کدخبر: 19381

بررسی مهم‌ترین نکات برای خرید ساعت مچی

برای خرید ساعت مچی کاسیو یا هر برند دیگری باید به چند نکته مهم توجه کنید. زیرا این محصول باید از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند باشد.

ساعت مچی تاثیر زیادی بر استایل افراد دارد. همچنین برای هر سلیقه‌ و ظاهری نوع خاصی از آن مناسب است. پس نمی‌توان بدون شناخت دقیق این موارد برای خرید ساعت اقدام کرد.

می‌خواهیم در ادامه تمام نکاتی را که برای خرید ساعت بهتر است بدانید، بررسی کنیم. همچنین به معرفی برندهای مطرح و باکیفیت بپردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی انواع ساعت

بهتر است قبل از آشنایی با ویژگی‌های اصلی یک ساعت، انواع آن را بشناسید. به‌طور کلی ساعت مچی در 3 نوع تولید می‌شود که عبارت‌اند از:

  • آنالوگ: در این ساعت عقربه‌ها به­کمک اعداد معمولا یونانی، زمان را نشان می‌دهند. این ساعت به‌طور خاص برای قرارهای رسمی مناسب است.
  • دیجیتال: ساعتی مناسب برای قرارهای خودمانی که برای نمایش زمان از اعداد استفاده می‌کند.
  • دیجیتال-آنالوگ: این ساعت ترکیبی را می‌توان به‌صورت روزمره و حتی برای محیط کاری استفاده کرد. اما معمولا برای قرارهای رسمی مناسب نیست.  

ویژگی‌های یک ساعت مچی خوب

برای خرید ساعت مچی کاسیو یا دیگر برندها باید با ویژگی‌های اصلی این محصول که نشان‌دهنده کیفیت و کارایی آن است آشنا شوید. در ادامه به شرح چند خصوصیت مهم یک ساعت مچی خوب می‌پردازیم:

اصالت

اصالت و اورجینال­بودن هر محصول نشان‌دهنده کیفیت کلی آن است. برندهای مطرحی مانند کاسیو از بهترین قطعات در تولید ساعت مچی استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود شما از عمر طولانی محصول اطمینان داشته باشید.

کیفیت بدنه

بدنه ساعت را می‌توان جزء اصلی‌ترین بخش‌های آن دانست که علاوه‌بر زیبایی کلی محصول، می‌تواند روی وزن و کیفیت ساعت نیز تاثیر بگذارد. بدنه معمولا از جنس‌های زیر تولید می‌شود:

  • استیل ضد زنگ: در گذشته بدنه ساعت از طلا ساخته می‌شد و تنها افراد ثروتمند برای نشان‌دادن مقام خود از این محصول استفاده می‌کردند.

با تولید ساعت‌هایی با بدنه استیل ضد زنگ که از کیفیت بالا، وزن سبک و قیمت مقرون به‌صرفه‌ای برخوردار بودند؛ امکان استفاده از ساعت برای بیشتر افراد فراهم شد. امروزه نیز استیل در تولید این محصولات نقش اساسی دارد.

  • سرامیک: از ویژگی‌های بدنه سرامیکی می‌توان به استحکام بالا در برابر خراشیدگی، وزن بسیار سبک، عدم تغییر رنگ و مناسب­بودن برای پوست‌های حساس اشاره کرد.

توجه داشته باشید بدنه سرامیکی، ضد ضربه نیست و نباید از ارتفاع بالا به زمین بیفتد. قیمت این ساعت‌ها ممکن است کمی زیاد باشد.

  • تیتانیوم: ویژگی‌هایی شبیه به استیل ضد زنگ دارد با این تفاوت که وزن این بدنه تقریبا نصف استیل است. دلیل عدم جایگزینی این بدنه با استیل، تفاوت در قیمت آنها است. برای بدنه تیتانیومی باید هزینه بیشتری صرف کرد.

بدنه ساعت مچی شامل شیشه نیز می‌شود. کریستال‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که مشهورترین آنها عبارت‌اند از شیشه اکریلیک، یاقوت کبود و معدنی که در بین آنها یاقوت کبود از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.

کیفیت بند

بند ساعت از بخش‌هایی است که در بسیاری از محصولات نسبت­به بدنه ساعت بیشتر در معرض دید است. این موضوع باعث‌شده تا علاوه‌بر کیفیت، به زیبایی آن نیز توجه شود.

کیفیت بند نباید به مچ دست آسیب برساند و همچنین طول عمر بالایی داشته باشد. در حال حاضر امکان تعویض بند بسیاری از ساعت‌ها وجود دارد.

به‌همین دلیل در صورت نارضایتی از این قسمت محصول یا حتی برای تنوع بیشتر می‌توانید بند ساعت مچی را تعویض کنید.

کیفیت موتور

موتور یا کالیبر بخشی از ساعت است که نمی‌توان آن را دید اما مانند قلب عمل کرده و باعث حرکت عقربه‌ها، نمایش تقویم و هر ویژگی‌ دیگری در ساعت می‌شود.

موتور ساعت مچی در انواع زیر وجود دارد:

  • موتور مکانیکی: این نوع موتور نیازی به باتری نداشته و با کوک‌شدن کار می‌کند. استفاده از آن نیز در ساعت‌های مکانیکی رایج است.
  • موتور کوارتز: تولید این موتور توسط شرکت سیکو باعث به‌وجود آمدن نسل جدیدی از ساعت‌ها شد. موتور کوارتز دقت بالایی داشته و از قیمت کمتری نسبت­به دیگر مدل‌ها برخوردار است.

با توجه به تعبیه باتری و تعداد کمی قطعه محرک در این ساعت‌ها، استفاده از آنها راحت است. به‌همین دلیل نیز موتور کوراتز در تولید ساعت‌های کاربردی برندهای مختلف از جمله کاسیو دیده می‌شود.

  • موتور اتوماتیک: این موتور برای ساعت‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساعت اتوماتیک مانند مکانیکی برای حرکت از شاه‌فنر کمک گرفته اما نیازی به کوک‌کردن ندارد.

ضد آب بودن

ضد آب بودن یک ساعت بسیار مهم است. البته در این ویژگی باید به قدرت و اندازه آن توجه کرد. زیرا اندازه‌های پایین و تحمل فشار کم نشان‌ می‌دهند ساعت تنها در مقابل قطرات باران مقاومت است.

در مقابل قدرت برخی ساعت‌ها به‌گونه‌ای است که برای غواصی در عمق بالا نیز کاربرد دارند. پس به این مورد نیز توجه داشته باشید.  

انتخاب ساعت مناسب با توجه به استایل

توجه به استایل یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید ساعت است. ساعت مچی در مدل‌های مختلف رسمی، نیمه‌رسمی، روزمره و ورزشی تولید می‌شود.

شما باید در نظر بگیرید که ساعت را برای استفاده روزمره می‌خواهید یا قرار است آن را با تیپ اسپرت خود ست کنید.

برای داشتن یک استایل خاص و شیک نباید در این موارد فقط به سلیقه شخصی خود توجه کرد. بلکه لازم است تمام خصوصیات ساعت را بررسی کرده و با در نظرگرفتن مکان مورد استفاده آن را خریداری کنید.

خرید ساعت مچی اورجینال با گارانتی معتبر

برندهای مطرح ساعت

برای اینکه مطمئن باشید ساعت از تمام ویژگی‌ها مانند کیفیت بدنه، کیفیت بند، موتور و خاصیت ضد آبی برخوردار است می‌توانید برای خرید این محصول برندهای مطرحی مانند کاسیو را انتخاب کنید.

  • کاسیو: یک برند ژاپنی چند ملیتی است که توانسته با ارائه‌ انواع محصولات الکترونیکی از جمله‌ ساعت‌های جی شاک و ادیفاس به شهرت جهانی برسد.

ارائه ساعت‌های هوشمند و نیمه‌هوشمند که دارای ظاهری زیبا هستند باعث‌شده خریداران تمایل بیشتری برای خرید ساعت‌های این برند داشته باشند.

برای نمونه می‌توان گفت ساعت ادیفایس کاسیو با ویژگی‌هایی مانند ظاهر اسپرت و در عین حال لوکس، چندلایه­‌بودن صفحه، کرنوگراف و هشدار روزانه بسیاری از نیازهای افراد را برطرف کرده است.

  • سیکو: یک برند ژاپنی دیگر که با بیش از یک قرن تجربه در زمینه تولید انواع ساعت‌ مچی توانسته با تکنولوژی‌های روز دنیا پیشرفت کند. امروزه نیز بهترین و باکیفیت‌ترین ساعت‌های مچی توسط این برند تولید می‌شود.
  • اورینت: اورینت نیز از برندهای مطرح ژاپنی است که همواره سعی خود را بر این داشته تا بهترین محصولات را مناسب با نیاز مشتریان در سراسر جهان طراحی و تولید کند.

خرید ساعت‌های اصل و اورجینال از فروشگاه معتبر

ساعت نیز مانند دیگر کالاها به‌صورت تقلبی وارد بازار می‌شود. به‌همین دلیل لازم است برای خرید این محصول فروشگاه معتبری مانند جم واچ را انتخاب کنید.

جم واچ در زمینه فروش انواع ساعت‌های برند مانند جی شاک کاسیو فعالیت می‌کند. اگر قیمت ساعت برند برای شما زیاد است، می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر انواع ساعت کارکرده را از طریق این فروشگاه تهیه کنید. 

جمع‌بندی

از آنجایی که برند کاسیو بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تولید می‌کند؛ می‌توانید برای خرید ساعت مچی محصولات متنوع آن را در نظر داشته باشید.

برای خرید ساعت علاوه‌بر توجه به اصالت محصول باید به‌ ویژگی‌های دیگری مانند جنس بدنه، کیفیت بند، ضد آب بودن و کیفیت موتور نیز دقت کرد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که ساعت را برای چه استایلی می‌خواهید. زیرا انواع ساعت اسپرت، کلاسیک، ورزشی و مناسب برای استفاده روزمره تولید شده که هرکدام کاربرد خاصی دارند.

برای خرید ساعت‌های اصل از برندهای مختلف و با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید به فروشگاه جم واچ مراجعه کنید.

ارسال نظر: