کدخبر: 10542

نظر بازیکنان تیم ملی درباره گروه جام جهانی

از همان لحظه‌ای که نام ایران از سید سوم قرعه‌کشی جام جهانی خارج شد و در کنار انگلیس و آمریکا قرار گرفت، تا همین حالا واکنش‌ها به این گروه که کشورهایی با زمینه‌های سیاسی متفاوت در آن قرار گرفته‌اند، ادامه داشته است.

 از همان لحظه‌ای که نام ایران از سید سوم قرعه‌کشی جام جهانی خارج شد و در کنار انگلیس و آمریکا قرار گرفت، تا همین حالا واکنش‌ها به این گروه که کشورهایی با زمینه‌های سیاسی متفاوت در آن قرار گرفته‌اند، ادامه داشته است. نکته جالب اینکه مانند انگلیسی‌ها که رویارویی با آمریکا و ایران و یکی از میان ولز، اسکاتلند یا اوکراین را قرعه‌ای مناسب می‌دانند، در آمریکا و ایران نیز نگاه مثبتی نسبت به گروه دوم وجود دارد. در واقع می‌توان این‌طور ارزیابی کرد که انگلیس از همین حالا خودش را برنده گروه می‌داند و ایران و آمریکا نیز به‌عنوان تیم دوم برای خودشان شانس صعود متصورند. مسابقات این گروه اما فقط به مسائل فنی محدود نمی‌شود و علاوه بر پیشینه سیاسی کشورها، روابطی که طی ماه‌های اخیر میان آنها در زمینه دیپلماتیک جریان دارد، خواهی نخواهی بر جریان مسابقه اثرگذار خواهد بود.

سیامک رحمانی یکی از روزنامه‌نگارهای قدیمی ایران با در نظر گرفتن مسائل فنی و به‌ویژه مسائل سیاسی حاکم بر فضای کشورهای حاضر در گروه دوم جام جهانی قطر، گزارش جالب توجهی برای دیلی‌میل به رشته تحریر درآورده و به‌نوعی قدرت فوتبال ایران را به رخ‌شان کشیده است.

ارسال نظر: