کدخبر: 10151

حقوق معلمان بعد از رتبه بندی چقدر می شود؟

این موضوع را از سال گذشته در مجلس دنبال کردیم. این در حالی است که ۱۲ سال در دولت‌ها و مجالس پیشین پیگیری شد و فراز و نشیب زیادی داشت و در برخی اوقات از برخی تصمیم‌گیری‌ها معلمان خوشحال شده و یا ناراحت می‌شدند اما با هماهنگی بین دولت و مجلس تصمیم خوبی برای اجرای این موضوع گرفتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی را ارائه داد.طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع را از سال گذشته در مجلس دنبال کردیم. این در حالی است که ۱۲ سال در دولت‌ها و مجالس پیشین پیگیری شد و فراز و نشیب زیادی داشت و در برخی اوقات از برخی تصمیم‌گیری‌ها معلمان خوشحال شده و یا ناراحت می‌شدند اما با هماهنگی بین دولت و مجلس تصمیم خوبی برای اجرای این موضوع گرفتیم.

 

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: این موضوع را از سال گذشته در مجلس دنبال کردیم. این در حالی است که ۱۲ سال در دولت‌ها و مجالس پیشین پیگیری شد و فراز و نشیب زیادی داشت و در برخی اوقات از برخی تصمیم‌گیری‌ها معلمان خوشحال شده و یا ناراحت می‌شدند اما با هماهنگی بین دولت و مجلس تصمیم خوبی برای اجرای این موضوع گرفتیم.

رئیس مجلس عنوان کرد: طبق آیین‌نامه مجلس زمان بررسی لایحه بودجه نمی‌توانیم موضوع دیگری را در دستور کار قرار دهیم اما  طبق همین قانون اگر مجلس به این موضوع رأی داد می‌توان آن را در دستور کار قرار داد و ما هم رتبه‌بندی معلمان را بررسی کرده و مصوب کردیم و بعد از ۱۲ سال تبدیل به قانون شد که نشان‌دهنده توجه زیاد مجلس به معیشت معلمان است. البته همین بحث هم درباره بازنشستگان داریم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه ۲۵ اسفند) در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره مهم‌ترین ویژگی بودجه ۱۴۰۱ و تفاوت‌های آن با بودجه‌های سال قبل اظهار داشت: بودجه یکی از موضوعات بسیار جدی و اساسی مردم و دولت است؛ افکار عمومی فکر می‌کنند بودجه مربوط به دولت است. اقتصاد آنقدر دولتی شده و سهم دولت در آن زیاد است که مردم فکر می‌کنند بودجه مربوط به دولت است.

ارسال نظر: