کدخبر: 10345

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه 546 هزار تومانی در راه است| کدام دهک ها یارانه 546 تومانی می گیرند؟

پس از آن چهارم فروردین ماه امسال، وزیر رفاه از افزایش یارانه‌های ٣دهک ابتدایی خبر داد.

بعد از آن بسیاری می‌گفتند در سال ١۴٠١ ارز ترجیحی حذف خواهد شد و در نتیجه یارانه جدید خواهیم داشت. قبل از عید بود که مجلس اعلام کرد یارانه پردرآمدها حذف خواهد شد و به جای آن خانواده‌هایی که سه فرزند تحت تکفل دارند و جز ۴دهک اول درآمدی هستند، یارانه سه برابری دریافت می‌کنند.

پس از آن چهارم فروردین ماه امسال، وزیر رفاه از افزایش یارانه‌های ٣دهک ابتدایی خبر داد. اما میزان این افزایش مشخص نبود و هیچ جزییات دقیقی نیز در این باره منتشر نشد و عبدالملکی تنها به وعده‌ای در مورد افزایش مبلغ یارانه‌ها کفایت کرد.

داستان یارانه‌ها در اینجا پایان نیافت و روز گذشته ابوترابی، نماینده مجلس از تقسیم کشور به ١٠دهک خبر داد. براین اساس به گفته او قرار است یارانه سه دهک پردرآمد حذف و به جای آن دهک‌های پایین، یارانه سه برابری دریافت کنند. در واقع باتوجه به گفته‌های ابوترابی، یک خانواده ۴نفره یارانه ۵۴۶ هزار تومانی دریافت خواهد کرد؛ البته اگر مقصود یارانه نقدی باشد.

با همه آنچه گفته شد، هنوز هم مشخص نیست که بالاخره تصمیم چیست؟ چه گروهی یارانه می‌گیرند؟ یارانه چه گروهی حذف می‌شود؟ مبلغ یارانه چقدر است؟  منبع آن کجاست؟  و بازهم باید منتظر ماند و دید دولت و مجلس در این جدل‌ها و تناقضات چه تصمیمی خواهد گرفت!

ارسال نظر: