کدخبر: 1997

قیمت طلا ارزان شد/تازه عروس و دامادها بخوانند

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۵۶ سنت رسید.​

قیمت اونس طلا امروز

امروز هر اونس طلا با کاهش ۰.۲۶ درصدی به ۱۸۰۳ (یک هزار و هشتصد و سه ) دلار رسید.

آخرین قیمت طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۰.۱۹ درصدی، از ۱۰۶۴۱۰۰ (یک میلیون و شصت و چهار هزار و یکصد ) تومان به ۱۰۶۲۰۰۰ (یک میلیون و شصت و دو هزار) تومان رسید.

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۱۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۴۶۰۰۰۰۰ (چهار میلیون و ششصد هزار) تومان معامله شد.

در حالی که تقویت جزئی دلار و ارزش سهام در بازارهای بورس موجب کاهش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است و سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای تورم آمریکا و اظهارات این هفته رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۹ سنت رسید.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «ممکن است تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا کاهش یابد.» وی در عین حال افزود، روند کوتاه مدت در بازار طلا بیشتر افزایشی است و سطح مقاومت فنی ای که وجود دارد در حدود قیمت ۱۸۱۵ دلار است.

پس از آنکه شاخص ها در بازار بورس وال استریت روز جمعه شاهد افزایش بی سابقه ای بود، ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز رشد داشت و ارزش دلار ۰.۱ درصد بالاتر رفت.

اما تداوم نگرانی ها در مورد سویه دلتای ویروس کرونا که می تواند روند ترمیم اقتصاد جهانی را محدود کند، سبب شد تا افت قیمت طلا محدود شود. عامل دیگری که نشان دهنده مسیر ناهموار ترمیم اقتصادی بود تصمیم روز جمعه دولت چین مبنی بر تزریق یک تریلیون یوان (۱۵۴ میلیارد دلار) نقدینگی به اقتصاد این کشور بود.

فعالان بازار اکنون منتظر انتشار آمارهای اقتصادی در آمریکا از جمله شاخص قیمت مصرف کننده در روز سه شنبه و همچنین سخنان روز چهارشنبه رئیس فدرال رزرو در کنگره طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هستند تا سرنخ هایی را از سیاست پولی آمریکا در ماه های آینده به دست بیاورند.

ماه گذشته ارسال پالس هایی از احتمال انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا به بازار سبب شد تا طلا بدترین عملکرد ماهانه از سال ۲۰۱۶ را تجربه کند.

ارسال نظر: