کدخبر: 12322

خبر خوش برای مردم| تخم مرغ ارزان شد| نخریم ارزان می شود؟

تخم‌مرغ مازاد استان با مباشرت اتحادیه میهن خریداری می‌شود.قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۶۰ هزار تومان، هر کیلو تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان (شانه ۱.۹ کیلوگرمی حدود ۷۶ هزار تومان)، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی به ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵هزار تومان افزایش می‌یابد.

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. حدود ۳۶ پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

فصاحت گفت: در حال حاضر ۸۴ تن تخم مرغ در غرفه‌ها موجود است و امروز تخم مرغ با قیمت ۷۱ هزار تومان به فروش رفت.به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، مشکلی در توزیع و موجودی مرغ و تخم مرغ نداریم و قیمت مرغ در حال حاضر ۴۲ هزار تومان است.

قیمت تخم مرغ روز قبل

تخم مرغ

حمید کاشانی، مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار با بیان اینکه در تأمین و عرضه تخم‌مرغ مازاد توزیع داریم، گفت: قیمت تخم‌مرغ امروز کاهش بسیار شدیدی داشته است و به کیلویی ۲۵ هزار تومان و شانه‌ای ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در صورتی که تولید مازاد تخم‌مرغ را از بازار جمع‌آوری نکنیم، در ماه‌های آتی با مشکل مواجه می‌شویم.مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار گفت: دیروز با دستور وزیر به مقدار کافی عرضه تخم‌مرغ انجام شد و به اندازه دو برابر نیاز کل تهران فراهم شده است و ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

درباره کاهش قیمت مرغ بعد از آزادسازی قیمت‌ها و اعلام نرخ‌های جدید، اظهار کرد: قیمت مصوب دولت، سقف قیمت‌ها بود و هیچ فروشگاهی اجازه فروش بالاتر از قیمت را ندارند.

وی با بیان اینکه بخشی مهمی از تغییر قیمت مرغ به عرضه و تقاضا برمی‌گردد، گفت: در حال حاضر عرضه مرغ بیشتر از تقاضا است، نخست اینکه جوجه‌ریزی بیشتر از گذشته بوده و از سوی دیگر تا قبل از تغییر نرخ مصرف‌کنندگان بخشی از نیاز مرغ، تخم‌مرغ و سایر کالاها را خریداری کرده‌اند، به نوعی انبارش خانگی انجام شده است.سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به انبارش خانگی، باید مرغ و تخم‌مرغی که قبلاً در بازار خریده شده مصرف و از سوی دیگر باید سازگاری با تغییر قیمت‌ها صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ برای مصرف‌کننده در اصفهان ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است و البته برخی فروشگاه‌ها مرغ را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنند.ایراندوست همچنین با بیان اینکه در حال حاضر عرضه تخم‌مرغ بیشتر از تقاضا است، اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ از درب مرغداری افت کرده است.

وی گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، البته در سطح بازار انتظار می‌رود با توجه به افزایش عرضه و خرید تخم‌مرغ مازاد، قیمت هر کیلو این محصول به ۳۰ هزار تومان برسد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به خرید مرغ و تخم‌مرغ مازاد استان، گفت: تخم‌مرغ مازاد استان با مباشرت اتحادیه میهن خریداری می‌شود.قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۶۰ هزار تومان، هر کیلو تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان (شانه ۱.۹ کیلوگرمی حدود ۷۶ هزار تومان)، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی به ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵هزار تومان افزایش می‌یابد.

این ارقامی در حالی امروز از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد که از روز گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره قیمت کالاهای اساسی صورت گرفت. در حالی که قیمت‌های اعلامی نزدیک به این ارقام بودند، نهادهای ذی‌ربط آن را تکذیب کردند.مسئولان دولت معتقدند که این افزایش قیمت‌ها در راستای اصلاح یارانه کالاهای اساسی انجام شد. بر همین اساس یارانه‌های نقدی از بیستم اردیبهشت ۱۴۰۱ بر مبنای دهک‌بندی‌ها برای هر نفر به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

ارسال نظر: