کدخبر: 19983

۷ راهکار طلایی برای مراقبت از پوست در تابستان

با گرم تر شدن هوا، میزان تعریق بدن افزایش می‌یابد؛ از طرفی، با شدیدتر شدن میزان تابش خورشید، احتمال بروز آسیب‌های پوستی بالاتر می‌رود. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که برای مراقبت از پوست در تابستان و هوای گرم، باید از ضد آفتاب‌های مناسب استفاده کنید؛ لباس‌های خنک بپوشید و تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید دوری کنید اما آیا همه این موارد کافی است و می‌تواند سلامت پوست شما را به طور صد درصد تضمین کند؟ در ادامه این مقاله، ۷ راهکار مهم برای مراقبت از پوست صورت در تابستان را معرفی خواهیم کرد که در صورت به کار گرفتن آن‌ها، پوستی لطیف، سالم و عاری از مشکلات متعدد ناشی از این فصل را خواهید داشت.

 

راه‌های مراقبت از پوست در تابستان

11

بسیاری از ما، بر اساس توصیه پزشک یا اطرافیان، راه‌های مختلفی را برای مراقبت از پوست در تابستان را بلد هستیم اما گاهی این توصیه‌ها، به آن سرعت و کیفیتی که در نظر داریم، نمی‌توانند از پوست ما در مقابل گرما و شرایط محیطی که فصل تابستان ایجاد می‌کند، محافظت کنند. ۷ راهکار طلایی و بسیار کارآمد زیر، به توصیه پزشکان تاثیر زیادی در محافظت از پوست شما در فصل تابستان دارند:

از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

12

اولین و مهمترین موردی که برای مراقبت از پوست خود در هر فصل از سال به ویژه فصل تابستان باید رعایت کنید؛ استفاده از یک کرم ضد آفتاب استاندارد و مناسب برای پوست شما است. این کرم باید دارای SPF متناسب با رده سنی شما باشد و حداقل هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

مصرف یک مرطوب کننده آبرسان را فراموش نکنید

برخلاف باور بسیاری از افراد، کرم‌های نرم کننده مناسب تابستان نیستند. پایه اصلی این کرم‌ها از روغن‌های مختلف تشکیل شده است و حس سنگینی را بر روی پوست شما ایجاد می‌کنند. برای مراقبت از پوست در تابستان می‌توانید به جای این کرم‌ها، از یک کرم مرطوب کننده آبرسان مناسب با پوست خود که در سایت پیشگام نگار از برندهای معتبر ایرانی و با حجم‌های مختلف به فروش می‌رسد استفاده کنید. این نوع از کرم‌ها، به خوبی رطوبت مورد نیاز پوست شما را که در فصل تابستان و به خاطر تعریق از بین می‌رود؛ تامین خواهد کرد.

سبک آرایش کنید

آرایش تابستانی شما باید سبک تر از آرایش شما در فصول دیگر باشد تا منافذ پوست شما بسته نشده و فرآیند تعریق پوست مختل نشود. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به مراقبت از پوست در تابستان کمک کند؛ استفاده از محصولات چند منظوره است. به طور مثال می‌توانید یک کرم ضد آفتاب رنگی بخرید که هم به عنوان یک ضد آفتاب از آن استفاده کنید و هم جایگزینی برای کرم پودر باشد.

یک ماسک صورت خوب؛ دوست صمیمی پوست شما در تابستان

13

پوست صورت در فصل تابستان به دلیل تعریق بیش از حد، آب زیادی را از دست می‌دهد. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان، اگرچه تا حد قابل قبولی می‌توانند این رطوبت از دست رفته را جبران کنند؛ اما باز هم نیاز به کمک محصولات دیگری نظیر ماسک‌های صورت دارند. دقت داشته باشید که بهتر است این ماسک‌های صورت، علاوه بر ترکیبات مغذی، دارای مواد محافظ پوست نیز باشند؛ به طور مثال، ماسک صورت خاک رسی جو و آووکادو یا ماسک صورت خاک رسی پرتغال از برند آرایشی بهداشتی وارمی ، دو محصول پر فروش سایت پیشگام نگار هستند که علاوه بر آبرسانی مناسب، مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان دارند و از پوست شما در مقابل آفتاب سوختگی در فصل تابستان محافظت می‌کنند.

از تابش مستقیم نور خورشید دور بمانید

ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای مراقبت از پوست در تابستان، قرارگیری در سایه و رفت و آمد نکردن در محیط‌های باز است. با انجام این کار، شما کمترین میزان مواجه شدن با نور خورشید را خواهید داشت و در نتیجه، به میزان کمتری دچار آسیب‌های نظیر خشکی پوست، آفتاب سوختگی، التهاب، قرمزی و حساسیت پوستی و مواردی از این قبیل که همگی در اثر حرارت و اشعه‌های نور خورشید ایجاد می‌شوند، خواهید شد.  

پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید

در فصل تابستان و به دلیل تعریق بیشتر، میزان چربی پوست نیز تا حد قابل توجهی نسبت به بقیه فصول سال افزایش می‌یابد. شستشوی روزانه پوست با یک شوینده ملایم و مناسب، با متعادل کردن میزان چربی سطح پوست، نقش موثری در پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و افزایش مراقبت از پوست در تابستان دارد و مانع از ایجاد جوش‌های پوستی که ناشی از مسدود شدن منافذ پوست شما در اثر افزایش چربی این بخش از بدن است، می‌شود.

نوشیدن آب کافی؛ کلید داشتن پوستی لطیف و سالم

آب، دوست صمیمی پوست و بدن شما در تمام فصول سال به ویژه فصل تابستان است. شما در این فصل، به دلیل تعریق مداوم و زیاد، مقادیر قابل توجهی از آب بدن خود را به صورت روزانه از دست می‌دهید. نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، یکی از کلیدی ترین، مهمترین و البته ارزان ترین روش‌های مراقبت از پوست در تابستان است که می‌تواند شادابی و طراوت پوست شما را در این فصل تضمین کند.

جلوگیری از تیره شدن پوست در تابستان

پوست شما در فصل تابستان، بیشترین تماس را با نور خورشید دارد و همین عامل، می‌تواند زمینه آفتاب سوختگی و تیره شدن سلول‌های سطحی پوست را فراهم کند. برای حل این مشکل، اولین و مهمترین راهکار، اجتناب از قرارگیری در معرض نور خورشید است اما اگر به دلایلی، نمی‌توانید در محیط‌های سر بسته باشید؛ می‌توانید موارد زیر را برای مراقبت از پوست در تابستان و جلوگیری از تیره تر شده آن انجام دهید:

  • استفاده از یک کلاه با لبه‌های نسبتا بزرگ
  • مصرف یک ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر (این کرم باید هر ۲ ساعت یک بار تمدید شود.)
  • استفاده از یک کرم مرطوب کننده با قابلیت آبرسانی
  • مصرف آب کافی (حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان در روز)
  • خوردن میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان
  • پوشیدن لباس‌های گشاد، نخی و دارای رنگ روشن
  • استفاده از انواع اسپری آبرسان

سخن پایانی برای مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت از پوست در تابستان بسیار مهم است و می‌تواند از ایجاد مشکلات جدی برای پوست نظیر سوختگی، حساسیت‌های شدید یا حتی افزایش خبر ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند. چیزی که بیش از این مراقبت، حائز اهمیت است؛ استفاده از محصولات مراقبتی با کیفیت برای پوست به ویژه کرم‌های ضد آفتاب، مرطوب کننده‌ها، آبرسان‌ها و ماسک‌های صورت خواهد بود و اگر قصد خرید اینترنتی این محصولات را داریم، باید حساسیت بیشتری در انتخاب فروشنده آنها به خرج دهیم.

برند پیشگام نگار، با سابقه‌ای نزدیک به یک دهه در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت از پوست، همواره در تلاش بوده تا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی مورد اعتماد مشتریان، با ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات آرایشی و مراقبتی مختلف از برندهای معتبر داخلی و خارجی و با قیمت مناسب، علاوه بر کسب رضایت مشتریان خود، نقش موثری در حفظ سلامت پوست آن‌ها نیز ایفا کند.

 

 

ارسال نظر: