کدخبر: 11106

خبرنگار معروف آسمانی شد| تسلیت به جامعه خبرنگاران

علی پیرمرادی خبرنگار پیشکسوت برازجانی در سن ۷۰ سالگی درگذشت

پیرِ خبرنگاری استان بوشهر درگذشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علی پیرمرادی شامگاه یکشنبه ۲۸ فروردین مصادف با ۱۵ رمضان بر اثر ایست قلبی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

از وقتی نوجوان ۱۲ ساله‌ای بود با روزنامه‌فروشی کارش را شروع کرد و بعد زمانی که احساس کرد شهرش به خبرنگار نیاز دارد به سراغ این کار رفت.

خودش گفته بود، به همین علت به مدرسه شبانه روزی رفت تا بتواند اطلاعاتش را کامل کند و خبرهای دیارش را بنویسد.

همکارانش او را انسانی صادق و بی‌ریا می‌دانند که با تمام وجود و بدون هیچ چشمداشت در زمینه خبرنگاری کار کرد. او از بی‌مهری‌ که به خبرنگاران می‌شد، ناراحت بود.

شادروان پیرمرادی سال‌های طولانی به عنوان خبرنگار با صداوسیمای مرکز بوشهر همکاری داشت.

همه برازجانی‌ها داستان برنده شدنش را در بلیت بخت‌آزمایی می‌دانند. او در مرداد سال ۱۳۵۵، بلیت‌های بخت آزمایی یا اعانه ملی را می‌فروخته، ۶۵ برگ بلیت روی دستش می‌ماند و با بُرد دو برگ ۱۰۰ هزار تومانی همراه سه نفر دیگر به تهران می‌رود و بعد در قرعه کشی برنده یک خانه ۴ طبقه در تهران می‌شود.

او خانه را می‌فروشد و هزینه‌اش را برای ساخت مدرسه در یکی از محله‌های برازجان و لوله‌کشی آب در روستایشان زیارت صرف می‌کند.

مردی که همیشه با یک بغل کاغذ خبر و روزنامه در برازجان دیده می‌شد، دیگر در خیابان‌های این شهر قدم نخواهد زد.

استاندار بوشهر درگذشت علی پیرمرادی را تسلیت گفت

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در پیامی در گذشت علی پیرمرادی را به خانواده او، فعالان عرصه‌ رسانه، پیشکسوتان و مردم استان بوشهر و شهرستان دشتستان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ضایعه  حزن‌انگیز درگذشت ناگهانی خبرنگار پرتلاش و متعهد استان موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

علی پیرمرادی خبرنگار مردمی استان بوشهر که سال‌ها در عرصه خبرنگاری بدون هیچ چشمداشتی با عشق حقیقی در راستای پیگیری مطالبات و حقوق مردم قلم فرسایی می‌کرد در یکی از ماه‌های با عظمت و با فضیلت خداوند متعال ماه مبارک رمضان دعوت حق را لبیک گفت.

بی شک خدمات ارزشمند و تلاش برجسته این بزرگوار در عرصه رسانه استان هیچگاه از ذهن و قلب مردم پاک نخواهد شد.

ارسال نظر: