کدخبر: 20115

نواع آسانسور هیدرولیکی؛ کدام یک برای شما بهتر است؟

انواع آسانسور هیدرولیکی؛ کدام یک برای شما بهتر است؟

 

برخلاف آسانسورهای کششی، سیستم های هیدرولیک از تجهیزات بالابر مانند سیم بکسل و وزنه تعادل استفاده نمی کنند. در عوض، این آسانسورها از فشار سیالاتی مانند روغن برای ایجاد حرکت استفاده می کنند. با توجه به کاربری های مختلف آسانسور هیدرولیک در ساختمان مسکونی، بالابر خودرو و موارد صنعتی، انواع مختلفی از آن ها توسط شرکت های آسانسوری ارائه می شود. در نتیجه با توجه به قیمت های بالای این تجهیزات و دشواری تعویض آن، شناخت انواع آسانسور هیدرولیک قبل از خرید بسیار مفید است.

به نقل از سیگما آسانبر:

انواع آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک معمولا در ساختمان های کم ارتفاع و با تعداد طبقات کم استفاده می شود و دارای چند نوع می باشد؛ آسانسور های با چاهک و انتقال مستقیم فشار، بدون چاهک، یک جکه، دو جکه و … که با توجه نوع کاربری و فشار و دقتی که لازم دارد، باید به درستی انتخاب شود.

آسانسور هیدرولیک

1- آسانسور هیدرولیک با طراحی مستقیم (Direct Plunger Hydraulic Elevator):

در این نوع آسانسور هیدرولیک، توانایی حرکت آسانسور توسط یک سیلندر هیدرولیکی ایجاد می شود که محور آن در پایین مستقر می باشد و سیلندر هنگام حرکت به طور مستقیم در زیر آسانسور قرار می گیرد. این نوع در آسانسور هیدرولیک با چاهک نصب می شود.

2- آسانسور هیدرولیک با طراحی نیمه مستقیم (Hole-less Hydraulic Elevator):

در این نوع آسانسور هیدرولیک، یک سیستم پیچشی شکل، بر روی شافت ثابت شده است که با همان ابعاد هیدرولیکی عمل می کند و ویژگی اصلی آن دارا بودن یک شافت و یک سیستم زنجیری است. در آسانسور هایی که چاهک ندارند و محدودیت ایجاد چاهک دارند، این سیستم پیاده می شود.

3- آسانسور هیدرولیک با طراحی غلافی (Roped Hydraulic Elevator):

این نوع آسانسور با استفاده از یک سیستم ریلی و کابل هایی که به بالای آسانسور متصل می شوند، ارتفاع بیشتری را پوشش می دهد.

هر نوع آسانسور هیدرولیک دارای مزایا و معایب خود می باشد و بسته به نیاز ساختمان نیاز به یکی از آنها پدیدار خواهد شد. 

نگران نباشید این وظیفه ماست که با توجه به شرایط شما، بهترین نوع سیستم هیدرولیک را پیشنهاد دهیم و در صورت توافق اجرا و نصب نمائیم.

انواع آسانسور هیدرولیک

انواع آسانسور هیدرولیک با توجه تعداد و محل نصب جک هیدرولیک

آسانسور های هیدرولیک با توجه به محل نصب جک هیدرولیک، دارای سه نوع می باشند:

1- سیلندر تک جهته (Single-Directional Cylinder):

در این نوع طراحی، جک هیدرولیک در زیر سقف قرار می گیرد و تنها یک حرکت بالا-پایین دارد. این نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای کاربردهای کم حجم است که نیاز به تحمل وزن متوسط دارند.

2- سیلندر دو جهته (Bi-Directional Cylinder):

در این نوع طراحی، جک هیدرولیک به هر دو طرف بالا و پایین قابل حرکت است و در بالای آسانسور قرار می گیرد. این نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای کاربردهایی است که نیاز به تحمل وزن زیاد و تحمل تعداد زیاد سفر ها دارند.

3- سیلندر دوگانه (Dual-Directional Cylinder):

این نوع آسانسور هیدرولیک دارای دو سیلندر هیدرولیک هستند که به صورت زیر آسانسور قرار دارند. یک سیلندر برای حرکت بالا-پایین و دیگری برای جابجایی چپ-راست می باشد. این نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای کاربردهایی است که نیاز به تحمل وزن زیادی و دقت بالا در حرکت دارند.

به طور کلی، انتخاب نوع آسانسور هیدرولیک مناسب برای ساختمان و بهترین طراحی جک هیدرولیک بستگی به فضا، بار موردنیاز و نیازهای حرکتی آن دارد.

در نتیجه برای آسانسور های کم حجم که محدودیت چاهک دارند بهترین نوع، آسانسور هیدرولیک تک جهته با طراحی نیمه مستقیم می باشد. همچنین برای پوشش ارتفاعات بیشتر از آسانسور هیدرولیک با طراحی غلافی می توان استفاده کرد. در رابطه با آسانسور های هیدرولیک برای حمل بار سنگین و دقت بالا، نمونه های سیلندر دوگانه بهترین آسانسور خواهد بود. جهت کسب اطلاعات تکمیلی و کسب مشاوره برای خرید آسانسور هیدرولیک می توانید به منبع این مقاله در لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://sigma-elevator.ir/fa/آسانسور-هیدرولیک-و-انواع-آن/

 

ارسال نظر: