کدخبر: 10277

روسیه رو دست خورد| حرف های جدید از جنگ روسیه و اوکراین

درگیری بین روسیه و اوکراین از آن زمان تاکنون در حالی ادامه دارد که چند دور مذاکره میان هیات‌های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف به آتش بس فراگیر منجر نشده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل بی‌توجهی به تحولاتی که منجر به درگیری با اوکراین شد،گفت: غرب با کلمات بازی می‌کند.

 لاوروف که در موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو سخن می‌گفت، افزود: غرب آغاز درگیری با اوکراین را ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) می‌داند؛ زیرا همه رویدادهای پیش از آن را ناچیز می‌شمارد.وی همچنین با اشاره به ظهور گروه‌های نئونازی (در اوکراین) گفت: غرب با کلمات بازی می‌کند.   

لاوروف همچننی گفت که اعزام نیروهای حافظ صلح بین المللی به اوکراین ممکن است به رویارویی مستقیم روسیه و ناتو منجر شود.لهستان هفته گذشته خواستار اعزام نیروهای حافظ صلح بین المللی به اوکراین همراه با تجهیزات لازم برای دفاع از خود این نیروها شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

درگیری بین روسیه و اوکراین از آن زمان تاکنون در حالی ادامه دارد که چند دور مذاکره میان هیات‌های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف به آتش بس فراگیر منجر نشده است. مذاکرات وزرای خارجه دو طرف در ترکیه نیز دستاورد ملموسی نداشت. تنها نتیجه این مذاکرات، ایجاد زمینه برای آتش بس موقت در برخی مناطق، جهت خروج غیرنظامیان از مسیرهای بشردوستانه بوده است.

ارسال نظر: