کدخبر: 19994

راز سلامتی در قارچ گانودرما

قارچ گانودرما که با نام قارچ ریشی نیز شناخته می شود، یک قارچ دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها است که حتی درمان های شیمیایی نیز قادر به آن نیستند، اگر مشتاق بدست آوردن قارچ گانودرما هستید لازم نیست که به کوه و یا جنگل بروید کافی است تا از سایت فروش گانودرما آن را تهیه کنید.

 

 

گانودرما را به چه اسامی می شناسند

این قارچ دارای یک اسم علمی به نام گانودرما لوسیدم است ولی در کشور های مختلف اسامی متفاوتی دارد که شامل:

  • لینگژی                                     
  • قارچ ریشی
  • گیاه پری
  • گیاه قدرت معنوی
  • قارچ ده هزار ساله
  • قارچ جاودانگی
  • پادشاه گیاهان
  • گیاه ماندگاری
  • قارچ جادویی
  • گیاه خدا

انواع مختلف گونه های قارچ گانودرما

گانودرما شامل چندین گونه قارچ است که به طور اساسی از نظر ویژگی های مورفولوژیکی، ترکیب شیمیایی و فعالیت های بیولوژیکی با هم تفاوت دارند. برخی از اصلی ترین انواع قارچ گانودرما عبارتند از:

  • گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum) - معمولاً به عنوان "رِیش قرمز" شناخته می‌شود.
  • گانودرما اپونتیم (Ganoderma applanatum) - معمولاً به عنوان "کفان قارچی" شناخته می‌شود.
  • گانودرما تسوگا (Ganoderma tsugae) -
  • گانودرما استیو (Ganoderma stipitatum) - معمولاً در مناطق جنگلی در جنوب شرق ایالات متحده آمریکا یافت می شود.
  • گانودرما براده ای (Ganoderma applanatum) - معمولاً روی درخت بلوط و برخی از درختان جنگلی دیده می شود.
  • گانودرما کالیفرنیکا (Ganoderma californicum) - معمولاً در آمریکای شمالی و در مناطق جنگلی واقع در غرب کالیفرنیا یافت می شود.

این قارچ ها در کلیه مناطقی که شرایط جوی و جغرافیایی خاص خود را دارند زندگی می کنند. هر قارچ ممکن است مواد مختلفی داشته باشد که به هر کدام از آنها خواص خاصی نسبت داده می شود.

6

چرا قارچ گانودرما حائز اهمیت است

یکی از فواید اولیه قارچ گانودرما پتانسیل آنها برای تقویت از عملکرد سیستم ایمنی است. تحقیقات نشان داده است که پلی ساکاریدها و بتا گلوکان های موجود در قارچ گانودرما می توانند به تعدیل سیستم ایمنی و افزایش تولید گلبول های سفید خون کمک کنند که نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها و بیماری ها دارند. علاوه بر این، قارچ گانودرما حاوی تری ترپن است که اثرات ضد التهابی دارد و می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

اگر این موارد شما را برای خرید گانودرما قانع نکرد می توانید در ادامه مطلب نکات بیشتر در مورد قارچ شفا بخش گانودرما مطالعه کنید.

 

کمک به حفظ سلامت قلب

یکی دیگر از مزایای بالقوه قارچ گانودرما، توانایی آنها در مراقبت از سلامت قلب است. تحقیقات نشان داده است که قارچ گانودرما فشار خون را کاهش دهد، سطح کلسترول را پایین می آورد و  سرعت گردش خون را بهبود بخشد که به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته کمک کند.

مبارزه با سرطان

اعتقاد بر این است که قارچ گانودرما دارای اثرات ضد سرطانی بالقوه است. برخی از مطالعات نشان داده اند که قارچ گانودرما قادر به مهار رشد و گسترش سلول های سرطانی است و همچنین سیستم ایمنی بدن را برای کمک به مبارزه با سلول های سرطانی تحریک کند.

یافته ها نشان می دهد که قارچ گانودرما یک درمان کمکی مفید برای بیماران سرطانی است که می توان با مصرف قارچ گانودرما ویا قهوه گانودرما به عنوان مکمل به بیماران سطانی تحت نظر پزشک کمک کرد.

 

علاوه بر این، قارچ گانودرما ممکن است بتواند به انواع دیگر مشکلات سلامتی کمک کند. به عنوان مثال، ترکیبات مختلف گانودرما به بهبود عملکرد کبد، کاهش علائم آلرژی و آسم و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

قارچ گانودرما همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو و کاهش خطر بیماری های مزمن ناشی از استرس کمک کند.

راه های مصرف قارچ گانودرما

راه های مختلفی برای مصرف قارچ گانودرما وجود دارد، از جمله به عنوان مکمل، به صورت چای یا به صورت پودر که می توان آن را به اسموتی ها یا نوشیدنی های دیگر اضافه کرد..

به طور کلی، قارچ گانودرما یک ابزار ارزشمند برای ارتقاء سلامت و تندرستی کلی است. قارچ گانودرما با اثرات بالقوه تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد التهابی و ضد سرطانی خود به انواع مشکلات سلامتی کمک کند و از یک سبک زندگی سالم حمایت کند.

قارچ گانودرما تازه را از کجا تهیه کنیم

قارچ گانودرما به دو صورت وحشی و گلخانه ای  وجود دارد این قارچ معمولا به صورت طبیعی در کشورهای چین، ژاپن، کره و آمریکا پیدا می شود که البته بومی آسیای شرقی می باشد و بعد ها به آمریکا برده شده است.

اما نوع گلخانه ای آن را می توانید در مناطق مختلف پیدا کنید برای تهیه این قارچ باید متخصصان دانش و مهارت کافی را برای پرورش قارچ دارویی گانودرما داشته باشند و شما می توانید برای خرید گانودرما از این پرورش دهندگان استفاده کنید.

اما یک نکته مهم برای خرید قارچ گنودرما وجود دارد که این نکته این است که شما باید بتوانید قارچ گانودرما تازه را شناسایی کنید و این موضوع جز با شناختن ویژگی های ظاهری گانودرما امکان پذیر نیست و در ادامه به ویژگی های ظاهری آن می پردازیم.

چند راه برای شناخت این قارچ از روی ظاهر آن وجود دارد

  1. رنگ قارچ: رنگ قارچ گانودرما متفاوت است و معمولاً درجه رنگ آن بین قهوه‌ای مایل به سفید و قهوه‌ای تیره است.
  2. شکل قارچ: شکل قارچ ممکن است متغیر باشد، اما معمولاً این قارچ بیشتر شبیه کلیه و یا لوبیا می باشد.
  3. اندازه: قارچ گانودرما معمولاً بین ۱ تا ۳ اینچ قطر دارد.
  4. طعم و بو: قارچ گانودرما بوی خاصی دارد و معمولاً در بوی آن ترشی و همچنین مزه تلخی حس می‌شود.
  5. پوسته: پوسته قارچ گانودرما خشک است و معمولاً بسیار سخت است.

 

 

 

ارسال نظر: