کدخبر: 10314

ایران عزادار شد| تصادف نوروزی جان 322 نفر را گرفت

در این ساعت در محورهای منتهی به استان‌های شمالی از جمله فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران-شمال، کرج-چالوس، قزوین-رشت وضعیت ترافیک به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان است.

جانشین رییس پلیس راهور دربباره آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور گفت: از ۲۶ اسفندماه تاکنون ۳۲۲ تن در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.پلیس راهنمایی و رانندگی برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش حجم سفرها و تردد بین جاده‌ای را پیش بینی کرده و در این رابطه نیز طرح ویژه نوروزی را با حضور و استقرار بیش از ۷۰ هزار نیروی پلیس در جاده‌ها آغاز کرده است؛ مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده‌ای در این خبر آورده می‌شود.

خبرگزاری میزان - سیاوش محبی در خصوص آخرین اطلاعات از وضعیت راه های کشور گفت: در این ساعت در محورهای منتهی به استان‌های شمالی از جمله فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران-شمال، کرج-چالوس، قزوین-رشت وضعیت ترافیک به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان است.

وی افزود: در استان‌های خراسان رضوی، قم، اصفهان، فارس و مرکزی با توجه به بازگشت مسافرین از سفر برخی محورها به صورت رفت و برگشت ترافیکی پرحجم و روان بدون گره ترافیکی را تجربه می‌کنند.

سرپرست پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تردد در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ادامه داد: در هشت روز اخیر طرح نوروزی ۱۴۰۱، تردد نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.وی با اشاره به علل وقوع تصادفات گفت: بیش از ۳۰ درصد تصادفات در جاده‌ها از نوع واژگونی بوده واصلی‌ترین علت وقوع این پدیده سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است. عمده این این حوادث در بازه‌های زمانی ۱۵ تا ۲۰ و ۱۲ تا ۱۶ رخ داده اند. همچنین استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی و مرکزی بیشترین سهم را داشته اند.

محبی در پایان تاکید کرد: در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و حتی استان‌های شمالی کشور بارش برف گزارش شده لذا توصیه می‌شود در صورتی که قصد سفر دارید تجهیزات لازم از جمله تجهیزات زمستانی، ایمنی، تغذیه مناسب و پوشاک گرم را به همراه داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود استراحت به موقع در جریان سفر که ۱۵ دقیقه به ازای هر دو ساعت رانندگی است، در دستور کار قرار گیرد و از ارتکاب اعمال حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری شود.

فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور طی ۲۴ ساعت آینده برای شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی  البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود و در گیلان، غرب مازندران، زنجان، البرز، قزوین و نوار شمالی تهران بارش‌ها شدت بیشتری خواهند داشت که برای آن هشدار سطح نارنجی صادر کردیم و از این رو  احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در مسیل‌های کوهستانی و گردنه‌ها و همچنین مه و کاهش دید در این مناطق وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا جمعه در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و شنبه و یکشنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده انتظار می‌رود، افزود: پدیده بعدی توده گرد و غباری که در کشور عراق شکل گرفته است که به سبب وزش باد و حرکت آن از سوی شرق طی ۲۴ ساعت آینده غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و همچنین امروز در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و فردا جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می‌شود که کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما ۳تا ۵ درجه و طی دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق افزایش محسوس دمای ۸ تا ۱۲ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: همچنین جمعه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: امروز بعد از در تهران رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

ارسال نظر: