کدخبر: 10238

یحیی گل محمدی /پرسپولیس/اخبار پرسپولیس

سکوت یحیی گل محمدی شکست| یحیی گل محمدی افشاگری کرد

- اصلا فرض را بر اشتباه صددرصد داور در گل تساوی استقلال بگذاریم. واقعا این مدل رفتار چه توجیهی دارد؟ اینکه بازیکن خودی و بازیکن رقیب دنبالتان بدوند و برای آرام کردنتان تلاش کنند چه معنی دار

 بارها گفته ایم فاصله بین حرف و عمل در فوتبال ایران به اندازه یک دنیاست. همه ما موقع پیروزی منطقی ترین آدم روی کره زمین می شویم و موقع ناکامی زمین و زمان را به هم می دوزیم و به شدت شبیه یکدیگر می شویم.

دو- اصلا فرض را بر اشتباه صددرصد داور در گل تساوی استقلال بگذاریم. واقعا این مدل رفتار چه توجیهی دارد؟ اینکه بازیکن خودی و بازیکن رقیب دنبالتان بدوند و برای آرام کردنتان تلاش کنند چه معنی دارد؟

سه- جمله ما آرام ترین نیمکت لیگ را داریم را همه مربیان تیمهای مختلف لیگ برتر به کار می برند. این جمله کم کم از جوک تبدیل به یک طنز تلخ می شود، اهمال کمیته انضباطی با شلوغ کنها، بیانیه نویسها، تهمت زنندگان باعث شده کار فوتبال به اینجا برسد که پر از تنش باشد.

چهار- همیشه قرار نیست نتایج به نفع یک تیم رقم بخورد، فوتبال پر است از اتفاقات و پستی و بلندیها. هیچ تیمی تا ابد برنده نیست. پس جنبه باختن اگر ندارید، جنبه مساوی کردن داشته باشید!

پنج- عبارتهای تیم خاص، تیم حکومتی، فوتبال کثیف، تصمیم گرفتند که اینگونه باشد که در جملات حمید مطهری در کنفرانس بود بیشتر از آنکه تیم حریف را زیر سوال ببرد قهرمانیهای خود پرسپولیس را زیر سوال می برد. پرسپولیس با برانکو دوران طلایی داشت و البته سیستم چهارچهاردوی برانکو و یک نیم فصل کالدرون را یحیی گل محمدی هم ادامه داد و به موفقیت رسید. به خاطر یک دستمال، قسطنطنیه را به آتش نکشید!

 

 

 

شش- درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از بازی حسابی آمپر چسباند و جملات عجیبی گفت. واقعا اگر اعتقاد دارید که نتایج جایی دیگر تعیین می شود پس چرا در مسابقات شرکت می کنید؟ چرا هزینه می کنید؟ اصلا چرا آن را دنبال می کنید؟ آقای درویش شما که سالها در فوتبال و ورزش مدیریت کرده اید چرا؟

هفت- حمید مطهری کمک مربی پرسپولیس در زمان برد اعتقاد دارد که باید فنی صحبت می کنیم اما در زمان مساوی( شکست هم نه) از تنها چیزی که صحبت نمی کند مسایل فنی است. پانزده دقیقه در کنفرانس راجع به داور صحبت می کند! به صحبتها و ادعاهای خودتان هم وفادار نیستید؟

هشت- نگارنده به شدت  اعتقاد دارد پرسپولیس در پنج سالی که قهرمان لیگ برتر شد شایسته جام بود. آنها در زمین و درمستطیل سبز از نظر فنی تیم بهتری بودند ولی در این فصل علیرغم امتیازگیری خوب، استقلال تیم تر نشان داده، این قاعده فوتبال است که برای نتیجه گرفتن باید ساقها تلاش کنند نه زبانها.

نه: واژه احترام سالهاست در فوتبال ما رنگ باخته، همه به هم انگ می زنند و راحت همه چیز را زیر سوال می برند . در این فوتبال برنده و بازنده ناراضی اند و شاکی. فقط مصاحبه های بازیکنان و مربیان و مدیران را ببینید.

ده- از کسی که سالها معلم ورزش بوده و در دوران فوتبالش کسی از او حاشیه ای ندیده انتظار می رود رفتاری در شأن سرمربی پرسپولیس ارائه دهد نه اینکه به داور بازی لفظ "آشغال" به کار ببرد، تخت سینه او بکوبد، شال گردنش را وسط زمین بیاندازد و مهدی پور و رضاییان به دنبال آرام کردنش باشند. حالا منتظر جریمه سنگین کمیته انضباطی است و البته بازیکنان و هواداران پرسپولیس هم حسابی نگران تبعات کارهای یحیی هستند.

گل محمدی در واقع تیم خودش را به هم ریخت و برای بازیهای آینده اگر روی نیمکت نباشد، این پرسپولیس است که در لیگ و جام حذفی ضرر می کند. ضمن اینکه هنوز ۱۰ دقیقه به پایان بازی مانده بود. پرسپولیسی که ۱۰ سال قبل ۱۰ نفره و در ۱۰ دقیقه سه گل به استقلال زد در حالیکه دو بر صفر عقب بود را به یاد بیاورید. آیا پرسپولیس شانس زدن گل دوم را نداشت؟ گل محمدی با این کار هم شانس زدن گل دوم را از تیمش گرفت و هم اینکه متهم به توقف جریان بازی شد تا استقلال به گل دوم نرسد. دیدی آقای گل محمدی؟ به خاطر یک دستمال، داری قسطنطنیه را آتش می زنی! 

ارسال نظر: