کدخبر: 3031

نوزاد و مادر به چه وسایلی در بیمارستان نیاز دارند؟

قبل از اینکه به سراغ وسایل ضروری نوزاد و خودتان را برای بیمارستان آماده کنید بهتر میباشد از پرستار بخواهید تا فهرستی از وسایل لازم برای بیمارستان را در اختیارتان بگذارد تا بتوانید در صورت نیاز به هر کدام از وسایل ضروری به آن ها دسترسی راحتی پیدا کنید.

وقتی که شما از بیرون به محیط بیمارستان نگاه می کنید امکان دارد محیط بیمارستان به نظر شما ترسناک بیاید و دچار استرس شوید ولی اگر مطلع باشید همه تجهیزات موجود در بیمارستان برای چه کاری میباشد و این تجهیزات می توانند به تولد آسان نوزاد شما کمک کنند احساس آرامش بیشتری را به دست می آورید در برخی از معاینات قبل از بارداری بازدید از بیمارستان و بخش زایمان نیز وجود دارد که مناسبتر میباشد در این بازدید شرکت کنید تا بتوانید با آرامش بیشتری و بدون هیچگونه استرسی برای زایمان به بیمارستان بروید. آماده کردن وسایل موردنیاز نوزاد و خودتان نیز یکی از کارهای پر اهمیتی میباشد که باید پیش از زایمان انجام بدهید.

بیشتر بخوانید : کالسکه دلیجان نی نی بابا

فهرستی از وسایل مورد نیاز نوزاد و مادر برای بیمارستان

با جمع آوری هر یک از وسایل ضروری که در ادامه مطلب برای شما آماده کرده ایم می توانید آرامش بیشتری را در محیط بیمارستان داشته باشید مناسبتر میباشد همه این وسایل را برای بیمارستان آماده کنید تا در صورت نیاز به هر کدام از آن ها دچار استرس و ناراحتی نشوید. 

   وسایل موردنیاز مادر برای بیمارستان

اضافه کردن آماده کردن وسایل موردنیاز نوزاد مانند سرویس خواب نوزاد شما باید وسایلی را هم برای خودتان جمع آوری کنید که در ادامه فهرستی از این وسایل لازم را در اختیارتان قرار می دهیم. ساک وسایل نوزاد و مادر برای قبل و بعد از زایمان 

یک تکه اسفنج مرطوب برای زمانی که دهانتان خشک می شود. دستمال کاغذی

دستمال توالت پوشیدن لباس خواب آستین کوتاه و یا تی شرت راحت و گشاد برای قبل از زایمان

پوشیدن لباس خواب جلو باز برای شیر دادن به نوزاد آسان تر، برای بعد از زایمان سوتین مخصوص شیر دهی و پدهای شیردهی

حوله صورت و حمام روغن های مخصوص ماساژ دوربین فیلمبرداری و عکاسی برای گرفتن فیلم و عکس های زیبا از نوزاد

خوراکی های قندی مانند آبنبات و بیسکویت و انواع تنقلات فاسد نشدنی پول نقد و یا کارت بانکی

آزمایشات و سونوگرافی های قبلی موبایل شارژر

لیوان و پیش دستی و قاشق و وسایلی از این قبیل دفترچه کوچک و خودکار

گیره و یا کش مو جوراب و دمپایی

لوازم بهداشتی که شامل صابون و دئودرانت و برس و مسواک و خمیر دندان است. در صورت لزوم عینک و یا لنز در صورت تمایل وسایل آرایشی و وسایل مراقبت از مو

در صورت تمایل شیر دوش کرم لانولین برای نوک پستان ها

لباس مناسب برای بازگشت به منزل فرم های بیمارستانی دفترچه بیمه و کارت شناسایی

اگر نوزادتان خواهر و یا برادر بزرگ تر دارد مناسبتر میباشد هدیه ای ویژه را از قبل آماده کنید تا از طرف نوزاد به فرزند بزرگ خود بدهید.  

لیست وسایل ضروری نوزاد برای بیمارستان 

امروزه بیمارستان ها بیشتر وسایل موردنیاز برای نوزاد را در اختیار مادر ها قرار می دهند. در فهرست زیر لیست وسایل لازم و ضروری برای مراقبت از نوزاد یک روزه را در اختیارتان قرار می دهیم که همه این وسایل باید در هنگام تهیه سیسمونی نوزاد تهیه شوند.

  دست لباس کامل برای نوزاد که شامل بادی و بلوز و شلور و یا لباس سرهمی می باشد. ۳ دو تا جوراب و کلاه نخی و دستکش نوزادی پتوی مخصوص نوزاد ( برای فصل زمستان پتو ضخیم و برای فصل تابستان پتوی نازک)

پوشک نوزاد و پنبه بهداشتی دورپیچ نازک

شیشه شیر کوچک دستمال مرطوب

قنداق فرنگی برس مو مخصوص نوزاد ( شاید نوزاد شما پر مو باشد و مجبور شوید موهایش را شانه بزنید) پماد مخصوص پای نوزاد مانند پماد های سولفاک روس و وازلین و روغن کرچک

بیرون آورنده مواد داخل بینی لسیت وسایل ضروری و مورد نیاز نوزاد و مادر برای بیمارستان 

وسایل مورد نیاز برای بردن نوزاد به خانه لباس مناسب برای بیرون بردن نوزاد از بیمارستان سبد مخصوص نوزاد یا ساک حمل نوزاد, کالسکه و یا صندلی مخصوص اتومبیل

کلاه مناسب وسایل ضروری مادر و نوزاد برای بیمارستان 

البته اینم باید به فکر باشید قبل از رفتن نوزاد بعد ازمدت کوتاهی نیاز به سیسمونی خواهد داشت میتوانید برای مطالعه لوازم مورد نیاز سیسمونی لیست لوازم مورد نیاز سیسمونی را مطالعه کنید و وسایل بازی خواهد داشت در هنگام آماده کردن وسایل مورد نیاز نوزاد و مادر سعی کنید لوازم اضافی را از حذف کنید و بهتر است از بیمارستان بپرسید که چه لوازمی را در اختیارتان قرار می دهند تا مجبور به حمل وسایل اضافی نشوید.

 

ارسال نظر: