کدخبر: 20447

کفش طبی برای درد کف پا

در صورت وقوع هر گونه ناهنجاری در کف یا انگشتان پا، آسیب دیدگی پیچیده یا شدید، پینه‌های بسیار پهن، زخم باز یا بیماری عصبی، شما به احتمال زیاد نیاز به استفاده از کفش‌های طبی خواهید داشت. هر چه شرایط کف پا به شکل غیرطبیعی‌تری باشد، احتمال افزایش اهمیت استفاده از کفش‌های طبی بیشتر می‌شود. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی این محصولات مهم بپردازیم تا شما را با آنها آشنا کنیم.

کفش طبی چیست؟

این محصول به عنوان یک پوشاک ویژه طراحی شده است که برای افرادی که دارای آسیب در ساختار آناتومیک پا هستند، مناسب است. این نوع کفش‌ها معمولاً توانایی تثبیت و اصلاح کف پا، صاف کردن کف پا، کنترل خار پاشنه، جلوگیری از جابجایی انگشتان پا یا بند انگشتان را دارا هستند. علاوه بر این، برای افراد مبتلا به دیابت نیز پوشیدن کفش طبی توصیه می‌شود. این محصولات معمولاً در فروشگاه‌های تخصصی قابل دسترس هستند، اما برای موارد خاص و آسیب‌های شدید، مدل‌های سفارشی توصیه می‌شود. به طور کلی، کفش‌های طبی به دو دسته مناسب برای کودکان و بزرگسالان تقسیم شده‌اند.

بیشتر بخوانید» بسیاری از کسب و کارها برای اینکه با فروش محصولی با کیفیت مشتری خود را جذب کرده و رضایتش را داشته باشند، تمایل دارند قفسه‌های فروشگاه‌شان را از محصولی با درجه کیفی بالا پر کنند. از همین رو پیشنهاد می‌شود کفش محسنی را برای تهیه کفش عمده زنانه تهران را به عنوان تامین کننده‌ای قابل اعتماد درنظر بگیرید.

استفاده از آنها برای کودکان زیر ۶ سال به‌ منظور شکل‌گیری صحیح قوس کف پا و جلوگیری از تغییر شکل آن توصیه می‌شود. همچنین، به‌منظور اصلاح نقص موجود، این محصولات از پشتیبانی کفی که به‌ صورت سفارشی در مراکز طبی تولید می‌شود، استفاده می‌کنند.

بزرگسالان به‌طور معمول برای کاهش خستگی کف پا، بهبود پینه و استخوان‌های کف پا، به خرید کفش‌های طبی ساده می‌پردازند. از آنجاییکه ویژگی‌های کفش مناسب برای کف پای صاف به بهبودی این عارضه کمک می کند، استفاده از آنها به‌منظور کاهش اثرات صافی کف پا و سایر آسیب‌های مزمن نیز موثر است. در افراد مبتلا به دیابت، کفش‌های طبی بهبود گردش خون در پاها را تسهیل می‌دهند که این امر به‌ ویژه در پیشگیری از بروز مشکلات بسیار حیاتی است.

انواع کفش طبی کدامند؟

به طور کلی، دو نوع کفش وجود دارد که نسبت به مشکلات و نیازهای شما، متخصص یکی از این مدل‌ها را به شما توصیه می‌کند.

کفش سفارشی

اگر با مشکلات جدی‌تر در کف پا مواجه هستید، احتمالاً به کفش‌های طبی سفارشی نیاز دارید که به طور خاص برای شما طراحی شده‌اند. آنها این امکان را به شما می‌دهند تا محصولی با بهترین تناسب و راحتی بیشتر را بیابید که حتی به افرادی با کف پاهای کاملاً مشکل‌دار، اجازه می‌دهد به راحتی حرکت کنند. برای ساخت این محصول از هر یک از پاهای شما قالب‌گیری می‌شود، بنابراین می‌توانید تمام اصلاحات توصیه شده توسط مشاور بهداشت خود را در مدل‌های سفارشی خود اعمال کنید. در صورتی که تمایل دارید مدلی از کفش را در فروشگاه خود به فروش برسانید، می‌توانید به تولیدی کفش اسپرت تهران مراجعه کنید.

کفش غیر سفارشی

این کفش‌ها با افزودن کمی پد و لایه‌های نرمتر در بازار عرضه می‌شوند. این مدل دارای حجم داخلی بیشتری بوده و ساختار داخلی آنها یکپارچه و بدون درز است. مناطقی از جمله پاشنه و انگشتان، فضای بیشتری برای قرار دادن پد‌های جانبی را فراهم می‌کنند. برخی از آنها حتی فضای بیشتری دارند تا بتوانند کفی‌های دوتایی را نیز در بر گیرند.

کفش‌های طبی چه تفاوتی با کفش‌های معمولی دارند؟

کفش‌های طبی از مواد ضد حساسیت، قابل تنفس و با دوام ساخته می‌شوند. آنها توانایی توزیع یکنواخت بار را به کمک قطعات تقویت شده یا سبک وزن دارند. این محصولات همچنین دارای کفی نرم هستند که راه رفتن راحت را فراهم کرده و از آسیب دیدگی پا جلوگیری می‌کنند.

انتخاب کفش طبی مناسب

میلیون‌ها انسان از ناحیه‌ی پا مشکل دارند، که عمدتا به دلیل پوشیدن کفش‌های نامناسب است. پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ یا ناقص نسبت به شکل و اندازه پای افراد، می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی نظیر میخچه، پینه و سایر اختلالات دردناک پا شود. رعایت توصیه‌های ابتدایی می‌تواند در انتخاب مناسب در خریدهای بعدی کمک بسزایی به افراد کند.

همه ما در معرض خطرات مرتبط با کف پا و مچ پا هستیم، اما با انتخاب مناسب و تطابق آنها با فرم طبیعی پاها، می‌توانیم خطر ابتلا به این مشکلات را کاهش دهیم. در انتخاب کفش، اصل اساسی که باید در ذهن نگه داشته شود این است که پاهای افراد هرگز نباید مجبور شوند که مطابق شکل یک کفش باشند؛ نکات زیر می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات پا را کاهش دهند:

  • در هر بار خرید کفش، اندازهٔ هر دو پا را اندازه بگیرید، زیرا اندازه پا با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد.
  • زنان نباید از کفشی با پاشنه بالاتر از ۲ - ۱/۴ اینچ استفاده کنند. اگر لازم است یک روز برای کار یا یک رویداد اجتماعی پاشنه بلند بپوشید، بهتر است روز بعد پاشنه کوتاه بپوشید.
  • در پایان روز، کفش جدید بخرید، زیرا پاهایتان پس از ایستادن یا نشستن در طول روز به طور معمول متورم و بزرگ می‌شوند.
  • کفش‌ها باید با دقت بر روی پاشنه و انگشتان پا قرار گیرند.
  • هر دو کفش را امتحان کنید.
  • از انتهای بلندترین انگشت پا تا انتهای کفش باید ۱/۲ اینچ فضا داشته باشید.
  • کفش جدید را در بزرگترین پای خود قرار دهید.
  • وقتی در فروشگاه هستید، با کفش راه بروید تا اطمینان حاصل شود که کاملا مناسب است و احساس راحتی می‌کنید. حتما روی سطوح مختلف (مثلاً فرش، سنگ مرمر و چوب) راه بروید.
  • اندازه‌گیری‌ها در بین مدل‌ها و سبک‌ها متفاوت است. یک کفش را بر اساس انطباق با پای خود بررسی کنید، نه بر اساس اندازه مشخص شده.
  • اگر کفش خیلی تنگ است، آن را خریداری نکنید. 
  • بیشتر کفش‌ها با پاشنه بلند نوک تیز دارند. جعبه پنجه باریک که انگشتان پا را فشرده و آنها را به شکل مثلث غیر طبیعی می‌کند. با افزایش ارتفاع پاشنه، فشار زیر برجستگی پا ممکن است دو برابر شود.

شما با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، می‌توانید با خیال راحت به خرید خود بپردازید و نگران ناامیدی پس از خرید نباشید.

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد، در صورت وقوع هر گونه ناهنجاری در کف یا انگشتان پا، آسیب دیدگی پیچیده یا شدید، پینه‌های بسیار پهن، زخم باز یا بیماری عصبی، شما به احتمال زیاد نیاز به استفاده از کفش‌های طبی خواهید داشت. با استفاده از کفش مناسب و در نظر داشتن برخی نکات هنگام خرید، می‌توانید با خیال راحت بهترین کفش طبی را انتخاب و خریداری کنید.

 

ارسال نظر: