مشاغل پرطرفدار در کانادا برای مهاجران آورده شده است:

  1. مهندسی: مهندسی یکی از مشاغل مهم در کانادا است و مهاجران ماهر در این زمینه می‌توانند به راحتی شغل پیدا کنند و از طریق مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنند. برخی از رشته‌های مهندسی پرطرفدار در کانادا شامل مهندسی برق، مکانیکی، ساختمانی، صنایع، نرم‌افزار و کامپیوتر هستند.
  2. سلامتی: صنعت سلامتی در کانادا رو به رشد است و بسیاری از فرصت‌های شغلی در این حوزه وجود دارد.

    مهاجران می‌توانند در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی کار کنند. برخی از مشاغل پرطرفدار در این حوزه شامل پرستاری، دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی و داروسازی هستند.

29

  1. فناوری اطلاعات: صنعت فناوری اطلاعات در کانادا به سرعت در حال رشد است و بسیاری از فرصت‌های شغلی در این حوزه وجود دارد.
  2. مهاجران ماهر در زمینه برنامه‌نویسی، تحلیل داده‌ها، طراحی وب و امنیت سایبری می‌توانند به راحتی شغل پیدا کنند.
  3. بیزینس: کانادا یکی از کشورهای پر رشد در حوزه کسب و کار است و بسیاری از فرصت‌های شغلی در این حوزه وجود دارد. مهاجران می‌توانند در زمینه بازاریابی، مدیریت، مالی و منابع انسانی کار کنند.
  4. حسابدار: حسابداری یکی از حرفه‌های مهم و پردرآمد در کاناداست. این حرفه برای مهاجران با تجربه و دانش کافی در این زمینه فرصت شغلی خوبی به شمار می‌رود. مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه (در برخی مناطق) اهمیت بسیاری در این حرفه دارد.

    مهاجران با تحصیلات در زمینه حسابداری و مالی می‌توانند در این حرفه به خوبی پیشرفت کنند.

    شرکت‌های مختلف، بیشتر در شهرهای بزرگ کانادا از جمله تورنتو و ونکوور، به دنبال حسابداران ماهر هستند.

    برای کار به عنوان حسابدار در کانادا، لازم است در سطح مقدماتی و پیشرفته دانش حسابداری و مالی داشته باشید.

    همچنین، داشتن مدرک حرفه‌ای مالی معتبر (CPA) برای این حرفه بسیار ارزشمند است و به شما کمک می‌کند تا رویای کار در شرکت‌های بزرگ کانادایی را به دست بیاورید.

 

فرصت‌ های شغلی در آمریکا برای مهاجران

 

فرصت‌های شغلی در آمریکا برای مهاجران در بسیاری از صنایع و حوزه‌های شغلی وجود دارد. برخی از این مشاغل عبارتند از:

1.متخصصین فنی: به دلیل کمبود نیروی متخصص در برخی از صنایع مانند فناوری اطلاعات، مهندسی و پزشکی، آمریکا برای جذب مهاجران با تخصص و تجربه در این حوزه‌ها، اقدام به صدور ویزای کاری آمریکا می‌کند.

30

۲. مشاغل خدماتی: مهاجران با تجربه در حوزه‌های مختلف خدماتی مانند رستوران‌داری، باغبانی، پاک‌کنی، مراقبت از سالمندان و... می‌توانند در آمریکا فرصت شغلی خوبی داشته باشند.

۳. مشاغل مرتبط با ساختمان: در آمریکا با وجود رونق ساخت و ساز، مهاجران می‌توانند در مشاغلی مانند بنایی، نجاری، آچاربندی، نصب کابینت و... فرصت شغلی پیدا کنند.

۴. مشاغل مرتبط با حمل و نقل: مهاجران با تجربه در حمل و نقل بین‌المللی، رانندگی کامیون و اتوبوس و... می‌توانند در آمریکا فرصت شغلی خوبی داشته باشند.

۵. مشاغل مرتبط با فروش و بازاریابی: صنعت فروش و بازاریابی در آمریکا به دلیل وجود بازار بزرگ، به عنوان یکی از حوزه‌هایی شناخته می‌شود که فرصت شغلی خوبی برای مهاجران ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه آمریکا یکی از بزرگترین بازارهای کاری جهان است، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای مهاجران در این کشور وجود دارد و در حال حاضر شاغلین مهاجر به تعداد قابل توجهی در صنایع مختلف از جمله فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ساخت و ساز، مالی و بازرگانی و ... فعالیت می‌کنند.

 

برای دریافت خدمات پیکاپ ویزا کانادا و آمریکا نیز می توانید با مشاوران قصران گروپ در ارتباط باشید.

 

ارسال نظر: