کدخبر: 11867

فرهاد مجیدی/استقلال/اخبار ورزشی

فرهاد مجیدی تیم را به باد داد!

اما تساوی‌های متوالی استقلال در هفته‌های اخیر و پایین آمدن آمار گلزنی این تیم، فرهاد مجیدی را با این انتقاد مواجه کرده که برای رسیدن به رکوردها، احتیاط را در تاکتیک‌هایش بیشتر از قبل لحاظ کرده و ریسک‌پذیری تیمش را پایین آورده است.

میانگین یک گل زده در هر بازی، عادت کلی استقلال در فصل جاری است. آبی‌ها فقط در یک مقطع کوتاه بیشتر از این مقدار گل زده‌اند. با تساوی استقلال مقابل سپاهان اصفهان، فرهاد مجیدی هفته بیست‌وپنجم را هم بدون شکست سپری کرد تا از رکورد شکست‌ناپذیری علی پروین در لیگ آزادگان هم عبور کرده باشد. فرهاد پیش‌تر رکورد شکست‌ناپذیری در یک فصل از لیگ برتر را که ۲۱ بازی بود در هفته بیست‌ودوم جابه‌جا کرد و تا امروز این رکورد را به ۲۵ بازی ارتقا داده است. او در هفته بیست‌وپنجم رکورد پرسپولیسِ پروین را هم شکست و حالا فقط یک رکورد دیگر برای شکستن باقی مانده است.

تیم پرسپولیس در ۱۰ بازی آخر از لیگ ششم و ۱۶ بازی ابتدایی از فصل بعدی هیچ شکستی را متحمل نشد و بنابراین اگر رکورد شکست‌ناپذیری را به یک فصل محدود نکنیم، سرخپوشان همچنان با نباختن در ۲۶ هفته متوالی از این لحاظ رکورددار هستند. استقلال این هفته درصورت نباختن به شهرخودرو با این رکورد مساوی می‌کند و برای عبور از آن لازم است هفته آینده از تقابل با فولاد خوزستان هم بی‌شکست برگردد.

اما تساوی‌های متوالی استقلال در هفته‌های اخیر و پایین آمدن آمار گلزنی این تیم، فرهاد مجیدی را با این انتقاد مواجه کرده که برای رسیدن به رکوردها، احتیاط را در تاکتیک‌هایش بیشتر از قبل لحاظ کرده و ریسک‌پذیری تیمش را پایین آورده است. می‌گویند مجیدی حالا فقط برای نباختن بازی می‌کند و این باعث شده میانگین امتیازگیری تیم او با مساوی‌های متوالی پایین بیاید. اتفاقی که زمانی برای امیر قلعه‌نویی در دربی‌ها رخ داده بود. قلعه‌نویی که سال‌ها به‌عنوان سرمربی در دربی تهران شکست‌ناپذیر بود برای حفظ این رکورد، همه دربی‌ها را می‌بست و متهم ردیف اول صفر - صفرهای متوالی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ شناخته می‌شد. او بالاخره در لیگ چهاردهم دربی‌های رفت و برگشت را باخت و بعد از ۱۲ دربی بدون شکست، رکورد خودش را ازدست‌رفته دید. اتفاقی که در نهایت باعث جدایی قلعه نویی از استقلال شد. حالا می‌گویند مجیدی هم برای نباختن آن‌قدر دست‌به‌عصا بازی می‌کند که شانس بردنش را پایین آورده است.

اما آمارهای ثبت‌شده در هفته‌های اخیر و موقعیت‌هایی که تیم مجیدی از دست داده نشان می‌دهد این اتهام چندان هم پایه و اساس منطقی ندارد. یکی از دلایل منتقدان برای این ادعا، پایین بودن آمار گلزنی استقلال در بازی‌های اخیرش بوده است. می‌گویند استقلال در ۵ بازی اخیرش فقط ۵ گل زده است و میانگین یک گل در هر بازی برای مدعی عنوان قهرمانی آمار خوبی نیست.

اما جالب است بدانید استقلال در اغلب مقاطع این فصل - چه در نیم‌فصل اول و چه در نیم‌فصل دوم - دقیقا همین آمار یک گل در هر بازی را به جا گذاشته است. اگر ۲۵ هفته سپری‌شده را به ۵ بازه ۵ هفته‌ای تقسیم کنیم، استقلال ۴ بازه را با ۵ گل تمام کرده و فقط در یک مقطع توانسته گل‌های بیشتری بزند. این تیم فقط در ۵ بازی سوم یعنی از هفته ۱۱ تا ۱۵ توانست ۱۱ بار به گل برسد. ۶ گل اضافه‌ای که در آن هفته‌ها زده شد به‌اضافه ۳ گلی که برای بازی رفت با گل‌گهر به حساب استقلال منظور کردند باعث شده این تیم امروز در ۲۵ بازی ۳۴ گل زده داشته باشد.

ارسال نظر: