کدخبر: 20005

5 ویژگی منحصر به فرد پکیج دیواری برقی انعکاس

پکیج دیواری برقی در انواع تکفاز و 3 فاز مناسب برای تامین گرمایش همزمان آب مصرفی بهداشتی و محیط هایی که فاقد گاز هستند.

پکیج برقی

شرکت انعکاس یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده انواع پکیج برقی، گازی، گازوئیلی می باشد. پکیج برقی دیواری به دلیل وجود سیستم ها و ویژگی های هوشمند، یکی از محبوبترین دستگاه های این شرکت می باشد. در این مطلب به معرفی ویژگی های این دستگاه برای راهنمایی بهتر در حین خرید پکیج برقی می پردازیم.

پکیج دیواری برقی

ویژگی های پکیج دیواری برقی انعکاس

بهترین پکیج های برقی دارای ویژگی هایی جهت افزایش کارایی و سهولت در استفاده هستند. پکیج برقی همانطور که پیش تر اشاره شد یکی از پراستفاده ترین محصولات برای افزایش دمای محیط و آب مصرفی می باشد.

نمایشگر دیجیتال و سیستم سخنگو

در حال حاضر شمار زیادی از پکیچ ها علا رغم نوع سوخت مصرفی، دارای نمایشگر دیجیتال هستند. نمایشگر دیجیتال با استفاده از صفحه ال ای دی (LED) به اطلاع رسانی وضعیت پکیج برقی دیواری هوشمند و یا هر نوع پکیج دیگری می پردازد. این نمایشگر با استفاده از کدهای عددی و حتی کدهای حروفی، وجود مشکل در ساختار و قطعات وسیله را به مصرف کننده زودتر گوشزد می کند تا از بروز هزینه های جدی تر جلوگیری شود و آسیب جدی به دستگاه، محیط اطراف و افراد نرسد.

در این بین سیستم سخنگو یکی از جدیدترین تکنولوژی های استفاده شده در ساختار پکیج دیواری برقی انعکاس جدید می باشد. نحوه کارکرد این سیستم به این صورت است که با اعلام صوتی تغییرات و اشکال های دستگاه، باعث مدیریت بهتر کارکرد پکیج می شود.اخطارهای این سیستم سبب می شود تا مصرف کننده در صورت نیاز، اقدامات لازم برای تعمیر دستگاه  را هر چه زودتر انجام دهد. توجه داشته باشید در صورتی که علاقه ای به استفاده از این ویژگی ندارید می توانید تنها از نمایشگر دیجیتال بهره ببرید و سیستم سخنگو را خاموش کنید.

پکیج برقی دیواری

سنسورهای به کار رفته برای افزایش کارایی و ایمنی دستگاه

مجموعه سنسورهایی که برای آگاهی از وضعیت پکیج دیواری برقی تعبیه شده اند، کمک شایانی به بهبود کارکرد دستگاه و جلوگیری از آسیب به قطعات استفاده شده می کنند. کنترل عوامل تأثیرگذار بر روی عملکرد پکیج، یکی از مؤثرترین راه ها برای کاهش هزینه ها است زیرا که نیاز به تعمیر و سرویس کردن های دائمی از بین خواهد برد.  برخی از این سنسورها معرفی شده اند:

سنسور سنجش موقعیت و وضعیت پکیج

سنسورهایی که برای بهبود وضعیت درونی و سنجش موقعیت بیرونی پکیج برقی دیواری انعکاس، سنسورهایی هستند  که به طور کلی برای مواردی مانند نظارت بر سطح آب مبدل درونی دستگاه و تناوب جریان آن، تراز بودن دستگاه در هنگام نصب و میزان و درجه گرمایش المنت و ... استفاده  می شوند.

سنسور تشخیص سطح آب

تناوب جریان آب یکی از مهمترین عوامل در کارکرد صحیح پکیج برقی است. در صورتی که جریان آب به دلیل وجود اختلال در مخزن مانند سوراخ شدگی و یا دلایل دیگر قطع شود، المنت ها به فعالیت خود ادامه داده و باعث سوختن دستگاه و تخریب آن می شوند. برای حل این مشکل سنسوری برای تشخیص سطح آب درون دستگاه و مخزن طراحی شده است تا با استفاده از اطلاعات آن، پکیج برقی دیواری در صورت کم بودن سطح آب، المنت ها را به صورت خودکار خاموش کند.

سنسور تشخیص دمای آب درون پکیج

برخی از مصرف کنندگان برای آنکه استفاده کاربردی تری از پکیج دیواری برقی انعکاس داشته باشند و از هدر دادن انرژی پرهیز کنند، با استفاده از سنسور تشخیص دهنده دما، دمای آب مصرفی خود را طبق نیاز خود تنظیم می کنند و با این کار از مصرف انرژی بیهوده برای گرمایش آب می کاهند.

پکیج دیواری برقی کم مصرف

سیستم تشخیص زلزله و سیستم تراز

 یکی از ویژگی هایی که باعث افزایش ایمنی پکیج برقی انعکاس شده است، وجود سیستمی برای تشخیص لرزش و تشخیص زلزله است. این دستگاه با توجه به میزان تراز بودن بدنه دستگاه می تواند با سرعت متوجه لرزش و زمین لرزه شود و علاوه بر خاموش کردن اتوماتیک دستگاه، وجود لرزش زمین را نیز اطلاع بدهد.

سیستم تراز همانطور که گفته شد یکی از عوامل کمک کننده در کارکرد سیستم تشخیص لرزه می باشد. این سیستم با هشدار در هنگام نصب پکیج، از عملکرد نادرست لوله ها، فشار کم و نامتعادل آب جلوگیری می کند تا گرمایش محیط در بالاترین کیفیت صورت بگیرد.

سیستم ضد گیرپاژ پمپ پکیج

پمپ قطعه ای برای حفظ تناوب جریان آب درونی پکیج های برقی می باشد. گیرپاژ کردن پمپ در پکیج های برقی انعکاس یکی از رایج ترین دلایل خرابی این قطعه به دلیل قطع شدن جریان آب می باشد.  سنسور ضد گیرپاژ وظیفه تشخیص وجود جریان آب و مدیریت کارکرد قطعه پمپ را دارد. در صورتی که ورود آب و عبور آن از پمپ قطع شود، این سنسور پمپ را خاموش کرده و مانع خسارت قطعه و دستگاه می شود.

قابلیت انتخاب حالت ( MOOd) های مختلف پکیج

یکی از دغدغه های بزرگ در هنگام خرید پکیج برقی دیواری، میزان مصرف انرژی دستگاه می باشد. راه نوینی برای کاهش میزان مصرف و بهره گیری به اندازه از مصرف انرژی، قرار دادن دستگاه در حالت های متفاوت و تعریف شده مطابق با محیط و فصل است.

بدیهی است که در تابستان نیاز به آب گرم محدودتر می شود بنابراین نیازی به گرم کردن داِئمی آب رادیاتور و لوله ها نمی باشد. حالت تابستانه حالتی است که آب مصرفی را در همان لحظه گرم کرده و امکان استفاده را از آن قرار می دهد. توجه داشته باشید که در مدل های مخزن دار پکیج برقی دیواری انعکاس، آب گرم به مقداری ذخیره شده و در ادامه گرمایش آب صورت می گیرد.

پکیج دیواری برقی انعکاس

حالت زمستان حالت دیگری در این پکیج های برقی هوشمند است که با اولویت بندی میزان انتقال گرما، مصرف را بهینه کرده و تعادلی میان مصرف رادیاتورها و آب مصرفی روزانه برقرار می کند.

معرفی برخی سیستم های هوشمند دیگر در ساختار پکیج دیواری برقی  هوشمند انعکاس

 در متن بالا تنها به پنج مورد از سیستم و سنسورهای به کار رفته در ساختار این دستگاه اشاره کردیم. در ادامه به معرفی دیگر سیستم های هوشمند و کاربردی خواهیم پرداخت.

سیستم ضد انجماد

یکی از مشکلات پکیج های برقی که در فضاهای باز و نیمه باز نصب می شوند، خطر انجماد و یخ زدگی در صورت خاموش بودن دستگاه در مدتی طولانی می باشد. در صورتی که دمای دستگاه از حدی که به عنوان معیار برای آن مشخص شده پایین تر بیاید، سیستم ضد انجماد به طور خودکار المنت های پکیج برقی دیواری را برای مدتی روشن می کند تا از تخریب دستگاه جلوگیری شود.

فیلترهای افزایش کیفیت آب

آب شهری تسویه نشده، به طور عادی دارای میزانی رسوب و ذرات شن و ماسه می باشد. در صورت ورود این ذرات به بدنه پکیج برقی، کارکرد دستگاه مختل شده و لوله ها و بدنه دستگاه دچار گرفتگی می شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی معمولاً دو فیلتر در ساختار این پکیج برقی نصب می شوند.

یکی از فیلترها برای جلوگیری از ورود ذرات شن و ماسه و ناخالصی های درشت درون آب و دیگری مانع تشکیل رسوب و آهک در درون دستگاه می شود. نام دیگر دومین فیلتر، فیلتر پلی فسفات یا رسوب گیر می باشد.

سیستم فلومتر

سیستم فلومتر یکی از سیستم های مؤثر برای کاهش  هزینه و انرژی مصرفی پکیج برقی دیواری می باشد که توسط شرکت انعکاس مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه فلومتر با تشخیص میزان جریان آب  مصرفی در لوله های دستگاه، پکیج را به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می کند. این سیستم در صورت عدم استفاده از آب گرم، دستگاه را خاموش و در مواقع مورد نیاز آن را روشن می کند. با این کار علاوه بر هزینه و انرژی مصرفی، استهلاک بیهوده دستگاه نیز کاهش می یابد.

پکیج دیواری برقی هوشمند

سخن آخر

پکیج دیواری برقی هوشمند انعکاس با ظرفیت و کارکرد مفیدی که دارد در سال های اخیر یکی از پرفروش ترین پکیج برقی میان انواع پکیج برقی این شرکت است. تکنولوژی ها و قطعات جدیدی برای افزایش راندمان حرارتی و استفاده راحت تر از این دستگاه قرار داده شده، از مرغوب ترین مواد تهیه و ساخته شده است.

ارسال نظر: