کدخبر: 20419

نحوه باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای بدون برق یکی ازچالش هایی است که در ساختمان ها با آن رو به رو هستیم. در این صفحه میخواهیم روش های باز کردن درب اتوماتیک بدون برق را به شما آموزش دهیم. اگر میخواهید درب اتوماتیک شیشه ای خود را بدون ریموت و برق باز کنید پیشنهاد میکنیم حتما از تکنیک های صفحه باز کردن کرکره برقی بدون ریموت استفاده کنید.

همچنین در صورتی که درب اتوماتیک شما ایرادی پیدا کرده بود که نتوانستید آن را باز کنید میتوانید برای دریافت خدمات تعمیرات و یا خرید درب اتوماتیک جدید و یا خرید تجهیزات درب اتوماتیک با همکاران ما در شرکت همتا از طریق شماره های ۰۹۱۲۲۵۵۲۱۱۹ – ۰۲۱۵۵۴۴۹۲۱۲ تماس بگیرید و یا از طریق مراجعه به سایت همتا به نشانی www.hamtadoor.com اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

نحوه باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای بدون برق

از پرتکرارترین سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق و یا در هنگام نصب چه باید کرد و چگونه درب اتوماتیک را بدون برق باز و بسته کنیم.

معمولا در زمان قطع برق یا مواقع ضروری باز کردن درب اتوماتیک اهمیت زیادی پیدا میکند و افراد به دنبال روش هایی برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق هستند.

روش های مختلفی برای این کار وجود دارد و عموما شما باید در زمان خرید درب اتوماتیک به ویژگی های خاصی در این محصولات دقت داشته باشید تا محصولی را خریداری کنید که قابلیت باز و بسته شدن بدون برق را داشته باشند.

در ادامه شما را با انواع روش های باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق آشنا میکنیم.

درصوتی که درب اتوماتیک شما فاقد قابلیت هایی برای باز و بسته شدن در زمان قطع برق است شما میتوانید با مراجعه به صفحه درب اتوماتیک مدل های جدیدتر درب های اتوماتیک را در رنج های قیمتی متنوع مشاهده کنید.

چطور درب اتوماتیک بدون برق باز میشود

در انواع درب های اتوماتیک، سیستمی پیاده سازی شده است که با برق قابلیت باز و بسته شدن دارد اما در انواعی از درب های اتوماتیک سیستمی تعبیه شده است که نحوه باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطع برق به این صورت میباشد که با قطع برق درب ها به صورت خودکار از محور گیربکس موتور خارج میشوند و با نیروی دست قابلیت باز و بسته شدن دارند.

در صورتی که درب به گیربکس و تسمه متصل باشد باز و بسته کردن آن کار بسیار دشواری میباشد به همین دلیل در درب های توماتیک جدید این قابلیت در نظر گرفته شده است.

البته روش های دیگری هم برای نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطع برق وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.

یکی از محصولات تخصصی که در مجموعه همتا تولید و عرضه میشود کرکره برقی میباشد. شما میتوانید برای مشاهده انواع مدل های کرکره برقی به همراه لیست قیمت شان به صفحه کرکره برقی مراجعه کنید.

روش های باز کردن درب اتوماتیک در زمان قطعی برق

آشنایی با روش های بازگشایی درب اتوماتیک در زمان قطع برق به شما این امکان را میدهد که بدون درگیری و در سریع ترین زمان درب اتوماتیک خود را باز کنید.

از روش های باز کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق میتوان به استفاده از کلید خلاص کن، برق اضطراری ups و استفاده از اپراتورهای باتری دار و شارژی اشاره کرد.

در ادامه تمام مراحل باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطع برق را با روش های مختلف به شما توضیح میدهیم.

کلید خلاص کن برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای

کلید خلاص کن درب اتوماتیک یکی از قطعاتی است که در زمان نصب درب اتوماتیک همراه آن نصب میشود و برای خلاص کردن به صورت دستی میتوان کلید را در محور گیربکس بچرخانید.

در این حالت شما میتوانید با استفاده از کلید خلاص کن برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای بهره ببرید.

در پاسخ به سوالاتی از قبیل کلید خلاص کن درب اتوماتیک چه کارایی دارد و خلاص کردن درب اتوماتیک به‌صورت دستی چگونه است میتوان گفت با استفاده از خلاص کن میتوان در زمان قطع برق اقدام به باز و بسته کردن درب اتوماتیک به صورت دستی کرد که در واقع کار آن خلاص کردن محور گیربکس درب اتوماتیک میباشد.

شما با استفاده از آچار برای باز کردن درب اتوماتیک بدون برق یا کلید خلاص کن میتوانید درب اتوماتیک را باز و بسته کنید اما باید دقت داشته باشید که از این روش به صورت مداوم استفاده نکنید زیرا ممکن است به موتور درب اتوماتیک شما آسیب وارد کند.

سیستم برق اضطراری برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از روش هایی که در نحوه باز کردن درب اتوماتیک بدون برق باید بررسی کنیم بهره گیری از سیستم برق اضطراری ups میباشد.

استفاده از سیستم برق اضطراری یا سیستم UPS در درب های اتوماتیک روشی است که در درب های جدیدتر کار گذاشته شده است و زمانی که جریان برق قطع میشود بدون آن که خللی در کارکرد درب اتوماتیک ایجاد شود با استفاده از برق اضطراری به کار خود ادامه میدهد.

سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک یا ups میتواند انرژی مورد نیاز موتور درب را تامین کند و درب به صورت عادی بدون هیچ خللی باز و بسته گردد.

انواع سیستم برق اضطراری برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای میتوانند از 3 ساعت الی 8 ساعت و در مدل های پیشرفته تر تا 24 ساعت شارژ ذخیره داشته باشند و قابل استفاده برای این مدت زمان در نبود برق باشند.

استفاده از سیستم برق اضطراری یا سیستم ups برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای در بانک ها، بیمارستان ها، ادارات، مراکز تجاری و مکان های عمومی و پارکینگ ها با استقبال زیاد مردم رو به رو شده است

استفاده از اپراتورهای باتری و شارژی برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای

از دیگر روش هایی که برای باز کردن درب اتوماتیک بدون برق مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از اپراتورهای باتری و شارژی برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای میباشد.

یکی از کارهایی که میتوان برای جلوگیری از اختلال در عملکرد اپراتور در زمان قطعی برق انجام داد استفاده از باتری میباشد. به این ترتیب اپراتور در زمان قطعی برق به صورت خودکار به باتری وصل میشود و از آن تغذیه میکند و در لحظه اتصال برق مجددا از جریان برق شهری تغذیه میشود.

تنظیم شارژ باتری با استفاده از ic کنترل میشود و میزان شارژ باتری به صورت خودکار تنظیم میشود. استفاده از اپراتورهای دارای باتری و شارژر امکان حداقل 150 تردد را در زمان قطع برق فراهم میکنند.

علت خطا در باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای

در قسمت های بالا شما با روش های باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای بدون برق آشنا شدید و متوجه شدید که استفاده از اپراتورهای باتری و شارژی، کلید خلاص کن و سیستم ups میتوانند به باز شدن درب اتوماتیک در زمان قطع برق کمک کنند.

گاهی ممکن است در روند باز و بسته شده درب اتوماتیک شیشه ای اختلالی ایجاد شود و درب به درستی باز و بسته نشود. از عوامل موثر بر علت خطا در باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای میتوان به وارد شدن ضربات فیزیکی به آن و عدم نگهداری صحیح از درب اتوماتیک اشاره کرد.

مورد بعدی که به علت بروز خطا در باز شدن درب اتوماتیک شیشه ای اشاره کرد میتوان به خطا در عملکرد قطعات و حسگر های درب اتوماتیک اشاره کرد.

در واقع استفاده از قطعات بی کیفیت در ساخت درب های اتوماتیک میتواند سبب شود که در زمان کوتاهی با این اختلال رو به رو شوید. بهترین کار این است که درب های اتوماتیک خود را از مراکز معتبر مانند فروشگاه همتا خریداری کنید تا از کیفیت محصولات و اعتبار بالای گارانتی آن ها اطمینان داشته باشید و از خدمات پس از فروش هم بهره مند شوید.

علل باز ماندن و بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای

در قسمت بالا به طور کامل در مورد نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه‌ای صحبت کردیم و در این قسمت میخواهیم شما را با علل باز ماندن و بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای آشنا کنیم.

این مشکل میتواند به دلیل بروز ایراد در فتوسل یا چشمی درب اتوماتیک باشد که ممکن است چشمی ها مقابل هم قرار نگرفته باشند. همچنین دیگر علت بروز این مشکل میتواند اختلال در جریانات برقی باشد. در این زمان شما میتوانید با همکاران ما در مجموعه همتا تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان برای رفع ایرادات درب اتوماتیک شما اقدام کنند.

شما میتوانید برای خرید هر نوع درب اتوماتیک و لوازم این درب ها و همچنین بهره مندی از خدمات نصب و تعمیرات از طریق شماره های ۰۹۱۲۲۵۵۲۱۱۹ – ۰۲۱۵۵۴۴۹۲۱۲ با همکاران ما تماس بگیرید و یا از طریق مراجعه به سایت ما به نشانی www.hamtadoor.com اطلاعات لازم را کسب کنید.

ارسال نظر: