کدخبر: 11496

استقلال | اخبار استقلال | اخبار ورزشی

استقلالی معروف راهی پرسپولیس شد

هر کجا که بحث فوتبال می‌شود و در مورد من می‌خواهند صحبت کنند همه بحث بازی ایران و الجزایر را وسط می‌کشند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که ناچار شده است بعد از حضور در استقلال راهی تیم فوتبال پرسپولیس شود. مجید نامجو مطلق بازیکن و مربی پیشین استقلال در مورد الگو گرفتن از ناصر حجازی گفت: مرحوم ناصر حجازی برایم الگو بود و یکی از دلایلی که من استقلالی شدم خود آقای ناصر حجازی بود و از نظر فنی آقای حسن روشن. افتخار داشتم دو سال با ناصر خان در استقلال هم بازی بودم و خیلی جالب است که کسی الگویت باشد و بعد از چند سال باهاش هم بازی هم بشویم.

 

نامجو مطلق که در برنامه «رخ به رخ» شبکه دو حضور داشت درباره لذت‌بخش‌ترین بازی‌ها گفت: هر کجا که بحث فوتبال می‌شود و در مورد من می‌خواهند صحبت کنند همه بحث بازی ایران و الجزایر را وسط می‌کشند. من فکر می‌کنم آن بازی یکی از بازی‌های خوب تیم ملی بود. ولی من خودم بازی با تیم کره جنوبی در بازی‌های آسیایی پکن که تیم ایران قهرمان شد را دوست دارم.

تیم کره جنوبی یک تیم فوق‌العاده کامل و حرفه‌ای بود که اگر مثل الان آنالیز می‌شد ۸۰ درصد بازی دست کره جنوبی بود و اصلاً اجازه نمی‌داند کاری کنی و تنها بازیکنی که آن وسط توپ را نگه می‌داشت دریبلی می‌زد خطایی می‌گرفت من بودم. علی آقای پروین هم از روی نیمکت می‌گفت هر کس توپ گرفت توپ را بدهد به مجید. در آن بازی من خودم بالای پنجاه تا تکل زدم و فکر می‌کنم بهترین بازی‌ام بود.

امیرعلی دانایی خطاب به نامجو مطلق گفت: از پای قرارداد با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برگشتید در دورانی که بازیکن‌های ایرانی اگر خیلی خوش شانس بودند در باشگاه‌های قطری بازی می‌کردند یا تعداد محدودی مثل آقای حمید علیدوستی یا یک تایم کوتاهی آقا رضا احدی شانس پیوستن به تیم‌های بزرگ را داشتند، در این باره بگویید.

نامجو مطلق توضیح داد: بله بستن قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن به دلیل اتفاقی که در دیدار استقلال و پاس برایم رخ داد منتفی شد. ۲۴-۲۵ ساله بود و این اتفاق ناراحت کننده جلو رشد فوتبالی من را گرفت.

تازه از قطر برگشتم که آمدم با تیم استقلال و در مسابقات باشگاه‌های آسیا قهرمان شدیم و ستاره دوم را به قول معروف گرفتیم. همراه با تیم ملی در مسابقات آسیایی پکن هم قهرمان شدیم و باید با تیم قهرمان آسیا که آن موقع الجزایر بود بازی می‌کردیم و قرار بود در الجزایر درباره این قرارداد صحبت کنیم اما متاسفانه یک هفته قبل در بازی با پاس این اتفاق ناگوار افتاد و یک سال من را از فوتبال دور کرد. ولی من این را می‌گذارم پای تقدیر و می‌گویم شاید اتفاق دیگری باید رقم می‌خورد در هر صورت یک فرصت طلایی را از دست دادم.

نامجو مطلق درباره احساسی که زمان خداحافظی از فوتبال داشت گفت: همیشه یک اصطلاحی برای ورزشکارها به کار می‌رود می‌گویند ورزشکارها دو بار می‌میرند یک بار زمان مرگ طبیعی و یک بار زمانی که از ورزشی که می‌کنند خداحافظی می‌کنند.

آخر دوران بازیکنی‌ام را سنگاپور زندگی می‌کردم و متاسفانه رباط صلیبی پاره کردم که باعث شد فوتبال را کنار بگذارم. رباط صلیبی که پاره کردم ۸-۹ ماه از فوتبال دور بودم و بلافاصله بعدش که ۳-۴ ماهی هم در نیروی زمینی بازی کردم فوتبال را کنار گذاشتم. با توجه به علاقه‌ای که به مربی‌گری داشتم در کلاس‌های مربی‌گری شرکت کردم و با خداحافظی از فوتبال کنار آمدم ولی واقعاً شرایط سختی است.

ارسال نظر: