کدخبر: 10154

قیمت سکه/قیمت ربع سکه/قیمت سکه پارسیان

قیمت سکه ارزان شد| تاثیر جنگ بر قیمت سکه و طلا

همچنین فعالان بازار طلا از عادی شدن روند معاملات خبر می‌دهند و گفته شده، به‌رغم اینکه قیمت‌ها از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته اما حجم خرید و فروش‌ها تغییر نکرده است.

حباب سکه  نیز در روزهای اخیر بالا رفته است، موضوعی که نشان می‌دهد سکه از لحاظ بنیادی در این قیمت‌ها خریدار ندارد. ولی از لحاظ انتظاری، سکه خود را متمایل به رشد قیمت نشان می‌دهد.

از سوی دیگر هر چقدر حباب سکه بالا بماند،‌ تمایل معامله گران برای فروش سکه و خرید ارز بیشتر می شود. در واقع عدم تعادل قیمت سکه با ارزش ذاتی می تواند از طریق تعدیل قیمت دلار رخ دهد.

 قیمت سکه به چه سمتی حرکت کرد؟

قیمت سکه

در معاملات پشت خطی شب گذشته  قیمت سکه بر روی 13 میلیون و 230 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی سه شنبه شب 70 هزار تومان پایین تر بود. در معاملات پشت خطی سه شنبه شب قیمت سکه بر روی 13 میلیون و 300 هزار تومان قرار داشت.

بازار طلا روزهای گذشته شاهد عقبگرد قیمت سکه امامی بود. این فلز گران بهای داخلی برای دومین روز متوالی در این هفته افت کرد و به نزدیک مرز ۱۳ میلیون تومان رسید.

قیمت سکه دیروز تحت تاثیر قیمت دلار ۳۵ هزار تومان ارزان شد و  بر روی ۱۳ میلیون و ۷۰ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت‌ سکه‌ دست به دامان دلار شد

قیمت سکه

در صورتی که در روز جاری دلار به بالای مقاومت 30 هزار و 200 تومانی پا بگذارد، سکه خط حمایت مهم 13 میلیون تومانی را حفظ خواهد کرد و به آرامی در جهت صعودی گام خواهد برداشت.

تحلیلگران معتقدند بعید است که سکه بتواند در برابر نزول دلار به کانال 29 هزار تومانی، مرز 13 میلیون تومانی را حفظ کند. احتمال دارد که افت دلار به کانال یاد شده حتی زمینه ساز نزول بسیار بیشتر سکه امامی در مقابل اسکناس آمریکایی شود.

با ادامه مذاکرات دور هشتم برجام در دومین روز هفته، دلار روند نزولی را ادامه داد و تا مرز ۳۰هزار تومان عقب‌نشینی کرد؛ از طرفی با تعطیلی بازار‌های جهانی اونس در سطح ۱۷۸۳دلار ثابت مانده و تحت تاثیر این دو عامل، قیمت طلای ۱۸عیار اندکی کاهش یافته اما بهای انواع سکه تغییری نکرده است.

همچنین فعالان بازار طلا از عادی شدن روند معاملات خبر می‌دهند و گفته شده، به‌رغم اینکه قیمت‌ها از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته اما حجم خرید و فروش‌ها تغییر نکرده است؛ بنابراین مردم فعلا منتظر نتیجه مذاکرات و واکنش دلار به آن هستند و تا روشن شدن تکلیف برجام، وارد بازار طلا نخواهند شد.

حالا با توجه به بلاتکلیفی شرایط سیاسی و انتشار اظهارات متفاوت درمورد برجام، معامله‌گران بازار ارز سردرگم هستند و اخبار مذاکرات به قیمت دلار جهت می‌دهد؛ به همین دلیل محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا هم با اشاره به افزایش عوامل تاثیر‌گذار، اظهار کرده که آینده بازار طلا و روند قیمت‌ها فعلا قابل پیش‌بینی نیست.

ارسال نظر: