کدخبر: 19353

علت خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون چیست؟

هیچ لوازم خانگی از خرابی مصون نیست. گاهی اوقات ماهیت نقص روشن بوده و رفع آن آسان است. اما خرابی هایی وجود دارد که دلایل مختلفی دارد، بنابراین تعمیر موفقیت آمیز به دقت بررسی و تشخیص منبع مشکل ایجاد شده بستگی دارد. یکی از این ایرادات که دلایل مختلفی برای آن وجود دارد خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون است . در این مقاله به شما خواهیم گفت که اگر این اتفاق برای تلویزیون شما بیفتد چه باید بکنید.

 

دلایل خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون چیست؟

در واقع دلایل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد مشکل خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون شوند،  با این حال، همه این موارد بدلیل خرابی دستگاه نیستند .

- به عنوان مثال تنظیمات اشتباه دستگاه ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود .

بسیاری از مدل های مدرن تلویزیون در غیاب دریافت سیگنال ، به عملکرد خاموش شدن خودکار مجهز هستند .

- نصب تصادفی برنامه ای که زمان مشخصی را تنظیم می کند که پس از آن دستگاه خاموش می شود (مثلاً پس از 30 دقیقه یا ثانیه).

برای رفع این مشکلات کافی است :

- وارد منو شوید، عملکردهایی را که تلویزیون برای آنها تنظیم شده است را بررسی کنید.

- برنامه تنظیم زمان خاموش شدن خودکار دستگاه را غیرفعال کنید.

 

دلایل دیگری که باعث خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون می شوند ، عبارتند از:

-    خرابی منبع تغذیه تلویزیون

برای بررسی عملکرد منبع تغذیه، که می تواند علت خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون نیز باشد، باید عیب یابی نشانگر آماده به کار را شروع کنید. اگر به روشن شدن واکنش نشان می دهد، اما همزمان چشمک می زند، ممکن است به این معنی باشد که خود منبع تغذیه یا سایر قسمت ها خراب شده است.  هنگامی که این اتفاق افتاد، باید تلویزیون را برای تعمیر به تعمیرکار تحویل دهید. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

اگر هنگام روشن شدن دکمه پاور کنترل از راه دور یا تلویزیون، نشانگر به طور مداوم روشن می شود، به این معنی است که در منبع تغذیه دستگاه مشکلی وجود دارد. اگر زمانی که تلویزیون به شبکه متصل است، نشانگر خاموش می شود، می توانید با فشار دادن دکمه منو بررسی کنید که آیا روشن شده است یا خیر. هنگامی که تصویر منو روی صفحه ظاهر می شود، می توان نتیجه گرفت که نقص در اتصال نادرست آنتن یا سایر دستگاه ها است. اگر پریز کار می کند و نشانگر به روشن شدن پاسخ نمی دهد، منبع تغذیه معیوب است.

مشکلات جدی تر :

اگر تلویزیون خود به خود روشن و خاموش شود، می تواند بدلیل مشکل جدی تری باشد که علت آن در خود دستگاه نهفته است و شامل موارد زیر می باشد:

گاهی اوقات مدت زمان فعال بودن دستگاه ، بستگی به فرکانس دریافت سیگنال دارد. بدان معنی که وقتی یک کانال فعال می شود، خاموش شدن خود به خود تا زمان انتقال به حالت آماده به کار رخ نمی دهد. در کانال دیگر تلویزیون برای مدت کوتاهی کار می کند و هر 2-3 دقیقه یکبار خاموش می شود.

شایع ترین دلایلی که تلویزیون روشن و بلافاصله خاموش می شود می تواند موارد زیر باشد:

- گرد و غبار انباشته روی سطح برد دستگاه

گرد و غبار انباشه روی برد رایج ترین دلیل خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون است. با وجود این واقعیت که گرد و غبار یک رسانای الکتریکی قوی نیست، با این حال، پارامتری است که ممکن است برای بستن پدهای تماس روی برد مدار چاپی کافی باشد.  یک راه برای پاکسازی گردوغبار ، استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن و حذف گرد و غبار انباشته شده است. لازم است پانل پشتی تلویزیون را برداشته و با دقت امتداد سطح قطعات تلویزیون را تمیز کنید.

-    مشکلات اینورتر

یکی دیگر از دلایل رایج خاموش و روشن شدن خود به خود تلویزیون، انواع مشکلات مرتبط با مدار برق اینورتر است. علت معمول چنین خرابی هایی، زمانی که تلویزیون به خودی خود خاموش می شود، بروز ترک های کوچک روی برد است.

دلایل این پدیده:

- افت ولتاژ ثابت

- گرمایش قوی؛

-  ایجاد سطح بالایی از رطوبت، تغییرات دما در طول عملیات طولانی مدت

- خرابی خازن ها یا اتصالات عناصر و مناطق برد مدار چاپی، در نتیجه خود تلویزیون تصمیم می گیرد که چگونه باید کار کند.

نحوه عیب یابی

برای اینکه دریابید که چرا تلویزیون روشن می شود و بلافاصله خاموش می شود،

آنچه باید انجام شود:

- وضعیت اتصال آنتن، روتر یا یکپارچگی کابل برق را بررسی کنید.

- پنل پشتی دستگاه را باز و آن را بردارید و سعی کنید تلویزیون را بررسی کرده و عیب یابی کنید.

- به خازن ها توجه کنید، آیا در بین آنها خازن های متورم وجود دارد.

- اگر تجربه و دانش در این زمینه دارید، این مشکل را می توانید با لحیم کردن ترک ها حل کنید.

- کنتاکت ها را از رسوبات ، زنگ زدگی و گرد و غبار تمیز کنید.

خازن، منبع تغذیه (در صورت آسیب، علائم ذوب یا خوردگی) قدیمی را تعویض کنید، شاید تلویزیون شما به طور معمول شروع به کار کند.

- اگر مهارت و دانش خاصی ندارید، بهتر است با مرکز خدمات تعمیر تلویزیون تماس بگیرید تا تشخیص حرفه ای دستگاه را با از بین بردن همه علل شناسایی شده انجام دهید!

در جمع بندی نهایی ، چنانچه با بررسی های اولیه مشکل رفع نشد ، لازم است از یک تعمیرکار مجاز برای تعمیر دستگاه کمک بخواهید . 

برای تعمیر تلویزیون در منزل کرج و تعمیر تلویزیون در فردیس ، تابان سرویس با اعزام تکنسین های باتجربه به محل ، دستگاه را عیب یابی و تعمیر می کند. 

۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰

www.tabanservice.com

 

ارسال نظر: