کدخبر: 19615

سود پرک چیست؟ قیمت رقابتی و تحویل فوری فقط اینجا!

سود پرک یا همان سدیم هیدروکسید (Sodium hydroxide)، که با نام های کاستیک سودا (Caustic Soda) و سود سوزآور نیز شناخته می شود ماده‌ای جامد و سفیدرنگ است که با فرمول شیمیاییNaOH و با دمای ذوب ۱۳۹۰ درجه سانتی‌گراد تولید می شود. هیدروکسید سدیم جامد، ماده ای پایدار و بسیار سوزاننده و قلیایی است، که در آب بسیار محلول است و به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند.

 

سود پرک یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله آن باید به موارد زیر اشاره نمود.

 

 

  • سود در تولید شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده

از سود پرک برای تولید صابون و شوینده های مختلف با مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شود. شوینده هایی که حاوی هیدروکسید سدیم هستند، چربی و روغنی که سبب گرفتی لوله های می شود و بر روی سطوح مختلف ایجاد می گردد را در آب حل می کنند.

  • سود در تصفیه خانه ها

در تصفیه خانه های آب و فاضلاب از هیدروکسید سدیم برای کنترل میزان اسیدیته آب و حذف فلزات سنگین استفاده می شود.  همچنین می توان برای تولید هیپوکلریت سدیم (آب ژاول) که یک میکروب کش است از سود استفاده نمود.

  • سود در کاغذسازی ها

در صنعت کاغذسازی از سود پرک در فرایند بازیافت کاغذ، پاک کردن جوهر از الیاف، تنظیم اسیدیته خمیر کاغذ و تصفیه آب صنعتی شان استفاده می کنند.

  • سود در بخش انرژی (باتری سازی و)

در تولید انرژی از سود سوز آور برای تولید سلول های سوختی مانند باتری ها استفاده می شود. سلول های سوختی در تولید جریان الکتریسته جهت مصرف در موارد مختلفی همچون حمل و نقل و جابجای تجهیزات استفاده می شود.

  • سود در صنعت نفت و گاز

سود کاستیک به عنوان جاذب کربن دی اکسید در برش‌های سبک و همچنین جاذب سولفیدها در خالص سازی برش‌های مختلف نفتی استفاده می‌شود.

  • سود در صنعت مواد غذایی

سود سوز آور در تهیه آماده سازی برخی خوراکی ها مانند تلخی گیری زیتون، برخی انواع بیسکوییت، کرانچی کردن خوراکی ها، تولید نوشابه های گازدار کاربرد دارد. همچنین از سود پرک به عنوان یک پوست کن شیمیایی برای گوجه فرنگی و سیب زمینی استفاده می شود.

  • سود در کنسروسازی

از سود کاستیک پرک در کنسرو سازی انواع مواد خوراکی از جمله ماهی، سبزیجات و… به عنوان یک ماده ضد کپک و ضد باکتری استفاده می شود.

  • سود در شستشوی ماشین آلات، قطعات و فلزات

یکی از بیشترین موارد مصرف سود پرک، باید به استفاده از آن در فرایند شستشوی انواع ماشین آلات صنعتی (به ویژه خط تولید محصولات لبنی)، انواع قطعات تولیدی و پیچ اشاره نمود.

  • سود در آلومینیوم سازی

کاستیک سودا برای استخراج آلومینا از مواد معدنی استخراج شده بکار می رود. آلومینا در تولید پروفیل آلومینیوم و همچنین محصولاتی مانند فویل، قوطی کنسرو و برخی ظروف آشپزخانه کاربرد دارد.

  • سود در صنایع نساجی و بافندگی

در صنایع نساجی و بافندگی از مقادیری کاستیک سودا در مرحله رنگرزی پارچه بخصوص مرحله تکمیل استفاده می شود.

  • سود در تولید چسب و رزین

سود سوزآور در صنایع تولیدی چسب، رزین اپوکسی و رنگ نیز مصرف می شود که مقادیر مصرف آن با توجه به کالا متغیر می باشد.

  • سود در صنعت آبکاری

در صنعت آبکاری بخصوص آبکاری قطعات و ورق های آلومینیوم و گالوانیزه از هیدروکسید سدیم استفاده می شود.

  • سود در تولید گچ و سیمان

سود پرک در پیش تصفیه تولید سیمان و گچ به منظور حذف آلاینده‌هایی مانند گوگرد و فسفوژیپس به کار می‌رود.

  • سود در صنعت چرم

همانطور که می دانیم سود سوزآور دارای خاصیت خورندگی بسیار بالایی می باشد و از همین رو در کارخانجات و کارگاه های چرم سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و چربی را با استفاده از سود سوزآور از پوست حذف می‌کنند.

  • سود در دامداری و دامپروری

از کاستیک سودا برای پاک سازی آب آشامیدنی، احشام و همینطور در شستشو و ضدعفونی کردن محل نگه داری دام استفاده می شود. همچنین از محلول سود پرک در فراوری خوراک دام نیز می توان استفاده نمود.

  • سود در موارد پزشکی و دارویی

گرید پزشکی سود پرک برای تولید طیف وسیعی از داروها و محصولات بهداشتی و پزشکی استفاده می شود. از جمله موارد کاربرد سود پرک در داروسازی می توان به تولید مسکن ها ، آسپرین و دارو های ضد انعقادی که مانع از گرفتگی عروق و شریان ها می شوند اشاره نمود.

  • سود در کارگاه های قالیشویی و کارواش

یکی عمومی ترین مصارف سود پرک، استفاده از آن در کارگاه های قالیشویی و کارواش می باشد.

  • مصارف خانگی سود پرک (سود سوزآور)

از مصارف خانگی سود پرک باید به استفاده از آن در رفع گرفتگی لوله ها و چربی زدایی اشاره کرد که این محلول را می توان با نسبت مختلف آب و سود پرک در خانه تهیه کرد.

8

 

شرکت اعتماد تجارت، بعنوان یکی از تامین کنندگان مواد شیمیایی صنعتی به ویژه سود مایع و سود پرک در کشور فعالیت دارد. اعتماد تجارت با فعالیت تخصصی بر روی سود پرک توانسته است برندهای مرغوب بازار را شناسایی و برحسب تقاضای مصرف کننده، مناسب ترین محصول را به ایشان پیشنهاد نماید.

از طریق سایت اعتماد تجارت می توانید قیمت روز سود پرک را دریافت کنید و همچنین درخواست ارسال نمونه رایگان را ثبت نمائید.

صادرات این محصول و گسترش بازار آن به کشورهای همسایه از دیگر فعالیت های این شرکت تجاری می باشد.

از جمله مزایای سود پرک اعتماد تجارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* محصول با کیفیت

* قیمت رقابتی و قابل مذاکره

* بسته بندی غیر قابل نفوذ در برابر رطوبت

* موجود در انبارهای سه گانه تهران، خوزستان و یزد

 

جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید:

www.ateico.co

 

ارسال نظر: