کدخبر: 19363

قیمت خرید بیمه سربازی 1402 را از کجا استعلام بگیریم ؟

با توجه به قانون کشور جمهوری اسلامی‌ ایران، تمام مردانی که دارای سن 18 سال به بالاتر هستند باید خدمت سربازی را گذرانده باشند. همچنین در این شرایط تمام سرباز‌ها باید مشمول بیمه سربازی باشند. به طور حتم گذراندن دوره و خدمت سربازی یکی از دغدغه‌های افرادی است که برای زندگی خود برنامه ریزی دارند. بدین صورت که برخی تمایل به مهاجرت داشته و برخی دیگر می‌خواهند که در سازمان‌های دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوند. برای اینکه با شرایط بیمه سربازی بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

 

بیمه سربازی چیست؟

این بیمه در طول مدت خدمت سربازی به کمک سرباز‌ها آمده و در صورت بروز هرگونه مشکلات و بیماری‌ها می‌تواند هزینه‌های درمان را کاهش دهد. اما مهم‌ترین دلیل برای اینکه سازمان تامین اجتماعی این بیمه نامه را برای سرباز‌ها در نظر گرفته است، طول مدت خدمت و سابقه‌ای است که می‌توان به سابقه بیمه‌ای شما اضافه شود. دقت کنید که تمام خدمات درمانی در بیمارستان‌های طرف قرارداد نیروهای مسلح برای سرباز‌ها رایگان است و اگر خدایی نکرده مشکل بیماری برای سرباز‌ها ایجاد شود نگرانی وجود ندارد.

همچنین در پایان خدمت سربازی، طول مدت 2 سال خدمت سربازی به عنوان سابقه برای افراد در نظر گرفته می‌شود که شرایط خاصی برای خرید این بیمه در نظر گرفته شده است.

قیمت خرید بیمه سربازی ۱۴۰۲

به منظور این‌که دوره خدمت سربازی جزو سابقه کار محاسبه شود ،شرایطی وجود دارد که باید آن‌ها را درنظر داشته باشید.

  1. در وهله اول بیمه سربازی می‌بایست موردتایید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد
  2. سازمان تامین اجتماعی برای تایید این دوره، حق بیمه و پذیرش آن برای بازنشستگی مبلغی را درنظر می‌گیرد
  3. میزان این مبلغ با توجه به زمان پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه از طرف متقاضی متفاوت است.

آن دسته از سربازانی که دوره خدمت سربازی‌شان تمام شده است، باید برای جبران خدمت ارائه شده و عدم پرداخت حق بیمه در زمان خدمت سربازی خود به سازمان تامین اجتماعی مبلغی را پرداخت نمایند تا دوره خدمت آن‌ها جزو سوابق بیمه در نظر گرفته شود. مسئله بعدی قیمت خرید بیمه  سربازی برای بیمه تامین اجتماعی است. باید گفت که قیمت، خرید و پرداخت بیمه سربازی تامین اجتماعی به شرایط مختلفی بستگی دارد.

بر طبق آخرین آیین نامه‌هایی که از سوی قانون گذار ابلاغ شده است، محاسبه قیمت خرید بیمه سربازی ۱۴۰۲ با فرمول زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۷% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

«طبق آخرین قوانین، ۲۳% پرداخت نرخ بیمه بر عهده دولت و ۷% باقی مانده آن بر عهده شخص متقاضی است.

از آنجا که محاسبه حق بیمه بر اساس میانگین دستمزد ۲ سال آخر پرداخت حق بیمه قبل از درخواست انجام می‌شود، برای همین متقاضیان بهتر است که به محض اتمام دو سال پرداخت، اقدام به خرید بیمه سربازی کنند.

 

خرید بیمه سربازی در سال 1402 چه شرایطی دارد؟

اگر شما بعد از اتمام سربازی خود، تمایل به خرید بیمه سربازی داشته باشید می‌توانید این مدت خدمت را به سابقه بیمه تامین اجتماعی خود اضافه کنید. اما شرایطی که برای خرید این بیمه در نظر گرفته شده است به شرح زیر هستند:

  • هنگام خرید بیمه سربازی باید بیمه پرداز یا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید.
  • شما باید حداقل 2 سال سابقه بیمه را به صورت اجباری یا اختیاری داشته باشید تا بتوانید بعد از خدمت سربازی، بیمه سربازی را به آن اضافه کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید این بیمه را جز سوابق خود داشته باشید.

دقت کنید که اگر حتی یکی از شرایط گفته شده را نداشته باشید، نمی‌توانید خرید بیمه سربازی را پیگیری کنید. البته که می‌توانید اضافه کردن این بیمه را برای سوابق تامین اجتماعی خود به زمان دیگری موکول کنید.

نکات مهم برای خرید بیمه سربازی

اگر بعد از بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده باشید که زمان خرید بیمه سربازی است باید قبل از آن نکات مهم خرید این بیمه را بدانید و با رعایت آن‌ها برای تهیه و استعلام سابقه اقدام کنید. برخی از این نکات مهم که باید آن‌ها را رعایت کرد به شرح زیر است:

  • هنگامی ‌که برای پرداخت بیمه به صورت نقدی اقدام می‌کنید، پس از محاسبه میزان بیمه تنها تا پایان ماه فرصت دارید.
  • در صورتی که با توجه به هر دلیلی تمایل نداشتید که حق بیمه خود را پرداخت کنید، برای پرداخت آن می‌توانید در زمان‌های دیگر از فرمول پرداخت حق بیمه (در ادامه توضیح خواهیم داد) مجدد میزان حق بیمه را محاسبه کنید.
  • اگر تمایل دارید که بیمه خود را به صورت قسطی پرداخت کنید، مدت زمان قسط نباید بیشتر از 12 ماه طول بکشد.
  • همچنین اگر جز افرادی هستید که بیمه خود را به صورت قسطی تهیه می‌کنند، باید تمام قسط‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنید.

نکات مهم خرید بیمه سربازی

 

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه سربازی

علاوه بر اینکه باید نکات و شرایط خرید بیمه سربازی را بدانید مهم است که مدارک مورد نیاز برای سازمان تامین اجتماعی را هم فراهم کنید تا روند بررسی پرونده شما انجام شود. تعدادی از مهم‌ترین مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • به همراه داشت تاییدیه از یگان خدمتی
  • اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی‌صفحات آن
  • کپی و اصل کارت پایان خدمت

برای بهره‌مندی از خدمات و خرید بیمه نامه باید به سازمان بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد و با پر کردن فرم مربوطه و تحویل مدارک گفته شده، روند خرید بیمه سربازی انجام شود.

همچنین توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه آنلاین خرید بیمه دات کام و بخش مجله آن مراجعه کنید. بیمه دات کام bimeh.com  ) یکی از سامانه‌های خرید بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه انواع بیمه نامه‌ها را فراهم کرده که اطلاعات مناسبی را هم درباره قوانین بیمه سربازی در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت بیمه سربازی در 1402

 

چگونگی مشاهده سوابق و خرید بیمه سربازی

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خدمت سربازی باید مراحل مختلفی را طی کرد. این مراحل به شرح زیر هستند:

  • ابتدا به آدرس eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از قبل در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده نیازی به نام نویسی ندارید و کافی است که با وارد کردن کد ملی و نام کاربری به سایت ورود داشته باشد.
  • برای مشاهده سوابق بیمه در قدم اول باید اطلاعات مورد نیاز مانند: کدملی، اپراتور و شماره تلفن همراه را وارد کنید و کد شناسه ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر موجود وارد کنید.

نکته: در کل می‌توانید برای ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی از کد ملی خود استفاده کنید.

کدام گروه افراد از پرداخت حق بیمه سربازی معاف هستند؟

با توجه به ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی، تمام بیمه شده‌ها و افرادی که مستمری بگیر ازکارافتادگی و بازنشستگی هستند که قبل یا بعد خدمت سربازی مشغول به فعالیت بوده‌اند و انجام دوره خدمت سربازی آن‌ها قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ است، از پرداخت حق بیمه خود معاف هستند. البته این افراد باید بلافاصله (سه ماه) بیمه شده باشند.

 

ارسال نظر: