کدخبر: 19355

شرایط، مدارک موردنیاز و مدت بازپرداخت و ثبت نام وام ازدواج

 

در بسیاری از جوامع، ازدواج یکی از مهم‌ترین و پایدارترین روابط بین دو نفر است. با این حال، هزینه ازدواج و برپایی خانواده می‌تواند برای بسیاری از جوانان هزینه‌بر باشد. به همین دلیل، بسیاری از دولت‌ها برنامه‌های وام ازدواج را به منظور کمک به جوانان برای شروع زندگی خود تدارک دیده‌اند.

در بسیاری از کشورها، شرایط و مقررات برای دریافت وام ازدواج وجود دارد. برای ثبت نام وام ازدواج، افراد باید به سایت وام ازدواج منطقه خود مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت کنند. درخواست باید شامل اطلاعات شخصی و هویتی، آدرس محل زندگی و همچنین بانک و شعبه موردنظر برای دریافت وام باشد.

بعد از ثبت نام، افراد باید منتظر بررسی و اعلام نتیجه باشند. در صورت تایید درخواست، پس از مراجعه و تکمیل کردن مدارک و ارائه ضامن معتبر به بانک مربوطه مبلغ وام به حساب بانکی افراد واریز می‌شود. این وام معمولاً با شرایط و مقرراتی همراه است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

در کل، ثبت نام وام ازدواج یک فرآیند مهم برای جوانانی است که می‌خواهند زندگی خانوادگی خود را شروع کنند و نیاز به کمک مالی دارند. با رعایت مقررات و شرایط، این وام می‌تواند به جوانان کمک بسیاری در شروع زندگی جدید شان کند.

شرایط دریافت وام ازدواج

 

برای متقاضیان دریافت وام ازدواج شرایطی وجود دارد که به تفصیل در مورد آن توضیح داده شده است و  می‌توانید در زیر با آن‌ها آشنا شوید:

 

  • پرداخت وام ازدواج برای دختران از سن ۱۳ سال و برای پسران از سن ۱۵ سال مجاز است.
  • مبلغ وام ازدواج برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان و بالاتر از این سنین ۱۸۰ میلیون تومان می‌باشد. (۳۰ میلیون تومان به هر فرد زیر ۲۵ و ۲۳ سال مرد و زن به عنوان مشوق پرداخت می‌شود)
  • متقاضیان می‌توانند تا سه سال بعد از عقد رسمی خود اقدام به دریافت وام ازدواج کنند برای نمونه در سال ۱۴۰۲ افرادی که بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۸ عقدشان رسمی شده باشد می‌تواند نسبت به ثبت نام وام ازدواج خود اقدام کنند.
  • مدت زمان پرداخت وام توسط بانکی که ثبت نام خود را برای آن ثبت کرده اید عموماً ۳ ماه بوده ولی مدت زمان آن به صورت کلی به منابع مالی و تعداد افراد در صف وام ازدواج بانک بستگی دارد.
  • زوجین هر کدام به تنهایی می‌بایست نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند اما برای تعیین شعبه می‌توانند کد ملی خود را برای یک بانک و شعبه ثبت کنند تا در یک شعبه وام خود را دریافت کنند.
  • عموم بانک‌هایی که وام ازدواج را پرداخت می‌کنند برای این وام ۴ درصد سود در نظر گرفته اند.
  • برای دریافت وام ازدواج خود به یک ضامن رسمی نیاز است.

مدت بازپرداخت وام ازدواج

مدت بازپرداخت وام ازدواج ۱۲۰ ماه است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج

  • اصل و کپی سند ازدواج
  • شناسنامه زوجین
  • کارت ملی هر دو نفر و مدارک ضامن‌ها

منبع: vamezdevaj

 

 

ارسال نظر: