کدخبر: 20288

چگونه کیت دوچرخه برقی را نصب کنیم

 

نصب کیت دوچرخه برقی روی دوچرخه معمولی، یک راهکار ساده و ارزان است که می‌توانید با کمک آن دوچرخه معمولی خود را به دوچرخه برقی تبدیل کنید. از آنجایی که خرید دوچرخه برقی ممکن است برای برخی افراد سخت باشد میتوانند با پرداخت هزینه کمتر و خرید تنها یک کیت دوچرخه خود را برقی کنند.

حتما لازم نیست برای نصب کیت به سراغ مختصص بروید بلکه خودتان هم می‌توانید کیت را روی دوچرخه خود نصب کنید، فقط کافی است دستورالعمل درستی را دنبال نمایید. در این مطلب قصد داریم یررسی کنیم که چگونه باید کیت دوچرخه برقی را نصب کرد. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا می‌خواهید این کار را انجام دهید، با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

انواع کیت دوچرخه برقی

قبل از اینکه به سراغ دستورالعمل نصب برویم، بیایید کمی درباره انواع کیت دوچرخه برقی حرف بزنیم. کیت‌های متنوعی تولید و وارد بازار می‌شوند که می‌توان آنها را به انواع زیر تقسیم کرد.

کیت دوچرخه برقی براش :

این کیت را به وسیله یک آرمیچر به دو شاخ عقب نصب می‌کنند، سپس با زنجیر چرخ عقب را می‌چرخوانند. از آنجایی که این کیت مصرف انرژی بالا دارد و قدرتش هم پایین است و همچنین لرزش و صدای زیادی هم دارد مورد استقبال مردم قرار نگرفت و به سرعت از چرخه تولید خارج شد.

کیت دوچرخه برقی براشلس:

برخلاف مدل قبلی این کیت بسیار مورد توجه قرار گرفت. کیت براشلس می‌تواند چرخ عقب را بدون هیچ زنجیری بچرخواند. از ویژگی‌های این کیت می‌توان به لرزش و صدای کم، قدرت بالا سرعت زیاد اشاره کرد. در صورتی که یک گیربکس سیاره‌ای برای آن تهیه کنید، قدرت موتور بیشتر هم می‌شود.

کیت دوچرخه برقی متصل به طبق پدال:

این کیت نسبت به دو مدل قبلی هم قدرت بیشتر و هم کارایی بالاتری دارد و آن را طبق جلو نصب می‌کنند. زمانی که شما شروع به رکاب زدن می‌کنید، موتور حرکتش را آغاز کرده و چرخ‌دنده را می‌چرخواند. از ویژگی‌های این کیت می‌توان به قدرت لحظه‌ای بالا و سهولت در رکاب زدن اشاره کرد.

در یک تقسیم‌بندی دیگر هم می‌توان کیت‌های دوچرخه برقی را به دسته کیت 500 وات، کیت 350 وات، کیت 1000 وات تقسیم کرد. این انوع از نظر قدرت موتور با هم تفاوت دارند.

2

دستورالعمل نصب کیت دوچرخه برقی

برای اینکه بتوانید خودتان بدون کمک کسی یک کیت را روی دوچرخه خود نصب کنید، باید دستورالعمل زیر را دنبال نمایید.

1.     ابتدا باید دوچرخه خود را برعکس روی زمین قرار دهید.

2.     سپس باید ترمز جلو را باز کنید.

3.     در مرحله بعدی لازم است چرخ جلو را باز نمایید.

4.     حالا باید لاستیک را از رینگ خارج کنید و روی رینگ موتوردار سوار نمایید

5.     در این مرحله پیچ‌های موتور را با آچار مناسب سفت نمایید. (دقت کنید که سیم موتور به سمت بالای دوچرخه باشد.)

6.     در اینجای کار باید رکاب دوچرخه را با آچار مخصوص جدا نمایید و  سنسور پدال را به وسیله چسب به طبق بچسبانید.

7.     حالا باید مگنت را در جای مناسب آن قرار دهید و رکاب را در جای خود سفت کنید. (مگنت و سنسور حدود 2 میلیمتر باید با هم فاصله داشته باشند)

8.     در این مرحله ریل باتری را در جای قمقمه ببندید.

9.     سپس شستی گاز و نمایشگر را بر روی فرمان دوچرخه نصب کنید.

10. حالا باید سیم‌کشی‌ها را انجام دهید.

11. سپس سیم‌ها را به وسیله بست کمربندی به تنه متصل کنید و کنترل‌گر را در جعبه مخصوص آن در محل مناسب قرار دهید.

12. در این مرحله باتری را بر روی ریل‌ سوار کرده و سیم باتری را متصل نمایید.

13. در آخر سیم‌کشی و پیچ و مهره‌ها را دوباره چک کنید.

3

کیت دوچرخه برقی چه مزایایی دارد؟

استفاده از کیت دوچرخه برقی مزایایی را به همراه دارد که برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

1.    با نصب کیت روی دوچرخه قدیمی خود لازم نیست برای خرید دوچرخه جدید هزینه کنید.

2.    کیت برقی را هروقت بخواهید می‌توانید از روی دوچرخه باز کنید و هرگاه که بخواهید می‌توانید دوباره آ را نصب نمایید.

3.    برقی کردن دوچرخه با کیت، کمک می‌کند که بدون آسیب زدن به محیط زیست بتوانید سرعت رفت و آمد خود را بالا ببرید.

4.    با کیت برقی می‌توانید دوچرخه خود را شخصی‌سازی کنید.

5.    نصب کیت قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری نسبت به خرید دوچرخه برقی دارد.

6.    کیت وزن کمی دارد و زمانی که نصبش می‌کنید دوچرخه شما را سنگین نخواهد کرد.

نکات مهم درباره کیت دوچرخه برقی

برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید کیت دوچرخه برقی بدان توجه کنید، به شرح زیر هستند:

·        برخی از کیت‌ها مبتنی بر سیستم چرخ دنده هستند و برخی دیگر هم مبتنی برانرژی مستقیم. بنابراین هنگام خرید به این نکته دقت کنید و چیزی را که بیشتر به کارتان می‌آید تهیه کنید.

·        کیت‌ها بین 3و نیم تا 9 کیلوگرم وزن دارند. معمولا آن دسته از کیت‌هایی که باتری بزرگ‌تری دارند، وزنشان هم بیشتر است. از آنجایی که افزایش وزن دوچرخه شما را در حمل و جابه‌جایی دچار مشکل می‌کند، هنگام خرید باید به وزن کیت توجه نمایید.

·        نکته بعدی که هنگام خرید باید بدان دقت کنید، محل قرارگیری کیت است. برخی از مدل‌های کیت روی دوچرخه نصب می‌شوند، برخی روی چرخ عقب و... محل قرارگیری روی نحوه عملکرد کیت تاثیر دارد.

·        یک مدل کیت به نام All-In-One Wheels در بازار وجود دارد که در آن قطعات کیت را روی یک چرخ وصل کرده‌اند. شما می‌توانید چرخ را بخرید و با چرخ دوچرخه خود تعویضش کنید و به همین راحتی یک دوچرخه برقی داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب درباره روش نصب کیت دوچرخه برقی حرف زدیم. شما می‌توانید دوچرخه معمولی‌تان را هنگام خرید کیت، با خود ببرید و کارهای نصب آن را همانجا برایتان انجام دهند. اما خودتان هم می‌توانید فرایند نصب را انجام دهید فقط کافی است براساس دستورالعملی که بالاتر به آن اشاره کردیم، پیش بروید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. 

ارسال نظر: