کدخبر: 10138

دربی| دربی1400| دربی استقلال و پرسپولیس

کری خوانی یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی شروع شد

در ۲۲ هفته‌ای که از لیگ برتر فوتبال گذشته، تیم استقلال نه تنها صاحب برترین خط دفاعی لیگ بوده.

نود و هشتمین دربی پایتخت از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه پنجشنبه هفته جاری  در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. این دربی از لحاظ مختلف دارای اهمیت است؛ چرا که شکست پرسپولیس می‌تواند به کلی شانس این تیم را برای قهرمانی از بین ببرد. استقلال هم در شرایطی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت که با ۵۴ امتیاز و ۶ امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه خود، صدر جدول را به خود اختصاص داده است. این تیم در ۲۲ بازی گذشته خود هیچ شکستی را متحمل نشده تا تنها تیم بدون شکست لیگ تا به اینجای کار باشد. در ادامه وضعیت این دو تیم را پیش از مصاف این دو تیم مورد بررسی قرار گرفته است.

در ۲۲ هفته‌ای که از لیگ برتر فوتبال گذشته، تیم استقلال نه تنها صاحب برترین خط دفاعی لیگ بوده؛ بلکه در خط حمله هم با ۳۲ گل دومین تیم گلزن لیگ است. با این حال بسیاری از اهالی فوتبال و حتی کارشناسان این رشته مدعی هستند که استقلالی‌ها در انجام بازی چشم‌نواز ناتوان هستند و به همین خاطر شایسته قهرمانی لیگ نیستند. اما هر چه هست مهمترین و تنها چالش و هدف این تیم، قهرمانی در لیگ به هر شیوه ممکن است.

استقلال که با جدایی اجباری محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی دچار شوک شده بود با جذب یک مدافع برزیلی تلاش کرد که خلاء حضور این ۲ بازیکن را تا حدود زیادی برطرف کند. رافائل سیلوا در بازی مقابل صنعت نفت نمایش خوبی داشت و به احتمال فراوان مقابل پرسپولیس هم بازیکن فیکس تیمش خواهد بود. استقلال به خصوص در نیم فصل اول مشکلاتی در خط میانی خود داشت؛ اما حالا با حضور عزیزبک آمانوف این مشکلات به حداقل رسیده است. آمانوف که از اواخر بهمن به استقلال اضافه شده تا حدود زیادی توانسته نقش یک بازیساز قهار و خوش‌فکر را برای تیمش ایفا کند. هر چند شاید مجیدی در بازی بزرگی همچون دربی به این بازیکن میدان ندهد.

صالح حردانی هم در سمت راست استقلال به بازیکنی تاثیرگذار تبدیل شده تا شایعات پیرامون خداحافظی وریا غفوری با استقلال در پایان فصل قوت بگیرد؛ چرا که بعید است با حضور حردانی، غفوری بتواند بازیکن ثابت استقلال شود. حردانی تجربه بازی در دربی را ندارد؛ اما او در حال حاضر تنها ملی‌پوش استقلال است و بعید است مجیدی در بازی مقابل پرسپولیس، غفوری را به حردانی ترجیح دهد.

ارسال نظر: