کدخبر: 9674

بازی متاورس چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

ایده دنیای متاورس برای اولین بار در سال 1992 توسط نیل استفنسون در رمان سایبرپانک او با نام سقوط برف ارائه شد. رشد سریع دنیای متاورس باعث شده که امروزه شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و مایکروسافت با استفاده از ارزهای متاورس در این دنیای مجازی فعالیت کنند و کاربران درست مانند دنیای واقعی به بازی متاورس، تفریح، خرید و فروش، شرکت در کنسرت‌ مجازی، خرید زمین مجازی و غیره بپردازند. کاربران برای انجام معاملات در دنیای متاورس به توکن‌های NFT یا غیرقابل معاوضه و کریپتوکارنسی احتیاج دارند. همانطور که امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است، در آینده‌ای نه چندان دور متاورس نیز ضروری خواهد شد‌. در این مقاله قصد داریم درباره امکانات دنیای متاورس و چگونگی کسب درآمد از طریق بازی متاورس صحبت کنیم.

بازی متاورس چیست؟

 یکی از امکانات پرطرفدار و منحصر به فرد دنیای متاورس که از هیجان بسیار بالایی برخوردار است و به درآمدزایی کاربران نیز کمک می‌کند، بازی متاورس می‌باشد. دنیای متاورس درست مانند دنیای واقعی امکانات زیادی را در اختیار کاربران فضای مجازی قرار می‌دهد و آن‌ها به راحتی می‌توانند در این دنیا به خرید و فروش مشغول شوند یا در کنسرت‌های مجازی شرکت کنند. کاربران برای شرکت در بازی‌ متاورس و انجام تعاملات دیگر در این فضا می‌توانند از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. آن‌ها با انجام بازی‌های متاورس می‌توانند پول مورد نیاز برای خرید و فروش و فعالیت‌های دیگر در این دنیای مجازی را به دست آورند.

منظور از کسب درآمد از طریق بازی متاورس چیست؟

متاورس نقطه تلاقی واقعیت افزوده، مجازی و اینترنت است و زاویه‌ای جدید از ارزهای دیجیتال را به نمایش می‌گذارد. اقتصاد فضای متاورس به صورت کاملا کارآمد و حساب شده می‌باشد و این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کند که با انجام بازی‌های متاورس به یکی از افراد ثروتمند دنیای واقعی تبدیل گردد. بازی‌های متاورس از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و کاربران در حین بازی با رقبای خود می‌توانند درآمد نیز کسب کنند. درآمد حاصل از بازی‌های متاورس ارزهای دیجیتال هستند که باید آن‌ها را از طریق صرافی‌های معتبر به ارزهای واقعی تبدیل کرد. بازی‌های دنیای متاورس با بازی‌های دنیای واقعی از لحاظ کسب درآمد متفاوت می‌باشند و از نظر روش‌های درآمدزایی و هزینه گیمرها در مراحل اولیه قرار دارند. در واقع کسانی که از همین حالا وارد فضای متاورس شوند به راحتی می‌توانند به یک گیمر ماهر و حرفه‌ای تبدیل گردند و در مدت زمانی کوتاه از رقبای خود پیشی بگیرند. بنابراین نباید از بازی‌های متاورس توقع امکانات و فضای گرافیکی موجود در بازی‌های تجربه شده خود را داشته باشید. زمانی از این بازی‌ها لذت خواهید برد که اولین درآمد ارز دیجیتال خود را به دست بیاورید.

معرفی پرطرفدارترین بازی های متاورس برای کسب درآمد

  • بازی متاورس سندباکس (Sandbox)

 مشهورترین بازی متاورس بازی سه بعدی سندباکس مبتنی بر شبکه بلاک چین بر روی پلتفرم اتریوم قرار دارد و همه افراد می‌توانند این بازی را دانلود کنند. کاربری بازی سندباکس بسیار راحت است و گرافیک زیبایی دارد. از این بازی برای کسب درآمد و خرید زمین و امکانات مختلف استفاده می‌شود و کاربران از طریق آن NFTهای خودشان را می‌سازند و به خرید و فروش آن‌ها می‌پردازند. این بازی توسط pixowl و در سال 2011 ارائه گردید و ابتدا به عنوان یک بازی موبایلی طراحی و معرفی شد. این بازی جذاب چهل میلیون بار توسط کاربران سراسر جهان دانلود شد و سر انجام در سال 2018 به یک متاورس سه بعدی تبدیل شد. توکن سندباکس به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در دنیای متاورس فقط به پلتفرم بازی سندباکس محدود نمی‌شود.

  • بازی متاورس دیسنترالند ( Decentraland)

بازی سه بعدی دیسنترالند مبتنی بلاک چین بر روی اتریوم ساخته شده و کاربران با استفاده از این بازی به خرید زمین متاورس می‌پردازند و کاربران با کسب درآمد از طریق این بازی جذاب می‌توانند در فعالیت‌های دنیای متاورس مانند کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها، کازینوها و مهمانی‌ها شرکت نمایند. کاربران برای خرید زمین در بازی دیسنترالند از توکن MANA بهره می‌برند و با گسترش و اضافه کردن امکاناتی مانند مکافه، هزارتو، سیاه چاله زمین خود را توسعه می‌بخشند. برای انجام این بازی فقط کافیست به اینترنت وصل شوید و وارد سایت بازی شوید.

  • بازی متاورس ایلوویوم (Illuvium)

بازی ایلوویوم را به عنوان الهه بازی های متاورس می‌شناسند. این بازی جذاب و ماجراجویانه نیز مانند سایر بازی‌ها روی اتریوم ساخته شده است. کاربران در این بازی باید الهه‌های ایلوویال دنیای متاورس را جستجو کنند و در اختیار خود داشته باشند. تعداد این الهه‌ها 100 عدد می‌باشد‌. نسخه بتای این بازی در سال 2022 انتشار خواهد یافت. کاربران برای خرید NFT‌های این بازی باید از طریق بازار اوپن سی اقدام کنند. ارز دیجیتال این بازی توکن ILV است که قیمت آن نزدیک به یک دلار است و در صرافی‌هایی مانند کریپتو دات کام، سواپ، بایننس کوین در لیست قرار دارد.

  • بازی متاورس انجین ( Enjin)

یکی از توکن‌هایی که در سال 2009 بر پایه اتریوم ایجاد و به بازار کریپتو عرضه شد، انجین کوین بود. این توکن با هدف استفاده راحت از توکن NFT برای کسب و کارها ارائه شده است. انجین کوین یکی از ارزهای ارزشمند در دنیای متاورس است و کاربران زیادی از این ارز دیجیتال در بازی های متاورس استفاده می‌کنند.  قبل از این ارز دیجیتال آیتم ساخته شده در بازی بعد از توقف بازی حذف می‌شد اما در حال حاضر کاربران با ساخت NFT آن آیتم می‌توانند آن را در بازار بفروشند. در واقع این قابلیت توسط انجین به بازی می‌دهد.  

  • بازی متاورس یوفو گیمینگ (UFO Gaming)

بازی یوفو گیمینگ یکی دیگر از بازی های متاورس است که بر روی اتریوم و با هدف برقراری رابطه بین بازی‌ های متاورس و بازی‌های سنتی ایجاد شده است. این بازی با شرکت‌های ارائه دهنده بازی‌های سنتی همکاری می‌کند تا آن‌ها نیز به سمت بازی‌‌های متاورس هدایت شوند‌. ارز دیجیتال این بازی با نماد UFO نشان داده می‌شود که جزء ارزهای بومی محسوب شده و به پلتفرم یوفو گیمینگ اختصاص دارد. در این بازی چند سیاره با بازی‌های مختلف وجود دارد و کاربران برای به دست آوردن و خریداری زمین‌های موجود در سیارات تلاش می‌کنند.

  • بازی متاورس استار اطلس(ATLAS)

این بازی با استفاده از توکن اطلس انجام می‌شود و یکی از پرطرفدارترین بازی‌ های متاورس به شمار می‌رود‌ استار اطلس به کاربران این امکان را فراهم می‌کند که تجربه‌ای فراتر از دنیای خاکی داشته باشند. برای انجام این بازی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. توکن اطلس بودجه مورد نیاز این بازی را تامین کرده و به کسب ارز دیجیتال کمک می‌کند. مقیاس‌پذیری بلاک چین سولانا راحت، ایمن و پرسرعت است و شباهت زیادی به اتریوم دارد اما هزینه آن کمتر و مقیاس پذیری‌اش بیشتر است.

  • بازی متاورس همسایه من آلیس ( My neighbor alice)

بازی همسایه من آلیس یکی از بازی‌های گروهی فانتزی و جذاب است که علاوه بر گیمرهای بلاک چین برای گیمرهای فضاهایی به جز بلاک چین نیز جذاب است. از این بازی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. بازیکن در یکی از جزایر بازی زمینی را خریداری می‌کند و آن را می‌سازد. سپس سازه خود را به فروش می‌رساند یا اجاره می‌دهد.

  • بازی متاورس ناکاموتو ( Nakamoto)

بازی ناکاموتو یک بازی جذاب و پرطرفدار متاورس است که به بازی دسنترالند شباهت بسیار زیادی دارد.‌ بازیکنان با ورود به فضای این بازی می‌توانند نسبت به خرید و فروش زمین‌های مجازی اقدام کنند. با خرید و فروش زمین‌های مجازی در دنیای متاورس در واقع سرمایه‌گذاری را شروع می‌کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که توکن‌های این بازی ارزشی معادل سه دلار دارند و همواره در حال رشد هستند.

  • بازی متاورس بلاک توپیا (Bloktopia)

بازی بلاک توپیا از لحاظ گرافیکی به عموان بهترین بازی دنیای متاورس معرفی می‌شود و دارای یک آسمان خراش 21 طبقه است و از نظر استخراج ارز دیجیتال محدودیت 21 میلیون واحدی دارد. بازیکنان پس از ورود به محیط بازی بلاک توپیا فضای بزرگ مشاهده می‌کند که دارای تعداد زیادی دفتر کار و فروشگاه مجازی هستند. سرمایه‌گذاری روی این بازی سود بسیار خوبی را به همراه دارد.

  • بازی متاورس اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

در بازی اکسی اینفینیتی بازیکن باید حیوانات خانگی مجازی را پرورش دهد و هر چه حیوانات خانگی مجازی بیشتری جمع شود، دارایی ارز دیجیتال بازیکن افزایش می‌یابد. همه بازیکنان در دنیای متاورس تمایل دارند که درآمد خوبی کسب کنند. حدود 60 درصد از جمعیت ‌کشور فیلیپین در بازی اکسی اینفینیتی مشغول فعالیت و کسب درآمد هستند. توکن استفاده شده در این بازی SLP نام دارد.

معاملات ارزهای دیجیتال متاورس در صرافی‌های معتبر

دنیای پرهیجان متاورس ترکیبی از واژه‌های Meta و Veres به معنی فرا جهان می‌باشد که بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی تعامل برقرار کرده است. در این دنیا به جای این که از طریق گوشی به یک بازی تخیلی بپردازید، می‌توانید به شکل آواتار وارد محیط بازی شوید و تمام مراحل بازی را خودتان انجام دهید. بازی در چنین موقعیتی از هیجان بسیار بالایی برخوردار است. بخش‌های مجازی این دنیا به هم پیوسته و بی پایان هستند و کاربران با استفاده از هدست‌ها؛ عینک‌ها و برنامه‌های موجود در گوشی هوشمندتان به این دنیای سه بعدی وارد شوید و به زندگی مجازی خود ادامه بدهید. همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم در دنیای متاورس امکان شرکت در کنسرت‌های مجازی و خلق آثار هنری وجود دارد. با استفاده از سرمایه‌گذاری در متاورس می‌توان یک زمین مجازی خرید و آن را به افراد دیگر اجاره داد.

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در این دنیای مجازی ارزهای دیجیتالی است که از طریق بازی متاورس به دست آورده‌اید‌. این نوع سرمایه‌گذاری به عنوان یک فرصت طلایی به شمار می‌رود. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال متاورس باید به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال بسیار معتبر باشید و در آن صرافی ثبت نام کنید‌. پس از ثبت نام در صرافی، معاملات شروع خواهد شد. خرید و فروش و مبادله دارایی‌ها، اموال و ارزهای دیجیتال در دنیای مجازی درست شبیه به دنیای واقعی است. علاقه‌مندان می‌توانند شخصیت مورد نظرشان را بسازند و زندگی واقعی را در دنیای مجازی تجربه کنند. این دنیای جدید جای بسیار زیادی برای پیشرفت و رشد دارد و در آینده‌ای نزدیک تمام دنیا را در بر خواهد گرفت. این موضوع را می‌توان از ورود سرمایه‌گذاران معروفی مانند فیسبوک متوجه شد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کارهای روزمره مانند رفتن به سفر، شرکت در کلاس‌های مختلف، رفتن به سینما با این دنیا تغییر خواهد کرد. در صورت کسب آگاهی‌های مورد نیاز و خرید ارزهای متاورسی سود بسیار خوبی را کسب کرد.

خرید و فروش ارزهای متاورس در صرافی ایکس اونیکس

افرادی که از طریق شرکت در بازی متاورس موفق به کسب درآمد و به دست آوردن ارزهای دیجیتال وارد این دنیای مجازی شده‌اند، برای خرید و فروش و معامله این ارزها می‌توانند به سایت صرافی خرید ارز دیجیتال ایکس اونیکس با آدرس اینترنتی https://www.exonyx.ir/ مراجعه کنند. ایکس اونیکس مرجع تخصصی پرداخت‌های مجازی و معاملات آنلاین است که فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرد‌ و با ایجاد فضایی امن برای معاملات ارزهای دیجیتال برای کاربران شرایطی بسیار ایده‌ال ایجاد کرده است. کارمزدهای این صرافی نسبت به صرافی‌های آنلاین دیگر کمتر است و معاملات را در زمانی کوتاه و به سرعت انجام می‌دهد. تیم پشتیبانی ایکس اونیکس در تمام روزهای هفته آماده پاسخگویی به مشتریان است و به آن‌ها مشاوره رایگان ارائه می‌دهد. تیم جوان و متخصص این صرافی با استفاده از جدیدترین و پرسودترین روش‌های سرمایه‌گذاری کاربران خود را یاری می‌کند.

منبع: صرافی آنلاین اکس اونیکس

 

ارسال نظر: