کدخبر: 9333

اخبار سیاسی|خبر سیاسی|خبر سیاسی روز

کی یف با خاک یکسان شد| اوکراین به خون کشیده شد

​دولت اوکراین به شهروندان خود توصیه کرده است که در خانه و پناهگاه‌های خود بمانند و به پنجره و یا بالکن‌های خود نزدیک نشوند.

 خبرگزاری اینترفکس اوکراین به نقل از مقام‌های دولت این کشور خبر داده درگیری مسلحانه میان نیروهای روس و اوکراینی به خیابان‌های پایتخت این کشور کشیده است. دولت اوکراین به شهروندان خود توصیه کرده است که در خانه و پناهگاه‌های خود بمانند و به پنجره و یا بالکن‌های خود نزدیک نشوند.

روسیه موشک‌هایی را از دریای سیاه به سوی اوکراین شلیک کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که موشک‌هایی از دریای سیاه به سمت اوکراین شلیک شده است. به نوشته بی بی سی، با تشدید درگیری‌ها حملات هوایی متعددی هم مناطق مختلف گزارش شده است.

صدای انفجاری مهیب و تیراندازی در مرکز کی‌یف گزارش شده است. با نزدیک شدن به صبح، گزارش‌هایی از درگیری شدید در کی‌یف منتشر شده است. بر اساس پستی که در صفحه فیس بوک نیروهای مسلح اوکراین منتشر شده در منطقه واسیلکیف این شهر "نبردهای سنگین" در حال انجام است. نوشته شده که "درگیری مستقیمی" اکنون در خیابان‌های پایتخت جریان دارد.

دولت کی‌یف پیشتر در بیانیه‌ای این درگیری را تایید کرده و به ساکنان هشدار داده بود که در پناهگاه‌ها بمانند و به پنجره‌ها یا بالکن‌ها نزدیک نشوند. گزارش‌های روزنامه‌نگاران مستقر در کی‌یف در رسانه‌های اجتماعی نیز حاکی از آن است که درگیری در خیابان‌ها ادامه دارد.بسیاری از آنها صدای انفجار و شلیک گلوله را در نزدیکی مرکز شهر توصیف می‌کنند.

در همین حال، نیروهای مسلح اوکراین گفته‌اند که نیروهای این کشور در طول روز موفق شده‌اند برخی "مواضع دشمن" را از بین برده و همچنین مانع از تصرف هر یک از شهرهای اوکراین توسط نیروهای روسیه شده است.

کیف ایندیپندنت خبر داده است تا کنون بیش از۵۰ انفجار در کیف پایتخت اوکراین گزارش شده و صدای شدید تیربار در شهر به گوش می‌رسد.با وجود. این دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین گفته است ارتش. هنوز کنترل شرایط را در کیف در دست دارد. اولکسی دانیلوف گفته است: " با هرچه می‌توانیم جلوی دار و دسته‌شان را می‌گیریم.

ارسال نظر: