کدخبر: 10871

یحیی گل محمدی استعفا می دهد| شکست پرسپولیس یحیی را زیر سوال برد!

شروع بازی با آلومینیوم اراک طوری بود که انگار پرسپولیس می‌خواهد دق‌دلی لیگ را سر جام حذفی خالی کند.

شکست ناباورانه در جام حذفی، فشارها روی یحیی گل‌محمدی را به حداکثر رسانده است. از این بدتر نمی‌شد. در شبی که بعد از مدت‌ها امکان حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی فراهم شد و آنها با خرید بلیت‌های گران‌قیمت به تماشای تیم‌شان رفتند، سرخ‌ها شبی کابوس‌وار ساختند. شروع بازی با آلومینیوم اراک طوری بود که انگار پرسپولیس می‌خواهد دق‌دلی لیگ را سر جام حذفی خالی کند. قرمزها با عطش فراوان حمله کردند و خیلی هم زود به گل رسیدند. با توجه به اینکه ساختار تاکتیکی تیم اراکی براساس دفاع- ضدحمله استوار است، گل زودهنگام بهترین اتفاق ممکن برابر این تیم بود و می‌توانست کار را تمام کند.

همه اینها اما خوش‌خیالی محض بود، چون ساختار دفاعی قرمزها ویران است؛ مطلقا ویران. باورکردنی نیست خط دفاعی که برابر بزرگان آسیا آنطور مقاومت می‌کرد، حالا مقابل هر حمله تیم حریف تا مرز فروپاشی پیش می‌رود. در نتیجه آلومینیوم ۳ بار در آزادی به گل رسید و تازه یک پنالتی هم خراب کرد. به این ترتیب گل دوم قرمزها که از روی یک ضربه پنالتی مشکوک به ثمر رسیده بود، ارزش خودش را از دست داد و این تیم ناباورانه از جام حذفی کنار رفت. بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام، پرسپولیس فرصت یک قهرمانی دیگر را از دست داد و در لیگ هم وضع این تیم زیاد خوب نیست. در نتیجه عجیب نبود که بیشترین هجمه‌ها روی یحیی گل‌محمدی، از زمان حضورش در پرسپولیس شکل بگیرد. او حالا به‌شدت تحت فشار است، بیشتر از هر زمان دیگری.

هزار سؤال بی‌جواب

سیاهه انتقادات بحق و پرسش‌های بی‌جواب از کادرفنی پرسپولیس آنقدر طولانی است که حتی مرور فهرست‌وار آنها هم در حوصله این مطلب نیست. هواداران نقدهای پرشماری از یحیی و شرکا دارند؛ ازجمله اینکه چرا در نزدیکی‌های پایان فصل هنوز ترکیب اصلی تیمش را پیدا نکرده است. علی نعمتی چهارمین بازیکنی بود که این فصل از سوی گل محمدی در پست دفاع چپ تست شد. زوج قلب خط دفاعی به دفعات تغییر کرده است و این روند بی‌پایان به‌نظر می‌رسد.

جلال حسینی بدون هیچ دلیل منطقی به نیمکت چسبیده و علیرضا ابراهیمی به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین خریدهای تاریخ پرسپولیس همچنان مورد اعتماد قرار نمی‌گیرد. بازیکنان خارجی عملکرد بحث‌برانگیزی دارند. وحدت هنانوف اشتباهات فردی ویرانگر انجام می‌دهد و از شرزود تمیروف هم بعد از ۵ بازی، هنوز چیزی دیده نشده است؛ مطلقا هیچ‌چیز. تیم از نظر بدنی ضعیف به‌نظر می‌رسد، به‌طوری‌که پرسپولیس از دقیقه ۶۵ از آلومینیوم عقب افتاد، اما تا پایان بازی تقریبا هیچ موقعیت ممتازی برای گلزنی خلق نکرد. حتی از حیث روحی و روانی هم به‌نظر می‌رسد سرخ‌ها به‌اندازه کافی آماده نیستند. آنها آماده ایجاد تنش هستند و در قبال اتفاقات منفی مسابقه، قادر به ارائه واکنش درست و منطقی نیستند. این پرسپولیس از هر نظر شبیه تیم نیمه اول دهه ۸۰ یا نیمه اول دهه ۹۰ شده است؛ پرآشوب، سردرگم و بی‌نظم. طبیعتا مسئولیت بخش زیادی از اینها با کادرفنی و شخص یحیی گل‌محمدی است.

قصد استعفا نداری؟

یحیی گل‌محمدی تابه‌حال بارها و بارها از پرسپولیس قهر کرده، استعفا داده یا تهدید به این کار کرده است. هر بار هم اغلب هواداران پرسپولیس با جدایی او مخالف بودند. با این حال، پس از شکست تلخ یکشنبه‌شب این‌بار خیلی از همان هواداران از کلیدواژه استعفا برای یحیی استفاده می‌کردند و از او می‌پرسیدند آیا قصد کناره‌گیری ندارد؟ گل‌محمدی این بار استثنائا بهانه‌گیری خاصی نکرده، مسئولیت شکست را پذیرفته و گفته قصد بازسازی پرسپولیس را دارد؛ اما آیا این کار ساده و ممکن خواهد بود؟ با این همه بازیکن معمولی که از سوی خود یحیی به پرسپولیس افزوده شده‌اند، بدون اعتماد به بازیکنان جوان و استعدادهای جدید، آیا بازسازی تیم ساده است؟ و آیا این ماموریت از عهده کادرفنی فعلی برمی‌آید؟ تردیدهای زیادی در این مورد وجود دارد.

ارسال نظر: